Μια «κοινή πρακτική» μεταξύ ιντερνετικών επιχειρήσεων υιοθετεί το Twitter για να προβάλλει «διαφημίσεις που σας ενδιαφέρουν» σε μορφή ιδιαίτερα προβεβλημένων tweet ή λογαριασμών. Εάν ο διαφημιζόμενος έχει καταγράψει την επίσκεψή σας στον δικτυακό του τόπο ή λαμβάνετε το newsletter του, τότε το tweet του θα εμφανιστεί στο timeline σας γιατί αυτή την πληροφορία θα την έχει και το Twitter. Η υπηρεσία microblogging δοκιμάζει την πρακτική στις ΗΠΑ, αν και με δισταγμό.
Όπως εξηγείται σε σχετική ανάρτηση στο μπλογκ του Twitter, στο εξής θα δοκιμάσει να εντοπίζει αυτόματα τους λογαριασμούς των μελών της, για τους οποίους έχει το μοναδικό αναγνωριστικό που αφήνει η επίσκεψή τους σε διάφορους δικτυακούς τόπους, δηλαδή το ιστορικό των επισκέψεών τους.
Πρόκειται για το λεγόμενο browser cookie ID, δηλαδή ένα αρχείο κειμένου που μπορεί να περιέχει διάφορες πληροφορίες για τις διαδικτυακές επισκέψεις του χρήστη (ομαδοποιημένες με βάση ένα μοναδικό αναγνωριστικό).
Έτσι, εξηγεί το Twitter, εάν ένα ανθοπωλείο θέλει να κάνει μια προσφορά στους πελάτες του -και όχι μόνο-, τότε μπορεί να δώσει στο Twitter μια λίστα με κρυπτογραφημένες διευθύνσεις e-mail (hash) ή μια λίστα με cookie ID.
Το Twitter θα αναλάβει να κάνει το ταίριασμα με τις δικές του πληροφορίες, δηλαδή να βρει κοινά cookie ID που έχει επίσης καταγράψει, δηλαδή να διαπιστώσει εάν είναι χρήστης του Twitter κάποιος από τις λίστες του ανθοπωλείου για να μπει στην λίστα των αποδεκτών των διαφημίσεών του.
Σημειώστε πως, στην ανανεωμένη δήλωση απορρήτου, το Twitter αναφέρει ότι τρίτοι, συνεργαζόμενοι με το Twitter, μπορεί να συλλέγουν όχι μόνο cookies αλλά και την μοναδική διεύθυνση IP του μηχανήματος του χρήστη.
H συναίνεση των χρηστών του Twitter θεωρείται εκ προοιμίου δεδομένη, αφού οι σχετικές επιλογές στις ρυθμίσεις είναι ενεργοποιημένες (by default, πρακτική opt-out).
Ο χρήστης μπορεί να απενεργοποιήσει την επιλογή Promoted Content, “Tailor Ads based on information shared by ad partners”. Όπως σημειώνεται με έμφαση, αυτό είναι το μόνο που θα χρειαστεί να κάνει ο χρήστης για να απενεργοποιήσει το σερβίρισμα διαφημιστικών μηνυμάτων με βάση στοιχεία των επισκέψεών του σε δικτυακό τόπο συνεργαζόμενων με το Twitter διαφημιστών.
Ακόμα, διευκρινίζεται ότι όσοι χρήστες έχουν ενεργοποιήσει την επιλογή Do Not Track δεν θα βρίσκονται στις λίστες που θα δέχεται η υπηρεσία με πληροφορίες για τις διαδικτυακές τους επισκέψεις.
Η πολιτική απορρήτου που ακολουθεί το Twitter επαινείται από το Ίδρυμα Ηλεκτρονικού Μετώπου, το EFF.org το οποίο στο παρελθόν είχε κάνει το αντίθετο για την πρακτική που ακολουθεί το Facebook σχετικά με την αξιοποίηση της πληροφορίας για τις διαδικτυακές επισκέψεις του χρήστη (γίνεται λόγος για μη σεβασμό της επιλογής Do Not Track).
Όπως εξηγεί το μη κερδοσκοπικό ίδρυμα για τα ψηφιακά δικαιώματα, οι διαφημιστές που συνεργάζονται με το Twitter (προς το παρόν τρία δίκτυα στις ΗΠΑ) σε αυτό το πείραμα, κρατάνε πληροφορίες για τις διαδικτυακές επισκέψεις κάθε χρήστη σε όλους τους συνεργαζόμενους δικτυακούς τόπους.
Με βάση το ιστορικό των επισκέψεών σας, φτιάχνουν το προφίλ σας.
Η συλλογή πληροφοριών για τις επισκέψεις σας γίνεται ακόμα και όταν δεν χρησιμοποιείτε το Twitter (χωρίς απαραίτητα να έχετε κάνει login στην υπηρεσία).
Αφού τα δίκτυα των διαφημιστών επιλέξουν ως στόχο για τους διαφημιζόμενούς τους κάποια προφίλ, δίνουν το browser ID στο Twitter και ζητούν να τους προωθηθούν σχετικά διαφημιστικά μηνύματα. Στην συνέχεια, περιμένουν από το Twitter να τους πει, αθροιστικά, όχι ανά χρήστη, πόσες προβολές και πόσα κλικ έγιναν σε αυτά τα Promoted Tweets ή Promoted Accounts.
Κάτι ανάλογο γίνεται με το κωδικοποιημένο e-mail (hash) των μελών του Twitter.
Άρθρο της Ανθής Παναγιωτάκη
#etherlogic #twitter #tweets #ads #διαφημίσεις #socialmedia
Πηγή: tech.in.gr