Το ίντερνετ είναι ένας χώρος που κυριαρχούν τα κοινωνικά δίκτυα (social media). Οι επισκέπτες σας έχουν ως συνήθεια πλέον να μοιράζονται τί τους αρέσει, τι επιθυμούν ή τι θέλουν να αγοράσουν με τους φίλους τους. Προσθέστε κουμπιά κοινωνικής δικτύωσης (social buttons) και παροτρύνετε τους χρήστες να διαδώσουν σε άλλους το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.
Παρέχετε στους επισκέπτες της σελίδας σας πολλαπλούς τρόπους να επικοινωνήσουν μαζί σας – με email, τηλέφωνο, με live chat. Το να προσθέσετε live chat στο κατάστημά σας στην ουσία μεταφράζεται ως: “Εδώ είμαστε για σας, μη διστάσετε να μας πείτε τι μπορούμε να κάνουμε για σας.” Εκτός της δημιουργίας σχέσεων αξιοπιστίας η κίνηση αυτή δείχνει ότι το eshop σας είναι δυνατό και ζωντανό ενώ παρέχει και insight από τους πελάτες σας.
Αν έχετε και κανονικό κατάστημα προσθέσετε την διεύθυνσή σας στην ιστοσελίδα σας. Προσφέρετε τη δυνατότητα στους πελάτες σας να επισκεφτούν το πραγματικό σας χώρο και στείλτε μήνυμα ότι είστε μια επιχείριση με σωστά θεμέλια. Επίσης βοηθάει να υπάρχει χάρτης με οδηγίες για το χώρο σας όπως επίσης και φωτογραφίες των καταστημάτων σας.
Σχεδιάστε σελίδες FAQ (frequently asked questions – συχνές ερωτήσεις) και σελίδες υποστήριξης και βοηθείστε τους να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για τα προϊόντα σας αλλά και τη λειτουργία του καταστήματός σας. Παρέχετε οδηγούς σε πολλαπλά μέσα, όπως εκπαιδευτικά videos, εγχειρίδια σε pdf μορφή κ.τ.λ. Ανάλογα και τη περίπτωση ένα forum ίσως είναι ιδεατό.
Ανά τακτά χρονικά διαστήματα δημιουργείστε και δημοσιεύστε περιεχόμενο στη σελίδα σας με τα τελευταία νέα και τις τάσεις μόδας που αφορούν τα προϊόντα σας. Μοιραστείτε με το κοινό σας συμβουλές και κόλπα για καλύτερη εμπειρία με τα προϊόντα σας και διαβεβαιώστε τους ότι τα χρήματα που ξοδεύουν στο site σας αξίζουν να ξοδευτούν. Ένα blog που ενημερώνεται συχνά είναι από τους καλύτερους τρόπους για να γνωρίζουν οι πελάτες σας όλα τα νέα της σελίδας σας.
Πρόκειται για κλασσικούς τρόπους διαφήμισης που μπορούν να πραγματοποιηθούν και σε ένα ηλεκτρονικό eshop. Σχεδιάστε έτσι τη κάθε σας ενέργεια ώστε να είναι σε προφανές σημείο στο eshop σας.
Είναι απαραίτητο σαν eshop να έχετε όσο το δυνατόν περισσότερους τρόπους πληρωμής και αποστολής προϊόντων για να διευκολύνετε τους πελάτες σας αλλά και για να μη χάσετε κανέναν από αυτούς. Σημειώνουμε ότι είναι το πιο σημαντικό σημείο στο site σας και όλα πρέπει να είναι άψογα και υπέρ της εξυπηρέτησης του χρήστη.
Επιτρέψτε στο χρήστη να προσθέτουν προϊόντα σε λίστα επιθυμίας (wish list) και ενημερώστε τους πότε είναι διαθέσιμο ή πότε βγαίνει νέα έκδοση του προϊόντος. Μη χάσετε πελάτες επειδή δεν έχετε απόθεμα.
Προσθέστε δυνατότητα εκτύπωσης των σελίδων σας. Μπορεί το κατάστημά σας να είναι διαδικτυακό ωστόσο υπάρχουν άνθρωποι που προτιμούν να εκτυπώνουν τις σελίδες με τις περιγραφές των προϊόντων και τα χαρακτηριστικά τους.
Όλες οι παραπάνω κινήσεις συντελούν στην δημιουργία ενός customer-friendly eshop.
Και να θυμάστε, οι άνθρωποι έρχονται πάντα πρώτοι.
Σχετικά με Spyros Mygdanis
Co-founder της EtherLogic και Web-Mobile Developer. Δημιουργεί και επιμελείται το περιεχόμενο του blog της EtherLogic και προγραμματίζει τη δημοσίευση άρθρων για θέματα που αφορούν το Internet Marketing. Στόχος του να κάνει γνωστές τις δυνατότητες της διαδικτυακής διαφήμισης ώστε να βοηθήσει τους ανθρώπους στη δημιουργία και προώθηση της ιστορίας, της ιδέας τους ή της εταιρίας τους online!
#etherlogic #eshop #customerfriendly #tips #guide