Στις μέρες μας υπάρχει η επιπρόσθετη πίεση να είναι τα websites μας ενημερωμένα, εύχρηστα και εμφανίσιμα. Στην προσπάθειά μας να τα βελτιώσουμε θα πρέπει να έχουμε πάντα το νου μας στα analytics, καθώς απ’ αυτά θα αντλήσουμε την πληροφόρηση που χρειαζόμαστε για το τι πάει καλά και τι όχι, τι λειτουργεί σωστά και τι πρέπει ν’ αλλαχτεί στο site μας. Σε αυτό το άρθρο λοιπόν θα σας μιλήσουμε για τους οχτώ πολυτιμότερους δείκτες για τα website analytics.
Η πρώτη μέτρηση είναι αυτή των επισκέψεων, δηλαδή πόσες φορές ένας χρήστης επισκέπτεται το site σας. Έτσι, όταν επισκέπτεστε ένα website όπως αυτήν τη σελίδα, αυτό καταγράφεται ως μια επίσκεψη. Όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των επισκέψεων στο site σας, τόσο πιο σωστά συμπεράσματα θα βγάλετε για την σχεδίαση και την χρηστικότητα τους.
Αυτή η μέτρηση δείχνει πόσοι ‘μοναδικοί’ χρήστες έχουν επισκεφτεί το site σας. Αφορά δηλαδή αυτούς τους χρήστες που έχουν επισκεφτεί το site σας πάνω από μία φορές και έχουν επιστρέψει, όχι αυτούς που το έχουν επισκεφθεί απλώς μία φορά και δεν έχουν επιστρέψει ξανά. Επομένως, δεν κάνουμε λόγο για ‘hits’, καθώς τα ‘hits’ δεν είναι αξιόπιστη μέτρηση.
Διαβάστε ακόμα: O απόλυτος δείκτης επιτυχίας μια ιστοσελίδας
Το Page impressions είναι σε απλά λόγια οι προβολές σελίδων του site σας. Δηλαδή, κάθε φορά που ένας χρήστης βλέπει μια σελίδα, αυτό καταγράφεται ως ένα impression. Παρόλα αυτά, από μόνο του το γεγονός ότι έχετε αρκετά page impressions, δε σημαίνει ότι το site σας έχει σχεδιαστεί καλά ή ότι είναι εύχρηστο. Για παράδειγμα, εάν χίλιοι άνθρωποι επισκεφτούν το site σας αλλά κανείς δεν κάνει μια αγορά ή το εγκαταλείψουν απευθείας, αυτό κάτι πρέπει να σας πει για την αναποτελεσματικότητα του site σας.
Είναι πάρα πολύ χρήσιμο να γνωρίζετε το πόση ώρα έχει παραμείνει κάποιος στο site σας. κάποιος μπορεί να μείνει στο site για να μην αγοράσει κάτι, ή μπορεί να μπει για πέντε λεπτά και να φύγει Επομένως, ξέροντας πόση ώρα έχει αφιερώσει ο μέσος χρήστης στο site σας, σας παρέχει μια σημαντική ένδειξη σχετικά με το πόσο καλά είναι σχεδιασμένο αυτό και πόσο χρηστικό. Εάν οι χρήστες δεν αφιερώνουν πολύ χρόνο στο site σας, αυτό σημαίνει ή ότι δεν τους αρέσει ή ότι βρήκαν στα γρήγορα αυτό που έψαχναν.
Και πάλι όμως, εάν περνούν πολύ χρόνο στο site σας, αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι δεν μπορούν να βρουν αυτό που ψάχνουν ή ότι είναι πράγματι engaged με το site και το έχουν λατρέψει! Οπότε, αυτή η μέτρηση είναι αρκετά παραπλανητική. Μόνο εάν συνδυαστεί με άλλα analytics μπορεί να σας δώσει μια ιδέα της αποτελεσματικότητας του site σας.
Αυτό είναι το ποσοστό των χρηστών που επισκέπτεται ένα site και μετά φεύγει. Αφορά δηλαδή αυτούς που πηγαίνουν στη σελίδα του site και έπειτα φεύγουν κατευθείαν. Αυτό δείχνει ότι αρχικά κάτι τους τράβηξε στο site, αλλά τελικά το εγκατέλειψαν μόλις το επισκέφτηκαν, πιθανόν επειδή έκαναν κλικ σε λάθος link ή επειδή ο σχεδιασμός και η χρηστικότητα ήταν αναποτελεσματικά. Εάν το bounce rate είναι υψηλό, τότε η landing σελίδα πρέπει να ξανασχεδιαστεί και να ελεγχθεί η χρηστικότητά της.
Διαβάστε ακόμα: Οδηγός για τα Google Analytics
Το exit rate είναι όταν ένας χρήστης επισκέπτεται το site σας, ρίχνει μια ματιά και μετά φεύγει. Επομένως, μπορείτε να δείτε από ποια σελίδα έφυγε ο χρήστης. Αυτό θα μπορούσε να είναι η ‘landing’ σελίδα ή μια σελίδα ‘αγοράς’ ή ίσως μια σελίδα ‘βοήθειας’.
Συνεπώς, υπάρχει διαφορά μεταξύ του bounce rate και του exit rate . Εάν ένας χρήστης επισκέπτεται το site και φεύγει αμέσως, αυτό καταμετράται ως ένα bounce. Από την άλλη μεριά, εάν ένας χρήστης ρίχνει μια ματιά στο site, κάνει κλικ σε μερικές σελίδες και ύστερα φεύγει, αυτό είναι exit.
Αυτό αφορά το από πού έχει προέλθει ο χρήστης όταν επισκέπτεται το site σας. Ο χρήστης δηλαδή μπορεί να έχει επισκεφτεί το site σας από μια μηχανή αναζήτησης, από ένα email ή από κάποιο κοινωνικό κανάλι. Γνωρίζοντας όμως από πού έχει προέλθει, δείχνει το πού είναι καλό να επενδύσετε τον μελλοντικό σας χρόνο και τους πόρους σας. Εάν τα social media παίζουν σημαντικό ρόλο στην παραγωγή traffic, τότε θα έπρεπε να δώσετε μεγαλύτερη σημασία σε αυτά.
Αφήσαμε το καλύτερο για το τέλος, καθώς πιστεύουμε ότι το conversion rate είναι μία από τις σημαντικότερες μετρήσεις., αν όχι η σημαντικότερη, Είναι το ποσοστό των χρηστών που δραστηριοποιούνται ηθελημένα στο site σας, είτε αγοράζοντας ένα προϊόν, είτε κάνοντας εγγραφή. M’ αυτή τη μέτρηση μπορείτε να ελέγξετε κατά πόσο είναι αναποτελεσματικό το call to action που έχετε χρησιμοποιήσει. Όσο μεγαλύτερο είναι το conversion rate, τόσο πιο επιτυχημένο μπορεί να θεωρηθεί το call to action. Για παράδειγμα, εάν τρέχετε ένα e-commerce site με υψηλό conversion rate, αυτό σημαίνει ότι έχετε πολλές αγορές και ένα καλοσχεδιασμένο website με μεγάλη χρηστικότητα.
Ανακεφαλαιώνοντας, αυτές είναι οι οχτώ βασικές μετρήσεις τις οποίες κάθε marketer θα έπρεπε να παρακολουθεί προκειμένου να έχει μια επιτυχημένη ιστοσελίδα.
Αν θέλετε να μείνετε ενημερωμένοι με όλα όσα αφορούν το internet marketing, γραφτείτε τώρα στο Newsletter της EtherLogic. Αν χρειάζεστε βοήθεια για να προωθήσετε την εταιρεία σας στο διαδίκτυο, επικοινωνήστε μαζί μας!
Γιώργος Καλαϊτζής @ EtherLogic
Hashtags: #etherlogic #internet #marketing #website #analytics internet marketing website analytics