Το να χτίσεις ένα online κατάστημα σε πολλούς μπορεί να φαντάζει απλό. Ωστόσο είναι ένα αρκετά δύσκολο εγχείρημα με πάρα πολλές παραμέτρους που πρέπει να ληφθούν υπόψιν. Έχω μιλήσει με πολλές μικρές επιχειρήσεις που θέλουν αποκτήσουν ένα e-shop, αλλά δεν ξέρουν από πού να ξεκινήσουν. Για να σας βοηθήσω να καταλάβετε τι θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα, σας δημιούργησα μια λίστα με τα 10 βασικά βήματα προκειμένου να φτιάξετε ένα online κατάστημα.
Προτού κάνετε οτιδήποτε άλλο, πρέπει να αποφασίσετε τι προϊόντα θα πουλήσετε, γιατί, εάν δεν έχετε κάτι να πουλήσετε, ποιο είναι το νόημα του να έχετε ένα online κατάστημα; Για να διαβάζετε αυτό το άρθρο, πιθανόν να διαθέτετε ήδη τα προϊόντα που θα πουλήσετε και αυτό αποτελεί το πρώτο βήμα. Είναι σημαντικό να σκεφτείτε εάν διαθέτετε μεγάλη ποικιλία προϊόντων κατάλληλη για την αγορά στην οποία στοχεύετε.
Αφού αποφασίσετε για τα προϊόντα τα οποία θέλετε να πουλήσετε, πρέπει να είστε σίγουροι, όπως προαναφέρθηκε, ότι αυτά είναι κατάλληλα για το κοινό σας. Εάν πουλάτε αντρικά ρούχα και η αγορά στην οποία απευθύνεστε είναι κυρίως γυναικεία, θα πρέπει είτε να αλλάξετε τα προϊόντα που πουλάτε, είτε την αγορά στην οποία στοχεύετε.
Συνεχίζοντας από το δεύτερο βήμα, είναι πραγματικά αναγκαίο να κάνετε την έρευνά σας, όχι μόνο για να σιγουρευτείτε ότι υπάρχει έλλειψη στην αγορά για τα προϊόντα σας, αλλά ακόμη ότι η αγορά στην οποία στοχεύετε θέλει να αγοράσει τα προϊόντα σας. Δεν εννοώ μόνο για έρευνα σε προϊόντων και πελατών αλλά και για έρευνα του ανταγωνισμού σας.
Διαθέτετε τα προϊόντα σας και το κοινό στο οποίο στοχεύετε θέλει να τα αγοράσει, οπότε ποιο είναι το επόμενο βήμα; Πρέπει να ελέγξετε τον προϋπολογισμό σας. Ανάλογα με τα προϊόντα θέλετε να πουλήσετε και πόσα χρήματα θέλετε να ξοδέψετε, πρέπει να κάνετε μια πρόχειρη εκτίμηση σχετικά με τις κοστολογήσεις. Στην οικονομική σας μελέτη πρέπει απαραίτητα να συμπεριλάβετε το ανώτατο ποσό χρημάτων που επιθυμείτε να επενδύσετε καθώς και ένα ποσό το οποίο μπορεί να χρησιμεύσει σε έκτακτες ανάγκες.
Διαβάστε ακόμα: Βασικά λάθη που πρέπει να αποφύγετε κατά την δημιουργία ενός Εshop
Το να έχετε το δικό σας domain name είναι πολύ σημαντικό και θα πρέπει να το υπολογίσετε στον σχεδιασμό σας. Παρά το γεγονός ότι κοστίζει λίγο, αποτελεί μέρος του brand που θα χτίσετε και έτσι θα πρέπει να του δώσετε την ανάλογη σημασία.
Εφόσν γνωρίζετε τον προϋπολογισμό σας, τώρα πρέπει να αποφασίσετε ποια eCommerce πλατφόρμα θα χρησιμοποιήσετε , εάν δεν έχετε χρήματα να επενδύσετε σε μια custom λύση. Αναζητήστε ειδικούς του χώρου και ζητήστε περισσότερες λεπτομέρειες για το πώς μπορείτε να εκμεταλλευτείτε τις δυνατότητες λογισμικού ανοικτού κώδικα.
Πολύς κόσμος που επιθυμεί να δημιουργήσει ένα online store παραβλέπει συχνά τους τρόπους πληρωμής. Αποφασίστε αν θα δέχετε χρεωστικές/πιστωτικές κάρτες (debit/credit cards) όπως και προπληρωμένες (PayPal), εάν θα δέχεστε Mastercard ή και Visa. Να έχετε πάντα κατά νου ότι το 70% περίπου των Ελλήνων καταναλωτών επιλέγουν την αντικαταβολή σαν τρόπο πληρωμής.
Προσέξτε στην επιλογή της πλατφόρμας γιατί υπάρχει μια πληθώρα χαρακτηριστικών που πρέπει να διαλέξετε: από χαρακτηριστικά που αφορούν την εμφάνιση μέχρι και χαρακτηριστικά που αφορούν την ασφάλεια. Προσέξτε γιατί το τι προσφέρουν μερικές πλατφόρμες μπορεί να κάνουν το κατάστημά σας να φαίνεται αξίας ενός εκατομμυρίου, αλλά τελικά ίσως να κοστίσει και τόσο, οπότε πάντα να είστε ενήμεροι για τα επιπρόσθετα κόστη.
Διαβάστε ακόμα: Σε ρυθμούς ανάπτυξης 25 % το Ηλεκτρονικό Εμπόριο B2C το 2013 στην Ελλάδα
Ένα αρκετά κρίσιμο κομμάτι αποτελεί ο τρόπος παράδοσης. Φροντίστε να επιλέξετε την κατάλληλη εταιρεία μεταφορών για να συνεργαστείτε. Ακόμα και αν έχετε σκοπό να παραδίδετε εσείς τα προϊόντα σας θα χρειαστείτε μια τέτοια συνεργασία καθώς θα σας προσφέρει μεγαλύτερη γεωγραφική κάλυψη. Διαπραγματευτείτε μαζί τους τις τιμές. Το κόστος κτίσης για τον καταναλωτή μπορεί να ξεφύγει και να χάσετε το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα. Και μην ξεχάσετε να ρωτήσετε το χρόνο πληρωμής των αντικαταβολών γιατί όπως προαναφέραμε το 70% των πωλήσεων σας στην Ελλάδα θα είναι με αντικαταβολή.
Το online κατάστημά σας είναι 100% έτοιμο να λειτουργήσει και τώρα πρέπει να το προωθήσετε. Εδώ είναι το σημείο όπου το internet marketing (email, social media, SEO) θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία του online καταστήματός σας. Είναι πραγματικά ωραία να δημιουργήσετε ένα εμφανίσιμο e-shop αλλά εάν δεν μπορείτε να κατευθύνετε κόσμο σε αυτό, τότε δεν έχει κανένα νόημα.
Τώρα είστε έτοιμοι να χτίσετε το online κατάστημά σας. Πάρτε τον χρόνο σας όταν το κάνετε αυτό, για να σιγουρευτείτε ότι έχετε τα πάντα εκεί που πρέπει να βρίσκονται, προτού το θέσετε σε λειτουργία. Χαρείτε χτίζοντας το κατάστημά σας αλλά βεβαιωθείτε ότι συμβαδίζει με το brand σας.
Εάν επιθυμείτε να αποκτήσετε κι εσείς ηλεκτρονικό κατάστημα επικοινωνήστε μαζί μας. Στην EtherLogic θα σας βοηθήσουμε να αποκτήσετε ένα σύγχρονο και ασφαλές ηλεκτρονικό κατάστημα αλλά και να το προωθήσετε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να είστε πάντα ενήμεροι σε θέματα ecommerce και internet marketing.
ΓΚ @EtherLogic
Hashtags: #etherlogic #ecommerce #eshop #guide internet marketing e-commerce guide