Το email marketing αποτελεί ένα βασικό κομμάτι του digital marketing. Αν και από τα πιο παλιά κανάλια του διαδικτύου παραμένει πολύ αποτελεσματικό ακόμα και σήμερα. Για να χρησιμοποιήσετε αυτό το μέσο όμως στο μέγιστο και να αυξήσετε τα conversion rates* σας πρέπει να στέλνετε ένα συνδυασμό emails που τα 3 πιο κοινά είδη είναι τα εξής:
*τα ποσοστά δηλαδή που καταμετρούν τις επιθυμητές προς εμάς ενέργειες των επισκεπτών της σελίδας μας
Αυτά είναι τα emails που οδηγούν σε επιτυχημένο email marketing. Πάμε να τα δούμε ένα ένα ξεχωριστά:
Τα promotional emails αποτελούν την αφετηρία μια διαφημιστικής καμπάνιας που βασίζεται σε email marketing. Πρόκειται για προωθητικά emails που διαφημίζουν το brand σας. Περιέχουν ένα διαφημιστικό μήνυμα με περιεχόμενο που καταλήγει σε ένα call to action (ένα κουμπί) το οποίο κατευθύνει το χρήστη έτσι ώστε να μετατραπεί από απλό καταναλωτή επισκέπτη σε χρήστη που προχωράει σε συναλλαγή με την εταιρεία σας.
Η πιο ουσιαστική συμβουλή για ένα επιτυχημένο promotional email είναι το περιεχόμενο του email να είναι όσο πιο προσωπικό γίνεται γιατί αυτά έχουν και την μεγαλύτερη επίδραση στον αναγνώστη του email.
Τα πιο κοινά είδη των promotional emails τα οποία αντίστοιχα μπορείτε να στείλετε και εσείς είναι τα εξής:
1.Emails για πωλήσεις, εκπτώσεις και δωρεάν υπηρεσίες-προϊόντα. Αυτά τα emails ενθαρρύνουν τον χρήστη να αγοράσουν το προϊόν σας (ή την υπηρεσία) μέσα από μία προσφορά. Εδώ κερδίζεται ο χρήστης προσφέροντας μια χαμηλότερη τιμή ή ένα δωρεάν προϊόν. Πρέπει να σχεδιάζετε αυτά τα emails έτσι ώστε να επικοινωνείτε άμεσα το call to action αφού οι αναγνώστες των emails τα διαβάζουν σε δευτερόλεπτα.
2.Emails αποκλειστικά για συγκεκριμένους χρήστες. Πρόκειται για emails που δεν είναι για όλους αλλά για τους “ξεχωριστούς” λίγους χρήστες της κοινότητάς σας. Το αίσθημα ότι ο χρήστης μπορεί να αποκτήσει κάτι που λίγοι άλλου έχουν είναι εξαιρετικό κίνητρο για να προχωρήσει στην αγορά. Στέλνοντας τους τέτοια emails δείχνετε στα μέλη της κοινότητάς σας (π.χ. Τους subscribers στο eshop σας) πόσο αξία έχει να είναι μέλη και αυτό επιδρά θετικά και προς το brand σας αλλά και πρακτικά για καταλήξει στο conversion.
3.Προσφορές περιορισμένου χρόνου. Αυτά τα emails δουλεύουν λίγο πολύ με τον ίδιο τρόπο με τα παραπάνω. Στηρίζονται στο φόβο του καταναλωτή να χάσει την προσφορά, στο ότι θα μετανιώσει αν δε το αγοράσει τώρα και το αφήσει για το μέλλον.
4.Ανακοινώσεις του Brand σας. Αυτά τα emails απλά ενημερώνουν, ανακοινώνουν την ύπαρξη ενός νέου προϊόντος, υπηρεσίας ή event σας. Το πρώτο βήμα για να κάνετε κάθε καταναλωτή να αγοράσει το προϊόν ή την υπηρεσία σας είναι να μάθει για αυτά. Αυτά τα emails είναι αποτελεσματικά γιατί υπάρχει μερίδα καταναλωτών που αρέσκεται στην ιδέα να είναι οι πρώτοι που αγοράζουν και δοκιμάζουν ένα νέο προϊόν. Όταν μάλιστα συνδυάζονται με τα “αποκλειστικά” emails που αναφέραμε πιο πάνω τότε το αποτέλεσμα στα conversions είναι ακόμα καλύτερο!
Πρόκειται για τα emails που έχουν στόχο να ενδυναμώσουν τη σχέση σας με το κοινό σας. Δεν έχουν άμεσο στόχο την αγορά αλλά το να ενημερώσουν τους χρήστες για το brand σας, να γνωρίσουν “ποιοί” είστε, το προφίλ σας και γενικότερα να έχουν μια άλλου είδους επαφή με εσάς. Αφού δημιουργηθεί μια τέτοια σχέση ο χρήστης εκτιμάει το email που λαμβάνει, βλέπει αξία στο ότι είναι subscriber και έτσι έμμεσα επειδή σας ξέρει, σας εμπιστεύεται, έρχονται και οι πωλήσεις σαν δεύτερος στόχος.
Σε αυτά τα emails ανήκουν:
1.Newsletters. Το πιο κοινο relational email. Μπορεί συχνά να εμπεριέχουν διαφημιστικό περιεχόμενο (προσφορές, ανακοινώσεις για νέα προϊόντα κτλ) αλλά ο στόχος τους είναι να θυμίζουν στους εγγεγραμμένους ότι είναι μέλη της κοινότητας της εταιρείας σας.
Εμπεριέχουν νέα της επιχείρησής σας, blog posts από το site σας, άρθρα τα οποία είναι σχετικά με εσάς και μπορούν οι χρήστες να τα θεωρήσουν ενδιαφέροντα. Το newsletter αποτελεί τον κορμό της καμπάνιας σας και πάνω σε αυτόν χτίζονται τα υπόλοιπα emails σας.
2.Έρευνες-Polls. Το να στέλνετε έρευνες στους εγγεγραμμένους σας μπορεί να σας δώσει πολύ σημαντικές πληροφορίες που θα σας βοηθήσουν στις καμπάνιες σας. Όταν μάλιστα είναι και προσωποποιημένα τόσο καλύτερα.
Στείλτε λοιπόν emails όπου τους ζητάτε να σας πουν κάποια πράγματα για αυτούς. Δε θέλετε να εμβαθύνετε πάρα πολύ αλλά μπορείτε να μάθετε πράγματα όπως την ημερομηνία γέννησής τους, τα ενδιαφέροντά τους, τι είδους προϊόντα και υπηρεσίες ψάχνουν, τι ελπίζουν ότι θα κερδίσουν αν γραφτούν στο site σας, πώς έμαθαν για την εταιρεία σας κ.α. Εκτός του ότι όλες αυτές οι πληροφορίες είναι πολύτιμες για εσάς, δείχνετε και στους χρήστες την αίσθηση ότι σας νοιάζει να τους μάθετε και να δείτε τι έχει αξία για αυτούς, ποιές είναι οι προτιμήσεις τους. Απλά να θυμάστε να κάνετε έρευνες σχετικά μικρές που δεν κουράζουν ώστε να τους ενθαρρύνετε να απαντήσουν.
3.Emails γενεθλίων. Και τι πιο ωραίο, αφού συλλέξετε από αυτές τις έρευνες πληροφορίες για το χρήστη, να του στείλετε ένα email με ευχές για τα γενέθλιά του. Είναι προσωποποιημένα, εύκολα να στηθούν με αυτοματισμούς και είναι ακόμα περισσότερο αποτελεσματικά όταν προσφέρετε και κάποιο δώρο στον γενεθλιάζοντα! Μια έκπτωση, κάτι δωρεάν, ένα αποκλειστικό κομμάτι. Υπάρχουν επιλογές.
4.Emails επανασύνδεσης με παλιούς χρήστες. Δυστυχώς κάποια στιγμή θα φτάσετε στο σημείο με ορισμένους χρήστες οι οποίοι δεν έχουν ανοίξει τα emails σας τους τελευταίους μήνες. Τσεκάρετε τα στατιστικά από τις καμπάνιες σας και ξεχωρίστε αυτούς τους χρήστες και πλανάρετε καμπάνιες για να ξανακερδίσετε το ενδιαφέρον τους.
Τα relational emails αν και τα αγννούμε συχνά είναι emails που οδηγούν σε επιτυχημένο email marketing και πρέπει να επικεντρωνόμαστε και να δίνουμε πολύ μεγάλη σημασία σε αυτά.
Πρόκειται για τα emails τα οποία είναι αυτόματα και είναι συνέχεια κάποιας αλληλεπίδρασης του χρήστη με το brand σας. Συνήθως σε αυτή την κατηγορία emails δε δίνεται τόσο σημασία από τις εταιρείες αλλά είναι και αυτά σημαντικό κομμάτι μιας επιτυχημένης διαφημιστικής email καμπάνιας.
1.Το email για το “καλώς ήρθατε”. Τα χρησιμοποιούμε για να ευχαριστήσουμε τον χρήστη και να ευχηθούμε το καλωσόρισμα σε περιπτώσεις όπως:
Προφανώς δε τα στέλνουμε όλα αυτά σε ένα email αλλά αν σχεδιάσουμε μια σειρά emails θα έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
2.Επιβεβαιώσεις παραγγελιών, αποδείξεις αγορών, πληροφορίες αποστολής. Μιλάμε για αυτόματα emails για που παρέχουν τις παραπάνω πληροφορίες και έγγραφα. Και σε αυτά μπορείτε να βάλετε κάποιες πινελιές που προβάλλουν σωστά το brand σας και βελτιώνουν τη σχέση σας με τον καταναλωτή.
Μπορείτε π.χ. συμπληρωματικά με τις απαραίτητες πληροφορίες να εκφράζετε ότι εύχεστε να ευχαριστηθούν την αγορά τους.
3.Follow up emails. Emails δηλαδή που στέλνονται αυτόματα όταν παραδοθεί ένα προϊόν ή ολοκληρωθεί μια υπηρεσία. Συνήθως προτείνουν στον παραλήπτη αντίστοιχα προϊόντα και υπηρεσίες που συνδυάζονται με την αρχική αγορά.
Όμως είναι χρήσιμα και με άλλους τρόπους αφού μπορείτε να προτείνετε στους χρήστες να συνδεθούν στα κοινωνικά δίκτυα ή σε κάποια φόρμα στο site σας και να κάνουν εκεί κάποιο review για εσάς. Την γνώμη τους αυτή μπορείτε κάλλιστα να την χρησιμοποιήσετε για να διαφημιστείτε καλύτερα σε άλλους δείχνοντας ποσο ευχαριστημένοι ήταν οι προηγούμενοι πελάτες σας.
Διαβάστε ακόμα: Email Marketing στο eCommerce
Αυτά είναι τα σημαντικότερα emails που οδηγούν σε επιτυχημένο email marketing. Συνδυάζοντας τα παραπάνω emails θα καταφέρετε να τρέξετε επιτυχημένες καμπάνιες για το brand σας! Σχεδιάστε τη συνολική στρατηγική σας, δουλέψτε πάνω σε όλους ή τους περισσότερους τύπους emails και δείτε τις προσπάθειές σας να αποφέρουν καρπούς!
Σχετικά με Spyros Mygdanis
Co-founder της EtherLogic και Web-Mobile Developer. Δημιουργεί και επιμελείται το περιεχόμενο του blog της EtherLogic και προγραμματίζει τη δημοσίευση άρθρων για θέματα που αφορούν το Internet Marketing. Στόχος του να κάνει γνωστές τις δυνατότητες της διαδικτυακής διαφήμισης ώστε να βοηθήσει τους ανθρώπους στη δημιουργία και προώθηση της ιστορίας, της ιδέας τους ή της εταιρίας τους online!