Όλοι θέλουν να βρίσκονται στη πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων της Google. Και ενώ ο ακριβής αλγόριθμος αυτού του κολοσσού αναζήτησης δεν δημοσιεύεται ποτέ, η Google μας δίνει κάποιες σημαντικές ενδείξεις στις κατευθυντήριες γραμμές προς τους Webmasters. Αυτές οι υποδείξεις που ανανεώνονται συχνά και τακτικά βοηθούν τους website developpers να καταλάβουν με τι κριτήρια αξιολογεί η Google για να αποφασίσει ποια σελίδα θα είναι στις πρώτες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης. Ποιες είναι λοιπόν οι νέες SEO οδηγίες και τα “νέα” trends;
Διαβάστε ακόμα: Το Hummingbird και οι αλλαγές στο SEO
Οι οδηγίες αφορούν τρεις κατηγορίες:
1. On-page optimization/Περιεχόμενο. Οι μηχανές αναζήτησης ψάχνουν για συγκεκριμένες λέξεις (keywords) σε συγκεκριμένα σημεία στη σελίδα
Διαβάστε ακόμα: Το γλωσσάρι των ιστοσελίδων!
Το να εντοπίσετε ποια keywords θα προσελκύσουν το πιθανό κοινό σας (με τι keyword θα σας ψάξουν) είναι το πιο σημαντικό κομμάτι για το on-page optimization.
2. Τεχνικό Optimization. Οι σελίδες σας πρέπει να περιλαμβάνουν:
Διαβάστε ακόμα: Γιατί το responsive web design είναι σήμερα απαραίτητο
3. Αξιόλογο περιεχόμενο. Πρόκειται για το πιο σημαντικό κομμάτι για την επιτυχία και το SEO της ιστοσελίδας σας. Σημειώστε τα εξής:
Τις πλήρεις οδηγίες της Google’s θα τις βρείτε εδώ.
Διαβάστε ακόμα: Γιατί είναι το Content Marketing αναγκαίο για τις επιχειρήσεις
Το on-page optimization και το “τεχνικό” SEO optimization σχεδιάζονται καλύτερα και πιο γρήγορα μαζί με την αρχική ανάπτυξη της σελίδας σας. Τα υπάρχοντα sites μπορούν να βελτιωθούν σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό αλλά υπάρχουν κάποια πράγματα που δε μπορούν να γίνουν ή που είναι πιο δύσκολο να γίνουν ξεχωριστά με το πρώτο σχεδιασμό του ιστοχώρου σας. Ένα κλασσικό παράδειγμα είναι η περίπτωση του responsive design που δεν είχε προβλεφθεί και έχει ως αποτέλεσμα να προβάλλεται σωστά η σελίδα σε Mobile συσκευές. Εδώ χρειάζεται ολικός επανασχεδιασμός του site, γιατί μιλάμε για το κορμό της σελίδας ή για τη δημιουργία μιας δεύτερης έκδοσης της σελίδας σας που είναι φιλική προς mobile συσκευές.
Εάν πάλι δεν είστε έτοιμοι για ολική ανανέωση του website σας προχωρήστε σε επανασχεδιασμό των σελίδων σας με φρέσκο, καλογραμμένο και ποιοτικό περιεχόμενο συνοδευμένο με seo-optimized φωτογραφίες και εικόνες.
Διαβάστε ακόμα: Ανανέωση website – Θέλει το site σας φρεσκάρισμα;
Ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος για να υποστηρίξετε το SEO της ιστοσελίδας σας είναι το να προσθέσετε ένα blog στο οποίο δημοσιεύετε συχνά αξιόλογο περιεχόμενο. Κάθε δημοσίευση στο blog σας είναι από μόνη της ιστοσελίδα που κάθε μία καταγράφεται στη Google και συνεισφέρει σε μέγιστο βαθμό στο search engine optimization συνολικά. Κάθε δημοσίευση βέβαια πρέπει να ακολουθεί πιστά τις οδηγίες που αναφέραμε παραπάνω με κατάλληκα urls, σωστούς τίτλους, headings, εσωτερικά links κ.τ.λ.
Διαβάστε ακόμα: BlogPost Checklist!
Αφού φτιάξετε το blog σας προσθέστε τα άρθρα σας, τις δημοσιεύσεις στα social media (Facebook, Google Plus, Linkedin, Twitter, YouTube κ.τ.λ.) ανάλογα με το περιεχόμενό και το κοινό σας. Η Google έχει παραδεχτεί ότι τα links από τα social media που κατευθύνουν κόσμο στο site σας παίζουν σημαντικό ρόλο στη κατάταξη του website σας στα αποτελέσματα αναζήτησης. Συνεπώς:
Επισημαίνουμε ότι από τα social sites ιδιαίτερη υποστήριξη θα κερδίσετε από τις google+ pages και τα google places γιατί ως γνωστόν η Google υποστηρίζει πρώτα τα δικά της προϊόντα.
Διαβάστε ακόμα: Πόσο φιλικό προς τα social media είναι το website σας;
Το SEO δεν έχει πεθάνει, έχει απλά αλλάξει σε κάτι που δίνει την ευκαιρία σε σελίδες με ποιοτικό περιεχόμενο να φανούν περισσότερο!
Αν θέλετε να μείνετε ενημερωμένοι με όλα όσα αφορούν το internet marketing, γραφτείτε τώρα στο Newsletter της EtherLogic. Αν χρειάζεστε βοήθεια για να προωθήσετε την εταιρεία σας στο διαδίκτυο, επικοινωνήστε μαζί μας!
Σπύρος Μυγδάνης
Σχετικά με Spyros Mygdanis
Co-founder της EtherLogic και Web-Mobile Developer. Δημιουργεί και επιμελείται το περιεχόμενο του blog της EtherLogic και προγραμματίζει τη δημοσίευση άρθρων για θέματα που αφορούν το Internet Marketing. Στόχος του να κάνει γνωστές τις δυνατότητες της διαδικτυακής διαφήμισης ώστε να βοηθήσει τους ανθρώπους στη δημιουργία και προώθηση της ιστορίας, της ιδέας τους ή της εταιρίας τους online!