Έχεις αναρωτηθεί ποτέ γιατί βλέπεις συγκεκριμένες δημοσιεύσεις στην Αρχική σου Σελίδα, ή αλλιώς News Feed, στο Facebook; Θα έχεις παρατηρήσει πως δε βλέπεις όλες τις δημοσιεύσεις των φίλων σου, κι αυτό γιατί είναι πάρα πολλές και δημιουργούνται τόσο γρήγορα, που θα έπρεπε ίσως να είσαι όλη μέρα πάνω από το Facebook. Πώς γίνεται η επιλογή των δημοσιεύσεων που βλέπεις; Το Facebook αποφάσισε να λύσει τις απορίες μας.
Για πρώτη φορά μετά από σχεδόν επτά χρόνια ύπαρξης του News Feed, το Κοινωνικό Δίκτυο ξεκινά μία σειρά άρθρων με ονομασία «News Feed FYI», ενημερώνοντας μας για όλες τις αλλαγές σε αυτό. Ένας χρήστης βλέπει κατά μέσο όρο 1.500 δημοσιεύσεις από φίλους του, χρήστες τους οποίους ακολουθεί και σελίδες τις οποίες έχει κάνει Like. Από τις δημοσιεύσεις αυτές, περίπου 300 δέχονται ειδική μεταχείριση και κερδίζουν θέσεις στο News Feed, αφού πρώτα έχουν εξεταστεί από ειδικούς αλγόριθμους.
Διαβάστε ακόμα: Τα Trending Topics έρχονται και στο Facebook
Μιλώντας για αλγόριθμους, πάμε να δούμε το πρώτο update του News Feed, το οποίο έχει ήδη εφαρμοστεί στη web έκδοση του Facebook και σύντομα αναμένεται να εφαρμοστεί και στη mobile έκδοση, καθώς και στις mobile εφαρμογές.
Πριν το Story Bumping, ένας χρήστης έβλεπε στο News Feed εκείνες τις δημοσιεύσεις, οι οποίες είχαν δημιουργηθεί μετά την τελευταία φορά την οποία είχε συνδεθεί. Δηλαδή αν είχε συνδεθεί τελευταία φορά στις 10:00 και μετά ξανά συνδεόταν στις 14:00, ο χρήστης έβλεπε τις σημαντικότερες δημοσιεύσεις μετά τις 10:00 και τις ζωντανές δημοσιεύσεις μετά τις 14:00. Αν του ξέφευγε κάποια σημαντική δημοσίευση από τις παλιές, τότε αυτή δε θα την ξανά έβλεπε σε επόμενη σύνδεση του, καθώς θα την κάλυπταν άλλες σημαντικές δημοσιεύσεις από την τελευταία του σύνδεση.
Με το Story Bumping, αλλάζει λίγο η κατάσταση. Ο χρήστης με τη σύνδεση του βλέπει όχι μονάχα τις νέες δημοσιεύσεις, αλλά τις «νέες γι’αυτόν» δημοσιεύσεις. Μία παλαιά δημοσίευση η οποία μέσω των αλγόριθμων έχει χαρακτηριστεί ως σημαντική, εμφανίζεται στο χρήστη την επόμενη φορά που συνδέεται, αφού προηγουμένως ο χρήστης δεν είχε την ευκαιρία να τη δει (ίσως δεν έφτασε με το scrolling έως αυτή). Αυτό σημαίνει πως ο χρήστης δε θα χάνει τις παλιές και σημαντικές δημοσιεύσεις και αυτές θα εμφανίζονταιανάμεσα σε νέες δημοσιεύσεις.
Με τη δοκιμή του Story Bumping, οι χρήστες έφτασαν να διαβάζουν το 70% των δημοσιεύσεων, από το 57% το οποίο διάβαζαν προηγουμένως. Τα Likes, τα σχόλια και οι κοινοποιήσεις αυξήθηκαν κατά 5% σε δημοσιεύσεις χρηστών και κατά 8% σε δημοσιεύσεις σελίδων.
Διαβάστε ακόμα: Facebook – Επιτρέπονται πλέον προωθητικές ενέργειες χωρίς third-party apps!
Το επόμενο update το οποίο έχει ήδη δεχτεί το Facebook News Feed και σύντομα θα είναι διαθέσιμο σε όλους, έχει ονομασία Last Actor. Δουλειά του είναι να βλέπει τους 50 χρήστες με τους οποίους ο χρήστης αλληλεπίδρασε πρόσφατα, είτε κάνοντας Like, σχόλιο και κοινοποίηση στις δημοσιεύσεις τους, είτε βλέποντας το προφίλ τους και να δείχνει στο χρήστηβραχυπρόθεσμα περισσότερες δημοσιεύσεις αυτών. Αν για παράδειγμα είδες 20 φωτογραφίες ενός χρήστη, τότε πιθανότατα να δεις τις επόμενες ώρες περισσότερες δημοσιεύσεις του χρήστη αυτού στην Αρχική σου Σελίδα.
Ένα update το οποίο αναμένεται σύντομα να εφαρμοστεί στο Facebook News Feed, είναι τοChronological By Actor. Δουλειά του είναι σε ζωντανό χρόνο να κρίνει κατάλληλα τις δημοσιεύσεις οι οποίες πρέπει να εμφανιστούν με χρονολογική σειρά και όχι με ταξινόμηση βάσει αλγορίθμων. Αν για παράδειγμα ένας χρήστης μεταδίδει γεγονότα από μία εκδήλωση, οι δημοσιεύσεις του θα μπερδέψουν τους άλλους χρήστες, αν αυτοί τις δουν με λάθος σειρά, γι’αυτό οι συγκεκριμένες δημοσιεύσεις πρέπει να εμφανιστούν με χρονολογική σειρά.
Στόχος του Facebook News Feed είναι να διανέμει το κατάλληλο περιεχόμενο στους κατάλληλους ανθρώπους την κατάλληλη στιγμή, ώστε να μη χάνουν τις δημοσιεύσεις οι οποίες είναι σημαντικές γι’αυτούς. Ο Lars Backstrom, επικεφαλής της ομάδας του News Feed, μαζί με την υπόλοιπη ομάδα, είναι εδώ για να μας ενημερώσουν για όλες τις επερχόμενες αλλαγές, τις οποίες και περιμένουμε με ανυπομονησία.
Έχετε απορίες για τα social media; Αν ναι ενημερωθείτε εδώ ή επικοινωνείστε μαζί μας!
Πηγές: Facebook for Business, TechCrunch, SocialMediaLife.gr
Hashtags: #etherlogic #newsfeed #facebook #socialmedia