Ελάχιστες εταιρείες διαθέτουν το χρόνο και το υλικό για να συμμετέχουν σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Είναι πραγματικά τόσα πολλά και δεν έχουν όλα την ίδια αξία ώστε να επενδύσετε σε όλα. Είναι πιο σωστό να αφιερώσει η εταιρεία χρόνο και πόρους σε συγκεκριμένα social media για καλύτερα αποτελέσματα. Ωστόσο, πώς αποφασίζετε ποια social media θα αποδώσουν περισσότερο σε σχέση με το χρόνο που αφιερώνετε στο καθένα;
Ήχος, video, κείμενα, συνδυασμός όλων αυτών; Είναι πολύ σημαντικό να αποφασίσετε ποιο μέσο αποδίδει την ιστορία σας καλύτερα και μετά να εξακριβώσετε σε ποιο κοινωνικό δίκτυο το μέσο αυτό μεταδίδεται πιο αποτελεσματικά. Φανταστείτε έναν μουσικό, μια μπάντα που δεν έχει YouTube channel, πώς θα ήξερε το κοινό αν είναι καλός ή όχι; Ή ένα εστιατόριο πώς θα μπορούσε να μη δημοσιεύσει φωτογραφίες με τα πιο γευστικά πιάτα του; Αντίθετα ένα δικηγορικό γραφείο πραγματικά δε χρειάζεται κάτι παραπάνω από ένα blog για να διαφημιστεί σωστά και με επιτυχία στο διαδίκτυο.
Βρείτε και αποφασίστε ποιους πραγματικά στοχεύετε. Όσο πιο συγκεκριμένα τόσο το καλύτερο. Δημογραφικά πώς αντιπροσωπεύεται το αγοραστικό κοινό σας και τι αλήθεια το ενδιαφέρει; Όταν βρείτε την απάντηση σε αυτό το ερώτημα κάντε μια έρευνα για να ανακαλύψετε πού αυτό το κοινό ξοδεύει το χρόνο του στο ίντερνετ και τι είδους περιεχόμενο συνήθως απολαμβάνει; Στη συνέχεια απλά στρέψτε τις προσπάθειές σας εκεί και δείτε τα αποτελέσματα.
Κάποια social networks παίρνουν περισσότερο χρόνο να αποφέρουν αποτελέσματα από άλλα. Είναι δύσκολο να ξεκινήσεις στο Facebook χωρίς να επενδύσεις σε διαφήμιση. Από την άλλη το Twitter μπορεί να δημιουργήσει κοινό χωρίς καμία οικονομική κίνηση.
Μικρές επιχειρήσεις μπορούν να ξεκινήσουν με χαμηλής ποιότητας videos στο YouTube αλλά εταιρείες με πιο δυνατό brand name αντιπροσωπεύονται πιο σωστά με πιο επαγγελματικές παραγωγές.
Αποφασίστε το budget σας, δείτε πώς επηρεάζει τη στρατηγική σας και μετά προχωρείστε.
Μη μπείτε στο πειρασμό να ελέγξετε τον ανταγωνισμό από την αρχή αλλά καλύτερα κρατήστε αυτή σας τη κίνηση για αργότερα. Μπορεί ο ανταγωνισμός πραγματικά να μην έχει ιδέα πώς να κινηθεί στο χώρο των social media και αυτό να σας μπερδέψει ή να σας οδηγήσει σε αντίστοιχες αναποτελεσματικές προσπάθειές που θα φανούν όταν είναι πια αργά.
Ορίστε πρώτα τη δικιά σας στρατηγική και μετά τσεκάρετε τον ανταγωνισμό. Αν αποφασίσατε ότι το κοινό σας μπορεί να προσεγγιστεί μέσω Facebook και ο ανταγωνισμός σας έχει ήδη μια αναπτυσσόμενη κοινότητα στο Facebook που αποφέρει καρπούς τότε η ιδέα σας είναι επιβεβαιωμένα σωστή. Ωστόσο αν έχετε αποφασίσει ότι ας πούμε το Pinterest (καινούριο σχετικά social media) μπορεί να σας βοηθήσει σας και είστε η μοναδική εταιρεία στη περιοχή σας, έχετε αμέσως μια μοναδική ευκαιρία να ξεχωρίσετε!
Το Facebook αποτελεί το πιο δημοφιλές social media και με τα χρόνια εξελίχθηκε σε ένα χρήσιμο εργαλείο για το διαδικτυακό marketing εταιρειών. Δημιουργώντας μια Fanpage για την εταιρεία σας στην ουσία σχεδιάζετε μια ιστοσελίδα μέσα στο Facebook επιτρέποντας στο κοινό σας να είναι ενήμερο με τα νέα σας, τις προσφορές σας, τους διαγωνισμούς σας κ.τ.λ. Έχοντας λίγες τεχνολογικές απαιτήσεις οποιοσδήποτε μπορεί να φτιάξει μια Fanpage και να βελτιώσει τη παρουσία του στο κόσμο του Facebook.
Το Facebook είναι μια κοινότητα και έτσι συμπεριφέρονται οι χρήστες του, συνεπώς οι επισκέπτες της σελίδας σας δε θα προτιμήσουν δημοσιεύσεις που έχουν σχέση με πωλήσεις αλλά από την άλλη το πνεύμα αυτό της κοινότητας δημιουργεί ένα πρόσφορο έδαφος για διαδραστικότητα με πιθανούς πελάτες και για ισχυροποίηση της αξιοπιστίας της εταιρείας σας.
Η μορφή του Twitter με το μικρότερο κείμενο και περιεχόμενο συνήθως σημαίνει ότι είναι δυσκολότερος χώρος για να χτίσεις κάποια σχέση με τους καταναλωτές ωστόσο είναι πολύ βολικό εργαλείο για αυτούς για να μένουν ενήμεροι με τα νέα της εταιρείας σας. Οι περισσότερες επιχειρήσεις το χρησιμοποιούν σαν μέσο ειδήσεων, για διαφήμιση των προϊόντων τους, για να τραβήξουν τη προσοχή σε ειδικές προσφορές και για τη προσάρτηση περιεχομένου όπως δημοσιεύσεων από κάποιο blog. Το twitter είναι επίσης ιδανικό μέσο για να βρεις θέματα που αφορούν το κλάδου σας ενώ προσφέρει εύκολη δυνατότητα αναδημοσίευσης (retweet) για να είναι ο χώρος σας στο twitter πιο πλήρης και ενδιαφέρων.
Τέλος είναι μέσο όπου μπορείς να βρείτε σημαντικούς αντιπροσώπους του κλάδου σας, να επικοινωνήσετε και ανταλλάξετε ιδέες και ειδήσεις.
Google+
Το Google+ αν και είναι σχετικά νέο μέσο κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί ήδη ένα πολύ σημαντικό τρόπο διεύρυνσης της παρουσίας στο χώρο του social media marketing. Μπορεί να μην είναι τόσο δημοφιλές όσο το Facebook και το Twitter αλλά μη το αγνοήσετε. Απλά και μόνο η δημιουργία μια σελίδας Google+ for business θα σας βοηθήσει να ανεβείτε θέσεις στις μηχανές αναζήτησης.
Το Google+ ξεχωρίζει με τη δυνατότητα των Google+ Circles που σας επιτρέπουν να δημιουργήσετε διαφορετικές ομάδες ανθρώπων στο κοινό σας τις οποίες μπορείτε να στοχεύσετε διαφορετικά.
Το Linked είναι στη πραγματικότητα ένα site δικτύωσης επιχειρήσεων και κυρίως τα μέλη του το χρησιμοποιούν για παρουσίαση του βιογραφικού τους και σαν αντζέντα με επαφές από το χώρο τους. Χρησιμοποιήστε τα LinkedIn Groups για να βρείτε ανθρώπους στο κλάδο σας που ταυτίζονται με σας και δημιουργήστε επαφή με τη δικιά τους κοινότητα. Κάθε φορά που δημοσιεύετε κερδίζετε ένα σύνδεσμο (link) στο δικό σας προφίλ και ιστοσελίδα.
YouTube
Το video marketing είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό. Είναι επίσης πολύ δημοφιλές στις μηχανές αναζήτησης, αποτελεί κομμάτι της Google και είναι ο καλύτερος χώρος για τη δημιουργία προφίλ με ένα video εισαγωγής-παρουσίασης της εταιρείας σας.
Είναι ιδανικός χώρος για παρουσίαση των προϊόντων σας, του χώρου εργασίας σας, για την δημιουργία video οδηγών (tutorials) για τις υπηρεσίες σας και τα προϊόντα σας.
Αν η επιχείρησή σας δεν έχει πολύ φωτογραφικό υλικό για τα προϊόντα σας τότε ίσως το Pinterest να μη κάνει για σας. Αν όμως μπορείτε να συνδέσετε εντυπωσιακές φωτογραφίες με οτιδήποτε ασχολείστε τότε η δημιουργία Pinboards είναι ίσως ο καλύτερος τρόπος να τις προβάλλετε. Οποιοσδήποτε από μεσίτες μέχρι μάγειρες, μαγαζιά επίπλων ή ταξιδιωτικά γραφεία μπορούν να χρησιμοποιήσουν το Pinterest για να δημιουργήσουν ενδιαφέρον για τα προϊόντα τους.
Stumbleupon
Το Stumbleupon είναι ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης όπου οι χρήστες δηλώνουν ποια άρθρα τους αρέσουν (thumbs up-likes). Οι χρήστες βρίσκουν τα άρθρα τυχαία ανάμεσα σε διαφορετικά θέματα. Αν η επιχείρησή σας παράγει αρκετά και συγκεκριμένα άρθρα μπορείτε να δημιουργείστε κοινό στο stumbleupon (stumblers) και όσα περισσότερα likes παίρνετε τόσο πιο συχνά θα βρίσκουν τα άρθρα σας. Το stumbleupon μπορεί να φέρει τεράστιο traffic (κίνηση χρηστών) στο blog σας ενώ επηρεάζει και το SEO, ωστόσο είναι δύσκολο να μετατρέψετε τους τυχαίους stumblers σε πιστούς αναγνώστες.
Ανερχόμενο social media που προβάλλει φωτογραφίες και (πλέον) video. Είναι κομμάτι της Facebook πλατφόρμας και η αναπαραγωγή υλικού είναι πολύ εύκολη σε ένα ήδη ευρύ κοινό ωστόσο για την ώρα λειτουργεί μόνο μέσω android και apple εφαρμογής όποτε στοχεύετε μόνο ενεργούς χρήστες κινητών συσκευών.