Ανοδικός εμφανίζεται ο τζίρος των online αγορών σύμφωνα με τη διεθνή και εγχώρια αρθρογραφία και σχετικές έρευνες. Στις Η.Π.Α. ο τζίρος αυξήθηκε κατά 16% το 2017 σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, φθάνοντας τα 453 εκατ. Δολάρια. Στην Ελλάδα ο τζίρος του e-commerce προσέγγισε τα 5 δισ. ευρώ για το 2017, με την τάση να είναι αυξητική και για το 2018. Σύμφωνα επίσης με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αυξητική είναι η τάση στο ποσοστό στο οποίο συνεισφέρουν οι online αγορές επί του συνολικού τζίρου των επιχειρήσεων της Ε.Ε. Είναι σαφές ότι μέσα σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον όπως αυτό του ηλεκτρονικού εμπορίου όλα αλλάζουν με ταχείς ρυθμούς και καμία επιχείρηση δε μπορεί να νιώθει ασφαλής εφαρμόζοντας μόνο τις ίδιες δοκιμασμένες συνταγές κάθε χρόνο. Η Etherlogic μελέτησε και σταχυολόγησε τις κυριότερες τάσεις που επικρατούν ή αναμένεται να επικρατήσουν άμεσα στο e-commerce και σας τις παρουσιάζει:

1. Storytelling

To 2017 περισσότερες εταιρείες από ποτέ επένδυσαν στο storytelling. Με μια προσεκτική ματιά αυτό εξηγείται ως εξής: Οι παλιές τακτικές δεν αποδίδουν πλέον. Παλιότερα η τακτική των αναρτήσεων σε ένα blog ίσως ήταν αρκετή. Πλέον, με την ύπαρξη τεράστιου αριθμού brands και λόγω του τεράστιου ανταγωνισμού το ενδιαφέρον και ξεχωριστό περιεχόμενο αποτελεί το μεγαλύτερο δέλεαρ για να αγοράσει κάποιος τα προϊόντα μιας εταιρείας.
Η άνοδος των social media επιτρέπει στις εταιρείες να προσφέρουν ενδιαφέρον περιεχόμενο με μικρό κόστος. Έχουμε ξεφύγει από την εποχή της αναζήτησης προϊόντων και υπηρεσιών με αποκλειστικό κριτήριο πόσο ποιοτικά είναι. Πλεόν στο e-commerce μετράει εξίσου και η παρουσίαση τους και η αναγωγή τους σε εμπειρίες και ιστορίες που ο κόσμος μοιράζεται από στόμα σε στόμα.

Ως επιχείρηση δε θα πρέπει να αμελείτε ότι θα πρέπει διαρκώς να έχετε στραμμένη την προσοχή του κοινού πάνω σας και δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος γι’ αυτό από μια συναρπαστική ιστορία.

2. Διαφάνεια / Ασφάλεια

Μπορεί κάποιες μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες να τη…γλιτώνουν για λίγο καιρό ακόμα ως προς τον εν λόγω τομέα ωστόσο αν είστε μια νέα ή σχετικά νέα επιχείρηση, οτιδήποτε εκτός από ειλικρίνεια και ενδιαφέρον για τους πελάτες σας θα είναι αποτρεπτικό για την επίτευξη των στόχων σας. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το κοινό – στόχος σας θα πρέπει να γνωρίζει:

  • Ποιος είστε και γιατί ξεκινήσατε την επιχείρησή σαςΠοια είναι τα προϊόντα σας και γιατί αποφασίσατε να τα δημιουργήσετε/πουλήσετε
  • Ποια είναι η προέλευση των προϊόντων σας και πως διακινούνται
  • Κατά πόσο είστε πρόθυμος και ικανός να αντιμετωπίσετε προβλήματα και τη δυσαρέσκεια ορισμένων καταναλωτών
  • Πόσο σαφή και ξεκάθαρη εταιρική και κοινωνική ευθύνη έχετε

Θα μπορούσαμε να προσθέσουμε περισσότερα σημεία, ωστόσο το νόημα είναι εξίσου σαφές με τη σαφήνεια και την ετοιμότητα που θα πρέπει να επιδεικνύετε απέναντι σε υφιστάμενους και πιθανούς πελάτες. Επίσης δε θα πρέπει να αμελήσουμε ότι σε περίπου 2 μήνες θα μπει σε εφαρμογή ο ευρωπαϊκός κανονισμός GDPR (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων) ο οποίος θα υποχρεώσει τις εταιρείες να ακολουθούν όλες ανεξαιρέτως την ίδια πολιτική σχετικά με την προστασία και τη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων των πελατών τους αλλά αυτό θα μας απασχολήσει σε άλλο άρθρο προσεχώς.

Διαβάστε ακόμα: Social Media ή  Social…Μέτρια;

3. Προσωποποίηση

Χρόνο με το χρόνο οι πελάτες επιθυμούν μεγαλύτερη δέσμευση και αυθεντική σχέση μιας εταιρείας με το κοινό της. Δεν επιθυμούν να νιώθουν αγοραστές αλλά άνθρωποι στων οποίων τις ανάγκες ανταποκρίνεστε προτείνοντάς τους την καλύτερη δυνατή λύση. Επιπλέον ο κάθε αγοραστής θέλει να νιώθει μοναδικός και ξεχωριστός, χωρίς να θίγονται οι αυτοματοποιημένες διαδικασίες που θα σας αποφέρουν μεγαλύτερο κέρδος. Ορισμένα παραδείγματα προσωποποιημένης αντιμετώπισης είναι:

  • Το να απευθύνεστε στους καταναλωτές μέσω email με το μικρό του όνομα
  • Η αποστολή ευχαριστήριων χειρόγραφων καρτών μετά την αγορά των προϊόντων/υπηρεσιών σας
  • Το να απευθύνεστε στους πελάτες σε προσωπικό επίπεδο κατά τη διάρκεια ενός live chat ή μιας συζήτησης στη σελίδα σας στα social media
  • Nα προσαρμόζετε το περιεχόμενο της ιστοσελίδα σας ανάλογα με το αν απευθύνεστε σε παλιό ή νέο πελάτη
  • Εάν βασίζεστε ειδικά και αποκλειστικά σε online αγορές και όχι στην επίσκεψη των πελατών σε φυσικό κατάστημα, τακτικές όπως οι παραπάνω βοηθούν στον να χτίσετε συνθήκες εμπιστοσύνης και αλληλοεκτίμησης με τους πελάτες σας.

ecommerce trends

4. Αυτοματοποίηση μηνυμάτων

Το 2017, περισσότερες εταιρείες από ποτέ επένδυσαν στην αυτοματοποίηση μηνυμάτων. Ο εν λόγω όρος σημαίνει μια διαδικασία, έναν τρόπο ώστε να απαντάτε στα μηνύματα των πελατών σας σε πραγματικό χρόνο χωρίς να έχετε απαραίτητα κάποιο άτομο stand by να κάνει τη συγκεκριμένη δουλειά. Υπάρχουν διαθέσιμα εργαλεία που σας δίνουν τη δυνατότητα να αναπτύξετε τέτοιους μηχανισμούς μέσω π.χ. των λεγόμενων “chatbots”. Με αυτό τον τρόπο θα μπορείτε να απαντάτε και σε μη εργάσιμες ώρες σε ερωτήματα πελατών όπως επίσης και να υπάρχει κάποια επικοινωνία με τους πελάτες σας ακόμα και αν δεν έχετε τη δυνατότητα να προσλάβετε κάποιον που θα αναλάβει αυτή την αρμοδιότητα.

5. Mobile Shopping

Ένα πλήθος ερευνών σχετικών με e-commerce πιστοποιεί την ολοένα και μεγαλύτερη χρήση των smartphones πρωτίστως και tablets δευτερευόντως από τους καταναλωτές για την πραγματοποίηση των αγορών τους και την πτώση της χρήσης υπολογιστών. Παράλληλα φαίνεται ότι η ανάπτυξη εξειδικευμένων εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα οδηγεί όλο και περισσότερους χρήστες στο να αγοράσουν online τα προϊόντα τους. Κατά συνέπεια η έμφαση θα πρέπει να δοθεί στην ανάπτυξη μιας αξιόπιστης και λειτουργικής εφαρμογής για smartphones από τους κατάλληλους συνεργάτες έτσι ώστε να αποκτήσετε ένα νέο προσοδοφόρο κανάλι για την πώληση των προϊόντων σας.

6. Influencer Marketing

To 2018 σηματοδοτεί τη χρονιά που τα social media και τα sites θα δώσουν ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα στο feedback μεμονωμένων χρήστών οι οποίοι διαθέτουν μεγάλο αριθμό ακολούθων σε social media όπως το Facebook και το Instagram. Ακόμα και αν η διάρθρωση της ελληνικής αγοράς περιλαμβάνει κυρίως μικρομεσαίες επιχειρήσεις, όπως π.χ είναι ένα e-shop και παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες ίσως θα πρέπει να εξετάσετε σοβαρά το ενδεχόμενο να εντοπίσετε marketing influencers και να τους προσφέρετε κάποιου είδους συνεργασία καθώς πρόκειται για έναν ιδιαίτερα αποτελεσματικό τρόπο προώθησης του brand σας.

Στην Etherlogic γνωρίζουμε σε βάθος την τεχνολογία και βρισκόμαστε στην πρωτοπορία των αλλαγών που συντελούνται στον τομέα του e-commerce. Έχουμε τη δυνατότητα να χτίσουμε γύρω από το brand σας συναρπαστικές ιστορίες και εμπειρίες με τη δύναμη των social media και τη χρήση ενός πλήρους οπλοστασίου online εφαρμογών και εργαλείων.

Παράλληλα διαθέτουμε το έμπειρο και άρτιο τεχνικά προσωπικό που θα αναπτύξει την κατάλληλη εφαμοργή για smartphones που θα σας προσφέρει ένα σημαντικό προσοδοφόρο κανάλι για τις πωλήσεις σας και ένα σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών σας.

Αν θέλετε να μείνετε ενημερωμένοι με όλα όσα αφορούν το e-commerce, γραφτείτε τώρα στο Newsletter της EtherLogic. Αν χρειάζεστε βοήθεια για να προωθήσετε την εταιρεία σας στο διαδίκτυο, επικοινωνήστε μαζί μας!

Αν θέλετε να μείνετε ενημερωμένοι με όλα όσα αφορούν το internet marketing, γραφτείτε τώρα στο Newsletter της EtherLogic. Αν χρειάζεστε βοήθεια για να προωθήσετε την εταιρεία σας στο διαδίκτυο, επικοινωνήστε μαζί μας!

Αντώνης Ανδρονικάκης @ EtherLogic

Σχετικά με Antonis Andronikakis

Spyros Mygdanis

Community Manager στην EtherLogic, με πολυετή πείρα ως συντάκτης τεχνολογίας σε έγκυρα διαδικτυακά μέσα, προσφέρει συμβουλευτική σε Social Media Marketing και Content. Mεράκι του να βοηθά τους συνεργάτες του να επωφελούνται από δυναμικό και εξειδικευμένο περιεχόμενο που θα χτίσει δυνατά online communities και ελκυστικά internet brands.

0 Comments

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

CONTACT US

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Sending

EtherLogic P.C. © 2018  - All Rights Reserved

Log in with your credentials

Forgot your details?