Τα social media και ιδιαίτερα το Facebook, αποτελούν ένα αποτελεσματικό κανάλι αλληλεπίδρασης μεταξύ των brands και του κοινού τους. Μάλιστα τα τελευταία χρόνια τα κοινωνικά δίκτυα έχουν μετατραπεί από απλό χώρο επικοινωνίας με τους likers/followers σε ένα περιβάλλον που το marketing των διάφορων επιχειρήσεων ευδοκιμεί.
Για να βοηθήσουμε τα brands να καταλάβουν καλύτερα πώς να χρησιμοποιούν το Facebook για να στοχεύσουν και να ενθαρρύνουν το κοινό τους να αλληλεπιδράσει, καταγράψαμε μια λίστα με όρους ειδικά πάνω στο Facebook Marketing!
Διαβάστε ακόμα: Social Media Marketing: Στόχοι για μικρές επιχειρήσεις
Canvas Page: Το canvas page είναι σαν μια landing page μέσα στο Facebook όπου οι marketers μπορούν να “τρέξουν” τις εφαρμογές τους. Πρόκειται στην ουσία για εφαρμογές μέσα στο Facebook που μπορούν να φιλοξενούν περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας! Μπορούν να είναι παιχνίδια, φόρμες επικοινωνίας, χώρος για διαγωνισμούς, συλλογή πληροφοριών και φυσικά μπορούν να διαφημιστούν σαν promoted posts αλλά μέσω Twitter, emails κ.τ.λ. Ένα επιπλέον bonus αυτών των σελίδων μέσα στο Facebook είναι ότι είναι διαθέσιμες και για κινητές συσκευές!
Facebook Custom Audiences: Τα Facebook Custom Audiences είναι ένα σχετικά καινούριο χαρακτηριστικό του πιο δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου. Επιτρέπει στους Marketers να στοχεύσουν το κοινό τους στο Facebook χρησιμοποιώντας διευθύνσεις email, νούμερα τηλεφώνων ή Facebook IDs. Εισάγετε απλά τα στοιχεία αυτά στο Facebook μέσω της marketing πλατφόρμας και προωθήστε διαφημίσεις σε συγκεκριμένους χρήστες! Αυτό είναι σημαντικό γιατί μπορείτε να στοχεύσετε χρήστες που τους έχετε κατηγοριοποιήσει με βάση τις πληροφορίες που έχετε για αυτούς: αγορές, loyalty bonus, email subscribers (και unsubscribers) κ.τ.λ.
Για παράδειγμα, ένα brand μπορεί να “ανεβάσει” στο Facebook τα email accounts από επισκέπτες στο eshop τους που όμως έκαναν πίσω λίγο πριν τη τελική αγορά και με τη βοήθεια των Facebook Custom Audiences να κάνει προσπάθεια για remarketing. Αντίστοιχα μπορεί να ξαναπροσσεγγίσει άτομα που κάναν διαγραφή (unsubscribe) από το newsletter της εταιρείας.
Διαβάστε ακόμα: Το Facebook σχεδιάζει την παρακολούθηση του κέρσορα σου ενώ πλοηγείσαι στο κοινωνικό δίκτυο
Facebook Exchange (FBX): Το Facebook Exchange επιτρέπει σε διαφημιστές το πλεονέκτημα να γνωρίζουν την κίνηση χρηστών σε ιστοσελίδες και με βάση αυτήν να τους ξαναπροσσεγγίζουν με διαφημίσεις. Για παράδειγμα, το web history (το ιστορικό) του χρήστη δείχνει ότι επισκέφτηκε ένα συγκεκριμένο προϊόν στην ιστοσελίδα της επιχείρησης αλλά για κάποιο λόγο δεν κατέληξε σε αγορά. Με το FBX ο marketer θα μπορεί να ξαναπροωθήσει το συγκεκριμένο προϊόν που γνωρίζει ότι υπάρχει ενδιαφέρον.
Πλέον μάλιστα το FBX δεν εμφανίζεται μόνο στο sidebar αλλά και στο News Feed, γεγονός που το κάνει πολύ πιο αποτελεσματικό όπως δήλωσε και ο Marcus Pratt:
Όσον αφορά το FBX οι αλληλεπιδράσεις στο News Feed είναι από 10 μέχρι και 50 φορές περισσότερες από ό,τι στο sidebar. Marcus Pratt, director of Insights and tech at Mediasmith.
Διαβάστε ακόμα: Κερδίζει (διαφημιστικούς) πόντους το Instagram
Facebook Login: Το Facebook Login (παλαιότερα Facebook Connect) είναι η δυνατότητα εγγραφής σε ιστοσελίδες με τη χρήση των Facebook στοιχείων κάθε επισκέπτη. Η επιλογή αυτή εκτός ότι πολλές φορές δίνει στον marketer περισσότερα δεδομένα συνήθως από ό,τι μια απλή φόρμα επιτρέπει εύκολη και γρήγορη πρόσβαση στους καταναλωτές.
Σύμφωνα με την έρευνα της Neolane που πήρε δείγμα 150 εταιρειών που χρησιμοποιούν το Facebook Login, οι επιχειρήσεις μαζεύουν επί το πλείστον βασικές πληροφορίες (π. χ. διευθύνσεις emails, ημερομηνίες γενεθλίων, περιοχή) ενώ θα μπορούσαν να μαζεύουν και άλλα πολύτιμα στοιχεία όπως τα ενδιαφέροντα του κάθε χρήστη στο Facebook.
Επιπρόσθετα το Facebook Login αυξάνει τις εγγραφές στα sites από 30% σε 200% όπως λέει το ίδιο το Facebook. Μάλιστα το ShoeDazzle (eshop που πουλάει ρούχα και παπούτσια) υποστηρίζει ότι οι Facebook συνδεδεμένοι χρήστες είναι 50% πιο πιθανό να επαναλάβουν αγορές σε σχέση με τα απλά μέλη της ιστοσελίδας.
Διαβάστε ακόμα: Facebook Mobile Payments: Πείραμα ή το μέλλον;
Page Tab: Το Page Tab είναι στην ουσία μια facebook εφαρμογή η οποία προστίθεται στη Fanpage στο λεγόμενο header της σελίδας. Είναι σαν κουμπί που προσφέρει παραπάνω πληροφορίες στο χρήστη, μπορεί να έχει εικόνες, video και να θυμίζει ιστοσελίδα μέσα στο Facebook! Για να κατανοήσετε τις δυνατότητες επισημαίνουμε ότι πλέον ακόμα και eshops μπορούν να υπάρξουν μέσα στα Page Tabs! Έτσι η Fanpage γίνεται πιο εντυπωσιακή, γίνεται ιδανικός χώρος για να παρουσιάσουν οι εταιρείες πιο ολοκληρωμένα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, ή να τρέξουν διαγωνισμούς, προσφορές, να αποκτήσουν emails από το κοινό τους κ. α.
Fan Gate: Η Fan Gate επιτρέπει στα brands να παρουσιάζουν στα tabs στη Fanpage τους άλλο περιεχόμενο στους fans της σελίδας και άλλο σε αυτούς που δεν είναι. Με άλλα λόγια το περιεχόμενο της Fanpage σε κάποιο tab μπορεί να είναι ελεύθερο μόνο σε όσους έκαναν Like στη σελίδα! Οι υπόλοιποι θα βλέπουν ένα tab που τους ζητάει να κάνουν Like στη Fanpage ώστε να δουν το επιπλέον περιεχόμενο.
Ένας τρόπος που οι διαφημιστές μπορούν να χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά τη Fan Gate είναι να τη συνδυάσουν με μια προσφορά ή προωθητική ενέργεια. Έτσι το engagement στη σελίδα αυξάνεται αφού όσοι δεν είναι fans για να συμμετέχουν στη προσφορά θα κάνουν Like στη Fanpage. Ακολουθούν ενδεικτικά παραδείγματα:
Open Graph: Το Open Graph είναι μια διαδικασία που βοηθά στη παραγωγή δημοσιεύσεων που αφορούν το brand σας. Ξεκινάει με το facebook login από το χρήστη που επιτρέπει σε συγκεκριμένη εφαρμογή του brand (facebook apps), αφού το επιτρέψει ο χρήστης, να κάνει share στο facebook τι έκανε ο χρήστης με αυτή την εφαρμογή.
Π. χ. κάποιος χρησιμοποιεί μια εφαρμογή της Χ εταιρείας που έχει ενημερωτικό χαρακτήρα. Όταν διαβάζει ένα άρθρο λοιπόν μέσα από την εφαρμογή κάνει share στο facebook ακριβώς αυτή του την πράξη: “Μόλις διάβασα το Ψ άρθρο στην εφαρμογή της εταιρείας Χ”. Και όλο αυτό με ένα απλό κλικ!
Επιπρόσθετα αναφέρουμε και τα Open Graph Meta tags που είναι το κείμενο που θέλετε να φαίνεται όταν κάποιος κάνει share μια ιστοσελίδα σας στο Facebook.
Διαβάστε ακόμα: Οδηγός επιτυχίας στο Twitter για μικρές επιχειρήσεις
Social Opt-in: Πρόκειται για το μηχανισμό όπου ένα χρήστης του Facebook δίνει με τη συγκατάθεσή του στοιχεία του Facebook Profile του σε ένα brand με αντάλλαγμα τη πρόσβαση σε κάποια Facebook εφαρμογή που προσφέρει προσφορές, εκπτώσεις κ.τ.λ.
Έτσι οι εταιρείες έχουν την ευκαιρία όχι μόνο να αποκτήσουν πιθανούς καταναλωτές αλλά και να τους γνωρίσουν καλύτερα και κατά συνέπεια να προσαρμόσουν καταλλήλως τις προωθητικές του ενέργειες προς αυτούς.
Spyros Mygdanis
Αν θέλετε να μείνετε ενημερωμένοι με όλα όσα αφορούν το internet marketing, γραφτείτε τώρα στο Newsletter της EtherLogic. Αν χρειάζεστε βοήθεια για να προωθήσετε την εταιρεία σας στο διαδίκτυο, επικοινωνήστε μαζί μας!Hashtags: #etherlogic #socialmedia #marketingterms #facebook
Σχετικά με Spyros Mygdanis
Co-founder της EtherLogic και Web-Mobile Developer. Δημιουργεί και επιμελείται το περιεχόμενο του blog της EtherLogic και προγραμματίζει τη δημοσίευση άρθρων για θέματα που αφορούν το Internet Marketing. Στόχος του να κάνει γνωστές τις δυνατότητες της διαδικτυακής διαφήμισης ώστε να βοηθήσει τους ανθρώπους στη δημιουργία και προώθηση της ιστορίας, της ιδέας τους ή της εταιρίας τους online!