Το Email Marketing παραμένει ένα από τα πιο αποτελεσματικά κανάλια digital marketing όσον αφορά την απόδοση επένδυσης (ROI). Αυτό γιατί είναι πολύ χαμηλό το κόστος και πολύ δυνατά αποτελέσματα. Ο χρόνος που ξοδεύουν οι καταναλωτές στα emails δεν μειώνεται, παρά το ότι υπάρχουν σήμερα πολλές διαφορετικές εναλλακτικές σε chat. Οι συσκευές τις οποίες χρησιμοποιούν φυσικά αλλάζουν, με τα κινητά τηλέφωνα να γίνονται πλέον ολοένα και πιο σημαντικά.
Φέρνει το Email Marketing αποτελέσματα σήμερα;
Για να απαντήσουμε στο παραπάνω ερώτημα ας δούμε τα παρακάτω στοιχεία:
- Το email είναι 40 φορές ποιο αποτελεσματικό στο να φέρνει νέους πελάτες από τα social media
- Σύμφωνα με έρευνα της Litmus για κάθε 1$ επένδυσης μας φέρνει πίσω 42$
- Το μήνυμα σας είναι 5 φορές ποιο πιθανό να εμφανιστεί στα μάτια του κοινού-στόχου απ΄ ότι στα social media
- Η συντριπτική πλειοψηφία των επαγγελματιών επιθυμούν να λαμβάνουν επαγγελματικής φύσεως πληροφορίες μέσω email παρά μέσα από άλλα μέσα
Συμπερασματικά λοιπόν, ΝΑΙ το email φέρνει πολύ καλά αποτελέσματα για όσες επιχειρήσεις το έχουν εντάξει στην στρατηγική τους.
Που αποδίδει καλύτερα το Email Marketing;
Έχει παρατηρηθεί πως το Email Marketing είναι ιδιαίτερα αποδοτικό όταν χρησιμοποιείται:
- Μετά την αγορά κάποιου προϊόντος/υπηρεσίας
- Για να οδηγήσει σε επιπλέον πωλήσεις. Ενημέρωση για νέα προϊόντα/υπηρεσίες
- Για Cross-sell (αγορά συμπληρωματικών προϊόντων)
- Up-sell (αναβάθμιση αγοράς)
- Για να διατηρήσει η επιχείρηση μια συνεχή σχέση με τους πελάτες
Διαβάστε ακόμα: Email Marketing στο eCommerce
Τι πρέπει να κάνουμε για να έχουμε τα κατάλληλα αποτελέσματα
Οι προκλήσεις σε μια email marketing campaign επικεντρώνονται κυρίως στο engagement των πελατών, στο Open Rate, στο χρόνο που αφιερώνουν στο ηλεκτρονικό κατάστημα, και στην ποιότητα των δεδομένων και του περιεχομένου. Επομένως, είναι πολύ σημαντικό κατά τον προγραμματισμό μιας Email καμπάνιας, να εστιάζουμε στην εξασφάλιση της όσο το δυνατόν υψηλότερης ποιότητας των δεδομένων μας.
Για να το πετύχουμε αυτό, πρέπει να έχουμε υπόψη μας τις παρακάτω συμβουλές:
- Ότι έχουμε όλα τα απαραίτητα δικαιώματα για τη συλλογή και τη χρήση διευθύνσεων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ακολουθούμε πιστά την πολιτική GDPR της εταιρείας μας.
- Η βάση μας είναι “καθαρή” από χρήστες που έχουν ζητήσει να αφαιρεθούν και ότι όλα τα στοιχεία είναι ενημερωμένα.
- Τμηματοποιούμε την βάση μας (segmentation) για τη δημιουργία χρήσιμων υπό-ομάδων πελατών. Αυτή η τμηματοποίηση μπορεί να λειτουργήσει ως βάση για βελτιωμένη εξατομίκευση περιεχομένου και τη δημιουργία πολύ στοχευμένων Email campaigns.
- Σχεδιάζουμε ελκυστικά emails ώστε να είναι ελκυστικά και να τραβάει την προσοχή τόσο στον σχεδιασμό όσο και στο subject line. Ωστόσο ο σχεδιασμός πρέπει να αντικατοπτρίζει και τον τύπο της επικοινωνίας. Για παράδειγμα, υπάρχει μεγάλη διαφορά στο look-and-feel μεταξύ ενός εβδομαδιαίου Newsletter και μιας one-off ανακοίνωσης για ένα νέο προϊόν.
- Δίνουμε την κατάλληλη σημασία στο Reporting. Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία για μια επιτυχημένη καμπάνια, είναι η ανάλυση των δεδομένων. Δοκιμάστε διάφορα τεστ, δείτε τι πέτυχε και τι όχι, και βελτιστοποιήστε τις καμπάνες σας ώστε να πετυχαίνετε συνεχώς υψηλότερες αποδόσεις.
Σχετικά με Γιώργος Καλαϊτζής
Είναι Co-Founder της EtherLogic. Μέσα από το ρόλο του βοηθάει επιχειρήσεις να έρθουν σε επαφή με νέες τεχνολογίες και να κατανοήσουν την δυναμική και τα πλεονεκτήματα τους. Μέσα από το blog θέλει να προσφέρει πληροφορίες για το Digital Marketing και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Μπορείτε να τον ακολουθήσετε στα Social Media Facebook - Twitter - Linkedin