Ο σχεδιασμός μιας διαφημιστικής καμπάνιας στο Facebook μπορεί να αποτελέσει μια δύσκολη διαδικασία για πολλούς διαφημιστές και συχνά προκύπτουν διάφορες ερωτήσεις όπως:
Με μια σειρά άρθρων πάνω στις διαφημίσεις του Facebook θα προσπαθήσουμε να βρούμε τις απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις (και σε ακόμα περισσότερες) ώστε να σας βοηθήσουμε να σχεδιάσετε μια διαφημιστική καμπάνια.
Διαβάστε ακόμα: Νέα marketing πλατφόρμα στο Facebook!
Αρχικά, οι διαφημιστές πρέπει να αποφασίσουν ανάμεσα σε δύο επιλογές:
Ads: αυτές οι διαφημίσεις αντιπροσωπεύουν το λεγόμενο “voice of business” (η φωνή της εταιρείας) και είναι διαφημίσεις που προσαρμόζονται ειδικά για να παρουσιάσουν το ακριβές μήνυμα που ο διαφημιστής θέλει να προωθήσει και για να στοχεύσουν συγκεκριμένο κοινό που θέλει να φτάσει η διαφήμισή του.
Sponsored Stories: Αυτό το είδος διαφημίσεων αντιπροσωπεύει το “friend’s voice” (η φωνή των φίλων). Στη πραγματικότητα πρόκειται για μηνύματα που προέρχονται από το πώς φίλοι της εταιρείας αλληλεπιδρούν με μια εταιρεία. Οι εταιρείες μπορούν να πληρώσουν ώστε να προωθήσουν αυτές τις ιστορίες ώστε να υπάρξει μεγαλύτερη πιθανότητα να τις δει το κοινό τους.
Διαβάστε ακόμα: Online Πληρωμές με το Facebook
Από τη στιγμή που ο διαφημιστής αποφασίσει ποιο είδος από τα παραπάνω χρειάζεται για να διαφημίσει το περιεχόμενο, την υπηρεσία ή το οποιοδήποτε προϊόν, μπορεί να προχωρήσει και σε περαιτέρω επιλογές. Ορίστε κάποιες επιλογές για τις Voice of Business Ads:
Αυτό το είδος διαφήμισης είναι ιδανικό για να βοηθήσει την ενημέρωση όσον αφορά τα νέα της εταιρείας σε υπάρχοντες αλλά και σε υποψήφιους νέους πελάτες. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για Desktops και για κινητές συσκευές με διαφορετικές επιλογές σε σχέση με τη τοποθέτησή τους (News Feed, το sidebar στα δεξιά).
Οι διαφημιστές πρέπει να είναι προσεχτικοί όταν σχεδιάζουν το κείμενο για αυτές τις διαφημίσεις αφού στις διαφημίσεις στο sidebar (δεξιά στο πλάι) φαίνονται μόνο οι πρώτοι 90 χαρακτήρες. Ωστόσο στο News Feed φαίνονται οι πρώτοι 500 χαρακτήρες. Η καλύτερη λύση για αυτούς που θέλουν να συμπεριλάβουν τη διαφήμισή τους και στο πλάι (sidebar) είναι να γράφουν ένα “πιασάρικο” κείμενο όπου το πιο σημαντικό κομμάτι του να βρίσκεται στους πρώτους 90 χαρακτήρες.
Αντίστοιχα με το Page Post Text Ad, οι διαφημιστές μπορούν να προωθήσουν εικόνες, video, ή εξωτερικούς συνδέσμους με τις Page Post Photo Ad, Page Post Video Ad ή την Page Post Link Ad ακολουθώντας τους ίδιους κανόνες.
Οι Question Ads (Διαφημίσεις Ερωτήσεων) είναι εξαιρετικές για να παρακινούν αλληλεπίδραση από το κοινό αλλά και για τη συλλογή πολύτιμων δεδομένων (απαντήσεις) άμεσα από τους ερωτηθέντες. Σε συνδυασμό με τις πολλαπλές επιλογές στόχευσης κοινού από το Facebook, οι διαφημίσεις αυτές είναι χρήσιμες για να αποκτήσουν πολύ καλύτερη εικόνα οι εταιρείες για το τι θέλει ο πελάτης και όχι μόνο.
Οι διαφημιστές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι τα γκάλοπ θα δείχνουν μόνο τις πρώτες τρεις απαντήσεις στη διαφήμιση – ερώτηση. Στο News Feed θα φαίνονται τέσσερις απαντήσεις αν έχουν απαντηθεί ακριβώς τέσσερις ερωτήσεις. Στο sidebar οι δύο πρώτες απαντήσεις θα φαίνονται μόνο εκτός αν τρεις ερωτήσεις έχουν απαντηθεί.
Το Facebook εισήγαγε σχετικά πρόσφατα αυτό το είδος διαφήμισης. Ταιριάζει περισσότερο σε εταιρείες που παρέχουν κουπόνια και ειδικές προσφορές στους πελάτες τους. Οι Offer Ads είναι κατάλληλες για την εύρεση νέων πελατών αλλά και για την ενδυνάμωση του loyalty (για να κρατήσει στη βάση του) των πελατών που έχει ήδη.
Οι διαφημιστές πρέπει να προσέχουν ότι οι Offer Ads θα προβάλλουν μόνο 90 χαρακτήρες κειμένου οπότε εδώ πρέπει να σχεδιαστεί πιασάρικο κείμενο με δυνατό call to action.
Το Facebook παρέχει ένα είδος διαφήμισης ειδικά σχεδιασμένο για προώθηση events (εκδηλώσεων). Και εδώ με τις ποικίλες επιλογές στόχευσης, οι διαφημιστές μπορούν να προσεγγίζουν το κατάλληλο κοινό.
Οι διαφημιστές να γνωρίζουν ότι οι Events Ads στο News Feed θα προβάλλουν μόνο τον τίτλο της Fanpage που οργανώνει το event, το τίτλο του event, την ημερομηνία, την ώρα και την τοποθεσία του event. Οπότε συνίσταται το υπόλοιπο κείμενο να είναι σύντομο.
Αυτό είναι ένα από τα πιο πολυχρησιμοποιημένα είδη διαφημίσεων όταν στόχος είναι η αύξηση των fans της σελίδας και γενικότερα της επίγνωσης ότι υπάρχει αυτό το fanpage και κατ’ επέκταση η εταιρεία, το προϊόν, το πρόσωπο που διαφημίζεται
Το κείμενο και εδώ περιορίζεται στους 90 χαρακτήρες άρα είναι απαραίτητο να είναι σύντομο, ξεκάθαρο και με calls-to-action (να ζητάτε κάτι από το κοινό). Όπως και με άλλα είδη διαφημίσεων στο Facebook, η φωτογραφία που χρησιμοποιείται, αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες επιτυχίας της καμπάνιας οπότε οι διαφημιστές θα έπρεπε να εξετάσουν το ενδεχόμενο παραλλαγών της ίδιας Page Like Ad για να καταλήξουν ποια φωτογραφία αποδίδει καλύτερα.
Αν το αντικείμενο προώθησης είναι μια εφαρμογή τότε ο σχεδιασμός μιας App Ad είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να παρακινείσετε το κοινό να την κατεβάσει και να την εγκαταστήσει Το κείμενο και εδώ έχει όριο 90 χαρακτήρες οπότε αντίστοιχες στρατηγικές με τις παραπάνω πρέπει να ακολουθηθούν και εδώ.
Οι Mobile Apps Ads αποδεικνύονται εξαιρετικό εργαλείο για τους διαφημιστές που θέλουν να προωθήσουν εφαρμογές για κινητές συσκευές! Μάλιστα πριν λίγες μέρες όπως γράψαμε σε προηγούμενο άρθρο, το Facebook ανακοίνωσε μια νέα κατηγορία ενεργειών για να ενισχύσει το engagement του χρήστη κινητών συσκευών. Διαβάστε εδώ το άρθρο Νέα “Call to Action” από το Facebook για τα Mobile Facebook Apps για να μάθετε περισσότερα!
Οι διαφημιστές πρέπει να λάβουν υπόψιν ότι το κείμενο έχει όριο 130 χαρακτήρων και το γεγονός ότι η φωτογραφία της διαφήμισης μπαίνει αυτόματα από το App Center της εφαρμογής.
Αυτός ο τύπος διαφήμισης θα σας βοηθήσει να προωθήσετε (ή να πουλήσετε) το περιεχόμενο που υπάρχει σε μια ιστοσελίδα εκτός Facebook. Εδώ οι περιορισμοί καθορίζουν το τίτλο στους 25 χαρακτήρες και του κειμένου της διαφήμισης στους 90. Και εδώ η φωτογραφία είναι εξαιρετικά σημαντική οπότε συνιστούμε να δοκιμάσετε παραλλαγές ώστε να βρείτε το καλύτερο συνδυασμό τίτλου, κειμένου και φωτογραφίας.
Αυτές ήταν κάποιες από τις επιλογές που έχουν οι διαφημιστές όσον αφορά τις “voice of business” διαφημίσεις. Παρακολουθείστε το blog της EtherLogic και γραφτείτε στο newsletter μας για να μάθετε περισσότερα για τα Sponsored Stories δηλαδη τις “voice of friend” ads!
Σπύρος Μυγδάνης
Σχετικά με Spyros Mygdanis
Co-founder της EtherLogic και Web-Mobile Developer. Δημιουργεί και επιμελείται το περιεχόμενο του blog της EtherLogic και προγραμματίζει τη δημοσίευση άρθρων για θέματα που αφορούν το Internet Marketing. Στόχος του να κάνει γνωστές τις δυνατότητες της διαδικτυακής διαφήμισης ώστε να βοηθήσει τους ανθρώπους στη δημιουργία και προώθηση της ιστορίας, της ιδέας τους ή της εταιρίας τους online!
Hashtags: #etherlogic #socialmedia #facebook #ads #guide social media marketing facebook best ads