Στις μέρες μας επικρατεί η λογική ότι για να πετύχει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα πρέπει να επενδύσει στο SEO (search engine optimization) ώστε να βγαίνει το eshop ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης. Σίγουρα, οι υψηλές θέσεις φέρνουν και καλύτερες πωλήσεις αλλά δε φτάνει μόνο αυτό. Το eshop σας πρέπει να είναι σχεδιασμένο με γνώμονα το καταναλωτή και η βελτίωση της σελίδας πρέπει να γίνει με βάση τους ανθρώπους, τί χρειάζονται και τί τους αρέσει. Η ίδια η GOOGLE αναφέρει ότι προωθεί σελίδες που είναι εντυπωσιακές, λειτουργικές και που πραγματικά προσφέρουν στους χρήστες.
Ποιες λοιπόν κινήσεις κάνουν τον ηλεκτρονικό σας κατάστημα φιλικό προς τους πελάτες σας (customer-friendly eshop); Ακολουθούν 15 δοκιμασμένες και πραγματικές ιδέες:
Η δομή της σελίδας σας και ο σχεδιασμός της προκαλούν άμεση εντύπωση στο κοινό σας. Φαίνονται τα προϊόντα σας ξεκάθαρα ή είναι θαμμένα σε κάποια γωνιά του ηλεκτρονικού μαγαζιού σας; Η καλύτερη πρακτική είναι να είναι σχεδιασμένη έτσι η πλοήγηση της σελίδας σας ώστε ο χρήστης να μπορεί να βρει κάθε προϊόν με μόνο 3 κλικ από την αρχική σελίδα (homepage). Δημιουργείστε κατάλληλα ιεραρχικά μενού στο χρήστη ώστε εύκολα να μπορεί να πλοηγηθεί μέσα στο site σας (Κατηγορία/Υποκατηγορία/Προϊόν). Σχεδιάστε το site σας ώστε το κάθε προϊόν να βρίσκεται σε συγκεκριμένη κατηγορία (attributes – categories) και επιτρέψτε τη δυνατότητα φίλτρων για καλύτερη αναζήτηση των προϊόντων.
Το πεδίο αναζήτησης (search box) πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι κάθε σελίδας, ειδικά όταν πρόκειται για eshop με εκατοντάδες και χιλιάδες σελίδες. Προσθέστε το search box σε προεξέχων σημείο στο site σας ώστε οι χρήστες να μπορούν να βρουν κάθε προϊόν από οποιαδήποτε σελίδα. Αν το search box σας έχει και δυνατότητα auto-complete ακόμα καλύτερα.
Η περιγραφή των προϊόντων είναι από τα πιο σημαντικά θέματα στα ηλεκτρονικά καταστήματα. Οι πιθανοί πελάτες δε μπορούν να αγοράσουν τα ρούχα ή τα έπιπλα που πουλάτε, οπότε βασίζονται στο κείμενο περιγραφής του κάθε προϊόντος. Τα περισσότερα eshops απλά αντιγράφουν τις έτοιμες περιγραφές των κατασκευαστών. Εύκολο και γρήγορο, σωστά; Ωστόσο ο επιτυχημένος επιχειρηματίας θα προχωρήσει παραπέρα και θα γράψει μια πιο λεπτομερή, ενημερωτική, ακριβής και μοναδική για κάθε προϊόν περιγραφή ώστε οι καταναλωτές να αποκτήσουν σωστή αίσθηση και εικόνα για το προϊόν γεγονός που κάνει όλη τη διαφορά όχι μόνο στους υποψήφιους πελάτες αλλά και στις μηχανές αναζήτησης.
Βοηθείστε τους υποψήφιους καταναλωτές να ανακαλύψουν παρόμοια προϊόντα και να αποφασίσουν τι να αγοράσουν με το να συνδέσετε προϊόντα με κοινά χαρακτηριστικά. Επίσης προτείνετε επιπρόσθετα προϊόντα που ταιριάζουν με το βασικό προϊόν που θέλει να αγοράσει ο χρήστης. Πχ Προτείνετε το πελάτη που θέλει να αγοράσει ένα laptop να αγοράσει παράλληλα μια θήκη για αυτό, ένα mouse κ.τ.λ.
Οι καταναλωτές συχνά αρέσκονται στο να μοιράζονται τις εμπειρίες τους με τα διάφορα προϊόντα που δοκίμασαν όπως επίσης συχνά κάνουν δικές τους προτάσεις ή γράφουν οδηγίες για καλύτερη χρήση. Κυρίως όμως οι περισσότεροι πιθανοί αγοραστές προτιμούν να διαβάζουν κριτικές των προϊόντων που σκέφτονται να αποκτήσουν. Το να επιτρέψετε αυτή τη δυνατότητα δημιουργεί σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό σας, προωθεί διαδραστικότητα, προωθεί τις πωλήσεις και δημιουργεί σχετικό και αξιόλογο περιεχόμενο για τα προϊόντα σας.
Η δυνατότητα σύγκρισης των προϊόντων είναι υπηρεσία που αξιολογείται πολύ θετικά από τους καταναλωτές. Οι χρήστες βοηθιούνται να πάρουν απόφαση αγοράς όταν μπορούν να συγκρίνουν αντίστοιχα χαρακτηριστικά και τιμές μεταξύ των προϊόντων.
Οι εικόνες και τα videos έχουν κατακλύσει το internet. Αν έχετε αμφιβολία για αυτό απλά τσεκάρετε το Pinterest, το Instagram και το YouTube. Υψηλής ποιότητας και ανάλυσης φωτογραφίες που είναι εντυπωσιακές δίνουν ξεκάθαρη εικόνα των προϊόντων σας, καθώς και videos που δείχνουν τη λειτουργία τους θα βελτιώσουν τη συνολική εμπειρία του χρήστη, θα προωθήσουν τη διαδραστικότητα, το χρόνο που περνάει στο site και κατά συνέπεια θα ανεβάσει τις πωλήσεις σας.
Hot Spots! Call to action!
Το κουμπί BUY (αγορά) του eshop σας πρέπει να φωνάζει, να τραβάει το μάτι του καταναλωτή (με σωστό design, χρώματα, σωστό contrast) και είναι σε προφανές σημείο, ώστε ο καταναλωτής ούτε να ψάχνεται ούτε να μπερδεύεται.
Η ίδια τακτική πρέπει να ακολουθηθεί και με το τηλέφωνο επικοινωνίας που πρέπει να βρίσκεται σε κάθε σελίδα και να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα στοιχεία του ιστοχώρου σας.
Αντίστοιχα στο σημείο πωλήσεων στο λεγόμενο chechout πρέπει να μην υπάρχει κάτι που να αποσπά τον χρήστη από την αγορά έτσι ώστε να μη προχωρήσει σε δεύτερες σκέψεις αλλά στην αγορά του προϊόντος.