Πόσες φορές έτυχε να δημοσιεύσεις ένα νέο άρθρο στο blog σου και στην συνέχεια να διαπιστώσεις ότι σου είχαν ξεφύγει κάποια ορθογραφικά λαθάκια, τα links που χρησιμοποίησες στο άρθρο ήταν “σπασμένα” (broken links) με αποτέλεσμα να μην οδηγούν τον αναγνώστη πουθενά, δεν επέλεξες τις σωστές λέξεις – κλειδιά ή ξέχασες εντελώς να βελτιστοποιήσεις τον τίτλο του post; Όπως βλέπεις, είναι αρκετά τα σημεία που οφείλει να τσεκάρει κάθε blogger προτού πατήσει το κουμπί “Δημοσίευση”. Γι’ αυτό τον λόγο αποφάσισα να δημιουργήσω μια σύντομη Blog Post Checklist με όλα τα απαραίτητα σημεία που είναι σημαντικό να ελέγχεις κάθε φορά που δημιουργείς ένα νέο άρθρο στο blog σου!
Διαβάστε ακόμα: Πως άλλαξε το SEO το 2013
1. Διάβασες το άρθρο ολοκληρωμένο για τελευταία φορά, πριν πατήσεις “δημοσίευση”;
Όσο λογικό και αυτονόητο κι αν ακούγεται, πολλοί απο εμάς δεν αφιερώνουν λίγα ακόμη λεπτά για να διαβάσουν για τελευταία φορά το άρθρο πριν το δημοσιεύσουν. Όταν έχεις τελειώσει το γράψιμο, είναι σημαντικό να το διαβάσεις από την αρχή μέχρι το τέλος για να διαπιστώσεις εάν υπάρχει αλληλουχία στις παραγράφους, εάν οι σκέψεις που παραθέτεις είναι με την σωστή σειρά, εάν τα επιχειρήματα που χρησιμοποιείς έχουν νόημα. Οπότε, προτού προχωρήσεις παρακάτω, διάβασε για μια ακόμη φορά ό,τι δημιούργησες, από την αρχή έως το τέλος και κάνε όποιες διορθώσεις χρειάζεται για να έχεις ένα ολοκληρωμένο κείμενο.
2. Είναι το άρθρο σου όσο άρτιο χρειάζεται;
Ο στόχος σου είναι να δημιουργήσεις ένα κείμενο χρήσιμο και πρωτότυπο, που θα διαρκέσει στον χρόνο. Γι’ αυτό χρειάζεται να βεβαιωθείς ότι το άρθρο σου είναι όσο πλήρες χρειάζεται. Έχοντας ήδη ολοκληρώσει το προηγούμενο βήμα της ανάγνωσης, σίγουρα μπορείς να διαπιστώσεις εάν χρειάζεται να προσθέσεις επιπλέον πληροφορίες και επεξηγήσεις.
Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι έγραψες ένα review για ένα νέο λογισμικό και το άρθρο σου εστιάζει κυρίως στα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου software. Σκέψου να προσφέρεις παραπάνω αξία στον αναγνώστη παρέχοντας επιπλέον πληροφορίες σχετικά με την εγκατάστασή του ή επεξηγώντας την συμβατότητά του με άλλα προγράμματα. Δημιουργώντας άρθρα που περιλαμβάνουν πολύτιμες πληροφορίες, αυξάνεις τους αναγνώστες και την συνολική επιτυχία του blog σου!
3. Κατέληξες σε σχετικές λέξεις-κλειδιά;
Όλους μας ενδιαφέρει να αυξήσουμε την επισκεψιμότητα στο blog μας μέσω των μηχανών αναζήτησης. Γι’ αυτό είναι καλό να εντοπίσεις τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούν οι χρήστες όταν αναζητούν παρόμοια άρθρα με αυτά που γράφεις. Η προσθήκη των λέξεων-κλειδιών με τον μεγαλύτερο αριθμό αναζητήσεων θα βοηθήσει το άρθρο σου να κατακτήσει μια υψηλή θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Για παράδειγμα, μόλις έγραψες ένα review για το νέο αυτοκίνητο χ μάρκας, που οδήγησες. Αλλά, πώς θα ονομάσεις το άρθρο; “Το μικρό αυτοκίνητο πόλης, που αξίζει να αγοράσεις” ή, “Το μικρό αμάξι πόλης, που αξίζει να αγοράσεις”; Χρησιμοποίησε το εργαλείο Λέξεων-Κλειδιών από το Google AdWords και θα ανακαλύψεις ότι ο όρος “αυτοκίνητο” χρησιμοποιείται σε αναζητήσεις από 4400 χρήστες κάθε μήνα περίπου, ενώ ο όρος “αμάξι” χρησιμοποιείται από 260 άτομα κάθε μήνα! Επομένως, όταν γράφεις τον τίτλο του άρθρου σου, συμπεριέλαβε λέξεις – κλειδιά με τις περισσότερες αναζητήσεις.
Διαβάστε ακόμα: Τέσσερις παράγοντες που επηρεάζουν το SEO
4. Ο τίτλος του άρθρου προκαλεί τον χρήστη να κάνει click;
Το πρώτο στοιχείο που θα κοιτάξει ο αναγνώστης στο άρθρο σου είναι ο τίτλος του! Φρόντισε να δημιουργήσεις έναν ελκυστικό, πρωτότυπο, έξυπνο τίτλο για το άρθρο σου, που θα προσελκύσει το ενδιαφέρον του χρήστη και θα κάνει κλικ.
Για παράδειγμα, ενημέρωσε τον αναγνώστη ότι αυτό που πρόκειται να διαβάσει παρακάτω είναι σημαντικής αξίας για τον ίδιο, π.χ. “10 Photoshop tutorials για να γίνεις PSD Ninja” ή διέγειρε την περιέργειά του ανακοινώνοντας μια παράξενη δήλωση, π.χ. “5 τακτικές digital marketing που σε διδάσκει ο Chuck Norris”. Επίσης, οι τίτλοι σε μορφή λίστας: 1, 2, 3, 4, 5, κτλ. είναι πιο προσιτοί καθώς έχουν αρχή, μέση και τέλος. Και μην ξεχάσεις να προσθέσεις λέξεις-κλειδιά και στον τίτλο σου, βοηθάει στην εύρεση του κειμένου από τις μηχανές αναζήτησης.
5. Έβαλες links σε προηγούμενα άρθρα;
Η συγκεκριμένη τακτική βοηθάει τόσο τους αναγνώστες όσο και τα search bots! Με αυτό τον τρόπο οι αναγνώστες ανακαλύπτουν όλη την πηγή πληροφοριών και γνώσης που έχεις δημιουργήσει στο blog σου και παράλληλα, είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για τα search bots να κάνουν crawl το blog σου και να κατανοήσουν καλύτερα το περιεχόμενο και την θεματολογία του. Προτού λοιπόν, πατήσεις “Δημοσίευση” ανέτρεξε σε προηγούμενα άρθρα και σύνδεσέ τα στο νέο post σου!
6. Έβαλες εξωτερικούς συνδέσμους, όπου χρειάστηκε;
Μην φοβάσαι να συνδέσεις το περιεχόμενό σου με άλλα blogs ή websites. Δεν θα χάσεις αναγνώστες ούτε θα μειωθεί η κατάταξη του post στα αποτελέσματα αναζήτησης. Αντιθέτως, με αυτό τον τρόπο εμπλουτίζεις το άρθρο συνδέοντάς το με σχετικούς εξωτερικούς συνδέσμους. Για παράδειγμα, εαν στο άρθρο σου χρησιμοποιείς μια συγκεκριμένη ορολογία, που το κοινό σου πιθανότατα να μην γνωρίζει, σύνδεσέ την με την αντίστοιχη σχετική καταχώρηση από την Wikipedia.
Διαβάστε ακόμα: Οδηγός για τα Google Analytics
7. Βεβαιώθηκες ότι όλα τα links δουλεύουν σωστά;
Η εμπειρία του χρήστη είναι από τις πιο σημαντικές προκλήσεις στο διαδίκτυο. Εάν οι επισκέπτες στο blog σου δεν μπορούν να κάνουν κλικ στον σύνδεσμο που έχεις προσθέσει, όπως αναφέραμε παραπάνω, μάλλον έχουν βρει ένα λόγο να μην εμπιστευτούν το blog σου ξανά. Γι΄αυτό είναι σημαντικό να κάνεις ένα “Preview” το άρθρο σου, προτού το δημοσιεύσεις και να τεστάρεις όλα τα links που έχεις καταχωρήσει.
8. Χρησιμοποίησες τουλάχιστον μια φωτογραφία/εικόνα με ενδιαφέρον θέμα;
Εάν μια εικόνα αξίζει όσο 1000 λέξεις, γιατί να μην την προσθέσεις στο άρθρο σου; Οι εικόνες και οποιοδήποτε οπτικό στοιχείο (π.χ. infographics) είναι ένας δελεαστικός τρόπος για να προσελκύσεις το ενδιαφέρον των χρηστών και αυξάνεται η πιθανότητα να γίνει το κλικ και να αυξηθούν οι επισκέπτες στο blog σου. Επίσης, εάν βελτιστοποιηθούν σωστά, θα βοηθήσουν το SEO και θα προσελκύσουν επιπλέον traffic από το Google Image Search.
9. Βελτιστοποίησες το permalink;
Το permalink είναι ένας μόνιμος σύνδεσμος σε μορφή διεύθυνσης ιστοσελίδας (URL), που σε οδηγεί σε συγκεκριμένη εγγραφή σε ένα blog ή σε μια ιστοσελίδα σε ένα website. Οι περισσότεροι που ασχολούνται με το SEO ισχυρίζονται ότι είναι προτιμότερο το permalink να είναι της μορφής: www.yourdomain.gr/keyword-keyword γιατί με αυτό τον τρόπο τοποθετείς στο URL τα keywords που στοχεύεις. Ωστόσο, πρόσεξε μην το παρακάνεις με τα πολλά keywords γιατί μπορεί να θεωρηθεί τεχνική “black hat”. Σίγουρα τα permalinks παίζουν σημαντικό ρόλο στο CTR (Click Through Rate – αναλογία: οι επισκέπτες που είδαν το αποτέλεσμα και έκαναν κλικ / οι επισκέπτες που είδαν το αποτέλεσμα) καθώς εάν το keyword που χρησιμοποιεί ο επισκέπτης για να αναζητήσει κάτι είναι ίδιο με το keyword στο permalink, τότε το τελευταίο γίνεται bold. Επομένως, ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες καταχωρήσεις που εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης και θεωρείται καλή πρακτική για να προσελκύσεις την προσοχή του κοινού.
10. Χρησιμοποίησες επιπλέον στοιχεία για να αυξήσεις το engagement με τον αναγνώστη;
Είναι σημαντικό για κάθε blogger να προσπαθεί να οικοδομήσει μια κοινότητα γύρω από το blog του, όπου οι αναγνώστες θα αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενο του εκάστοτε post, σχολιάζοντας, εκφράζοντας την άποψή τους, συμμετέχοντας σε δημοσκοπήσεις και διαγωνισμούς. Οπότε, στο τέλος κάθε άρθρου κάνε μια ερώτηση, δημιούργησε ένα poll και χρησιμοποίησε το feedback τους για να γράψεις το επόμενο άρθρο.
Όλα τα παραπάνω σημεία θα σε βοηθήσουν να διευρύνεις τον κύκλο των αναγνωστών σου και να χτίσεις την δική σου online κοινότητα! Εκτύπωσε την λίστα (.pdf version) και φρόντισε να την συμβουλεύεσαι κάθε φορά που δημιουργείς ένα νέο κείμενο για το blog σου.
Πηγή: papaki.gr
Αν θέλετε να μείνετε ενημερωμένοι με όλα όσα αφορούν το internet marketing, γραφτείτε τώρα στο Newsletter της EtherLogic. Αν χρειάζεστε βοήθεια για να προωθήσετε την εταιρεία σας στο διαδίκτυο, επικοινωνήστε μαζί μας!