Ο Jon Miller αναλύει όλα όσα θα πρέπει να γνωρίζουν σήμερα οι επιχειρήσεις και τα στελέχη, αναφορικά με τα social media και τη χρήση τους στον χώρο του B2Β marketing.
Ο Jon Miller, ηγετικό στέλεχος στρατηγικού σχεδιασμού και συνιδρυτής της Marketo, αναλύει όλα όσα θα πρέπει να γνωρίζουν σήμερα οι επιχειρήσεις και τα στελέχη, αναφορικά με τα social media και τη χρήση τους στον χώρο του B2Β marketing.
Η αλήθεια είναι πως το περιβάλλον των social media από το 2007 μέχρι σήμερα έχει αναπτυχθεί με απίστευτα γρήγορους ρυθμούς. Αυτό σημαίνει φυσικά πως υπάρχει και εξέλιξη αλλά και ανάγκη η οποία κάπως έπρεπε να ικανοποιηθεί, αλλά και ότι υπάρχουν πράγματα τα οποία πίσω στο κοντινό παρελθόν δεν γνωρίζαμε και άλλα που αν και τα γνωρίζαμε έχουν αλλάξει πολύ.
Για το λόγο αυτό οι επιχειρήσεις, ειδικά όσες έχουν B2B προσανατολισμό πρέπει να σκεφτούν καλά και ουσιαστικά να επαναδιαπραγματευθούν τόσο την παρουσία όσο και τη θέση που πρέπει να έχουν εντός τους περιβάλλοντος των social media. Κι αυτό θα πρέπει να γίνει με τον πλέον δυναμικό αλλά και αποδοτικό τρόπο καθώς σήμερα πλέον η παρουσία στα social media δεν είναι ζήτημα προαίρεσης αλλά ανάγκης. Ακολουθούν 5 πυλώνες στους οποίους θα πρέπει να βασιστούν οι σύγχρονες επιχειρήσεις για να αξιοποιήσουν όσο το δυνατόν καλύτερα τα εργαλεία που παρέχει ο «κόσμος» της κοινωνικής δικτύωσης.
Διαβάστε ακόμα: Social Media Strategy: Τι λείπει από το παζλ;
1. Το «χτίσιμο» μίας ακέραιης και ισχυρής «φήμης» είναι εξαιρετικά σημαντικό.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δίνουν τη δυνατότητα στους σύγχρονους marketers να «χτίζουν» σχέσεις εμπιστοσύνης και αμεσότητας με το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς που τους ενδιαφέρει, με τρόπο πρωτότυπο και κυρίως εποικοδομητικό. Αυτό που θα πρέπει βέβαια να γίνει σαφές είναι πως αυτό είναι δυνατό να γίνει άμεσα αλλά δε σημαίνει σε καμία περίπτωση πως είναι και εύκολο. Με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αλλάξει ριζικά οι τρόποι προσέγγισης του «κρίσιμου» κοινού που ενδιαφέρει μία επιχείρηση. Επί της ουσίας οι χρόνοι έχουν μειωθεί δραματικά χωρίς αυτό να σημαίνει πως τα αποτελέσματα έρχονται με την ίδια ταχύτητα. Η φήμη και στα social media είναι κάτι που οικοδομείται-όχι στους ίδιους χρόνους… αλλά με τις ίδιες προσπάθειες…
2. Η «φροντίδα» μπορεί να οδηγήσει σε μακροπρόθεσμη ευημερία τα σωστά projects.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενώ δημιουργούν εύκολα σχέσεις και επικοινωνία, δεν είναι δυνατό να δημιουργήσουν εύκολα πώληση, επαφή και κυρίως αποδοτικότητα (όπως τουλάχιστον αυτή ορίζεται στο σύγχρονο επιχειρηματικό κόσμο). Αυτό συμβαίνει γιατί πολύ απλά έχει αλλάξει ο τρόπος επικοινωνίας και όχι η υφή των ανθρώπων και των επιχειρήσεων. Ο πιο σίγουρος δρόμος για την επιτυχία είναι η επιμονή, η υπομονή και κυρίως η «φροντίδα» των επαφών μέσα από τα social media. Δώστε στις επαφές σας αυτό που χρειάζονται και αργά ή γρήγορα αυτό θα αποδώσει. Φροντίστε μόνο πέραν όλων των υπολοίπων να είστε συνεπείς σε ότι δίνετε κι ας είναι φειδωλό.
3. Δημιουργήστε ένα ισχυρό εργαλείο marketing, όπως ένα επιχειρηματικό-εταιρικό blog.
Ένα blog εταιρικής υφής με σωστή υποδομή και κυρίως το σωστό περιεχόμενο είναι ένα στοιχείο το οποίο μπορεί να είναι εξαιρετικά αποδοτικό ειδικά στο κομμάτι του B2B. Κι αυτό γιατί ένα τέτοιο blog μπορεί να προσελκύσει πέρα από υποψήφιους πελάτες, αρκετούς ειδικούς του χώρου οι οποίοι δεν θα διστάσουν να συμμετέχουν, να αντιδράσουν, να απαντήσουν να συμβουλεύσουν και όλα αυτά αυτοβούλως…
Διαβάστε ακόμα: Πώς διαλέγω το σωστό Social Media Platform για την εταιρεία μου;
4. Προσελκύστε leads μόλις καταφέρετε να εδραιώσετε το brand σας.
Εάν διαθέτετε ένα ήδη δυνατό brand στα social media ίσως να μη χρειάζεστε νέα leads. Εάν όμως αναπτύσσεστε τα leads μπορούν ειδικά από «ισχυρούς» των κοινωνικών δικτύων μπορούν να διαδραματίσουν πολύ σημαντικό ρόλο στην εξέλιξή σας. Για να το επιτύχετε φυσικά αυτό θα πρέπει να αποδείξετε μακροπρόθεσμα και τις προθέσεις και την ποιότητά σας. Τα social media είναι άμεσα όχι εύκολα.
5. Μεγιστοποιήστε τη σχέση SEO και Social Skill.
Ίσως να μην είναι ευρέως γνωστό αλλά περισσότερο από το 50% των αναζητήσεων στο διαδίκτυο είναι B2B. Ακόμη και οι τελικοί καταναλωτές αναζητούν συχνότατα στοιχεία σε B2B επίπεδο. Αυτό όπως γίνεται εύκολα κατανοητό είναι ένα στοιχείο εξαιρετικής βαρύτητας το οποίο οφείλουν οι σύγχρονοι marketers να αξιοποιήσουν. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να δοθεί η αρμόζουσα προσοχή στον όρο SEO… Μην αμελείτε τέτοιου τύπου στοιχεία γιατί είναι εξαιρετικά σημαντικά ειδικά εάν έχετε καταφέρει να εδραιωθείτε σαν αξιόπιστο brand στα social media.
Πηγή: advertising.gr
Hashtags: #etherlogic #socialmedia #b2b #marketing