Μέσα από συζητήσεις με αρκετούς ιδιοκτήτες μικρομεσαίων επιχειρήσεων, παρατηρώ πως οι περισσότεροι υποστηρίζουν πως συναντούν μεγάλες δυσκολίες στο να αποκτήσουν νέους πελάτες. Κάποιες φορές μάλιστα ισχυρίζονται πως κάτι τέτοιο μοιάζει αδύνατο. Η καλύτερη και αμεσότερη επικοινωνία, καθώς και οι διαπροσωπικές σχέσεις με τους ίδιους τους πελάτες, δίνουν σε αυτές τις επιχειρήσεις την δυνατότητα να συντηρούν το υπάρχον πελατολόγιο τους δημιουργώντας επαναλαμβανόμενες πωλήσεις, κάτι που όμως δεν είναι αρκετό.
Όσο και αν οι επαναλαμβανόμενες πωλήσεις θα είναι πάντα ευεργετικές για μια μικρομεσαία επιχείρηση, το να καταφέρουμε να φέρουμε νέους πελάτες αποτελεί μια πρόκληση καθώς επηρεάζει άμεσα τον μέλλον της, ιδιαίτερα σε περιόδους οικονομικής δυσπραγίας.
Τη λύση σε αυτό το πρόβλημα έρχεται να δώσει η τεχνολογία. Σήμερα υπάρχουν διαθέσιμα τα εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις για να προσεγγίσουν μεγαλύτερο κοινό. Κατανοώντας πώς οι καταναλωτές χρησιμοποιούν τα νέα μέσα και πώς μπορεί να τα εκμεταλλευτεί μια επιχείρηση στο έπακρο, μπορεί να δώσει σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Η μεγάλη πλειοψηφία πλέον των καταναλωτών ξεκινάει με μια αναζήτηση online. Αν ένας πιθανός πελάτης, έχει ακούσει για την επιχείρηση σας, για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας (από σύσταση φίλου ή γνωστού), τότε θα σας αναζητήσει απευθείας με το όνομά σας. Σε αυτή την περίπτωση το αποτέλεσμα της αναζήτησης θα τον οδηγήσει στα ακόλουθα:
Το website σας και οι σελίδες σας στα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν την εικόνα της επιχείρησης σας. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στην εικόνα που δείχνετε προς τα έξω. Δώστε σημασία στο πόσο σύγχρονο και λειτουργικό είναι το site σας, πόσο χρήσιμες και σωστές πληροφορίες μπορεί να βρει εκεί ένας επισκέπτης, αλλά και πόσο ενημερωμένες είναι οι σελίδες σας στα social media.
Διαβάστε ακόμα: Στοιχεία ενός αποδοτικού website
Φροντίστε επίσης να καταχωρήσετε την επιχείρηση σας σε online οδηγούς και επαγγελματικούς καταλόγους. Μερικές επιχειρήσεις είναι καταχωρημένες και δεν το γνωρίζουν, σε αυτή την περίπτωση φροντίστε να ελέγξετε αν τα στοιχεία σας είναι σωστά και ενημερωμένα διαφορετικά επικοινωνήστε με τους διαχειριστές των καταλόγων και ζητήστε τους διορθώσεις.
Στην περίπτωση τώρα που κάποιος δεν σας έχει ακουστά, το πιθανότερο είναι πως θα κάνει μια αναζήτηση για ένα θέμα. Για παράδειγμα κάποιος που χρειάζεται να επισκευάσει το αυτοκίνητο του μπορεί να ψάξει «εξουσιοδοτημένο service volkswagen στο Μαρούσι». Οι μηχανές αναζήτησης θα αξιολογήσουν και θα ταξινομήσουν τις σχετικές σελίδες στο διαδίκτυο με βάση αυτή την αναζήτηση και θα παρουσιάσουν σε κλάσματα δευτερολέπτου τα αποτελέσματα. Όσο πιο ψηλά καταταγεί το website σας στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης, τόσο περισσότερα clicks θα έχει, άρα και περισσότερες πιθανότητες να πραγματοποιήσει μια πώληση.
Για να μπορέσει το website μας να ανέβει ψηλά στις σελίδες αποτελεσμάτων πρέπει να ακολουθηθεί μια συγκεκριμένη διαδικασία που ονομάζεται SEO (Search Engine Optimization). Πρόκειται για μια πολυσύνθετη και δύσκολη διαδικασία που απαιτεί αρκετή υπομονή καθώς για να φέρει αποτελέσματα χρειάζεται αρκετό χρόνο.
Όλες οι ενέργειες για το SEO επικεντρώνονται γύρω από το περιεχόμενο που διαμοιράζετε μέσα από την ιστοσελίδα σας. Οι μηχανές αναζήτησης αναγνωρίζουν τις σελίδες που ανανεώνονται τακτικά και συστηματικά και τους δίνουν πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστικών σελίδων. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως αν ενημερώνετε ένα site συστηματικά με χρήσιμες πληροφορίες για το κοινό σας, η Google θα το αναγνωρίσει και θα σας επιβραβεύσει ανεβάζοντας σας ψηλά στις αναζητήσεις.
Εναλλακτικά, η Google προσφέρει διαφημιστικό χώρο στις σελίδες των αποτελεσμάτων. Όπου και πάλι μπορείτε να προσεγγίσετε κοινό που πραγματοποιεί σχετικές αναζητήσεις πληρώνοντας όμως ένα αντίτιμο.
Εκτός όμως από την παρουσία μιας επιχείρησης στις μηχανές αναζήτησης, πρέπει να δώσετε σημασία και σε άλλα μέσα όπου μπορεί να χρησιμοποιούν υποψήφιοι πελάτες. Για παράδειγμα τα Social Media. Σε Sites όπως το Facebook το Twitter και το Linkedin μπορείτε να χτίσετε το κοινό σας μοιράζοντας περιεχόμενο σχετικό με την επιχείρηση σας.
Διαβάστε ακόμα: Διαγωνισμοί στο Facebook – Κανόνες
Οι ευχαριστημένοι πελάτες θα σας ακολουθήσουν ή θα σας κάνουν Like και από εκεί και πέρα θα μπορείτε να μεγαλώσετε το κοινό στο οποίο απευθύνεστε. Στα Social media μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις διαφημιστικές πλατφόρμες ώστε να προβάλλετε στοχευμένα τις διαφημίσεις σας σε εκατομμύρια χρήστες.
Συνοψίζοντας όλα αυτά, οι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων που θέλουν να προωθήσουν σωστά την επιχείρηση τους στο διαδίκτυο οφείλουν:
Σας φαίνονται πολλά και χρειάζεστε περισσότερη καθοδήγηση; Στην EtherLogic βοηθάμε μικρομεσαίες επιχειρήσεις να βελτιώσουν την παρουσία τους στο διαδίκτυο και να αυξήσουν την πελατειακή τους βάση. Μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας και να μας μιλήσετε για τη δική σας επιχείρηση και τα σχέδια σας. Η ομάδα μας διαθέτει την κατάλληλη εμπειρία και γνώση ώστε να σας προτείνει τους πιο αποδοτικούς τρόπους για μια ολοκληρωμένη παρουσία.
Γιώργος Καλαϊτζής @ EtherLogic
Hashtags: #etherlogic #internetmarketing #smallbusiness internet marketing μικρομεσαίες επιχειρήσεις