Ένας βασικός όρος του email marketing είναι τα bounces. Είναι σημαντικό να τον γνωρίζει κανείς εάν στοχεύει σε επιτυχημένες καμπάνιες μαζικών emails. Τα bounces είναι μια υπόδειξη ότι το μήνυμα που στείλατε απορρίφτηκε και ο παραλήπτης σας δε πρόκειται για κάποιο λόγο να το λάβει. Συγκεκριμένα υπάρχουν τα hard bounces και τα soft bounces όπως θα σας εξηγήσουμε παρακάτω.
Διαβάστε ακόμα: Οδηγός Email Marketing
To hard bounce είναι μια ένδειξη ότι η αποστολή του email σας όσες φορές και να γίνει θα θεωρηθεί αποτυχημένη. Αυτό γίνεται σε περιπτώσεις παρά δείγματος χάριν όπου ο λογαριασμός email του παραλήπτη δεν υπάρχει πια (τον είχε φτιάξει πριν χρόνια και δεν το χρησιμοποιεί πια, το έχει σβήσει, είναι ανενεργό κ.τ.λ.). Κατά συνέπεια ο παραλήπτης δε θα λάβει ποτέ το μήνυμά σας και ο server σας δεν θα προσπαθήσει να το ξαναστείλει.
Τα soft bounces από την άλλη αναφέρονται σε αντίστοιχες αποτυχίες αποστολής οι οποίες όμως δεν είναι μόνιμες (π.χ. το mailbox του παραλήπτη είναι γεμάτο). Πολλά συστήματα αποστολής emails θα δοκιμάσουν αυτόματα να ξαναστείλουν για κάποιο διάστημα το μήνυμά σας και είτε θα καταφέρει μετά από κάποιες φορές να το στείλει είτε θα σταματήσει να προσπαθεί και θα το χαρακτηρίσει και αυτό hard bounce.
Διαβάστε ακόμα: Πώς να αποφύγετε να χαρακτηριστεί το email σας ως spam;
Το bounce rate αναφέρεται στον αριθμό των hard bounced emails σε σχέση με το συνολικό αριθμό emails που στείλατε με τη μορφή ποσοστού. Για παράδειγμα στα 10.000 emails αν τα 333 emails ήταν hard bounces τότε το ποσοστό των bounces θα είναι 3,33%. Γενικώς είναι καλή πρακτική το ποσοστό αυτό να είναι κάτω του 5% γιατί μεγαλύτερο θα υποδείξει στους ISPs (Internet Service Providers) ότι χρησιμοποιείτε παλιά λίστα με emails, μια λίστα που δεν είναι έγκυρη και τσεκαρισμένη και αυτό έχει συνέπειες στις αποστολές σας και στη “φήμη” των emails σας.
Το ποσοστό λοιπόν αυτό έχει μεγάλη σημασία και πρέπει να είναι προτεραιότητά σας να καταφέρετε να είναι σε χαμηλά επίπεδα. Πώς όμως μπορείτε να πετύχετε χαμηλό Bounce Rate;
Διαβάστε ακόμα: Email Marketing στο eCommerce
1. Μην αγοράζετε (ή νοικιάζετε) λίστες. Συνήθως οι λίστες αυτές είναι παλιές και πολύ μεγάλο ποσοστό των email λογαριασμών σε αυτές δε χρησιμοποιούνται πλέον. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να μην αγοράζετε λίστες αλλά το να αποφύγετε το υψηλό bounce rate είναι από τους πιο σημαντικούς.
2. Μη στέλνετε emails σε παλιά email accounts. Γενικώς ένας λογαριασμός email είναι εύκολο να φτιαχτεί και ο κόσμος εύκολα μεταφέρεται από email provider (gmail, hotmail) σε άλλον οπότε μη στέλνετε σε παραλήπτες που δεν γράφτηκαν στη λίστα σας ή αλληλεπίδρασαν με την εταιρεία σας πρόσφατα. Μη στέλνετε λοιπόν σε emails που δεν έχετε δει κάποιο interaction από το παραλήπτη αν έχει περάσει παραπάνω από ένας χρόνος από τότε που συλλέξατε το email!
3. Επιβεβαιώστε τα email addresses. Είναι συχνό φαινόμενο ο χρήστης να συμπληρώνει [email protected] αντί για [email protected]. Υποχρεώστε το χρήστη να συμπληρώνει δύο φορές το email του στις φόρμες σας για να επιβεβαιώσετε ότι το χει γράψει σωστά!
4. Χρησιμοποιείστε double opt-in. Στην ουσία όταν κάποιος σας δίνει το email address του, του αποστέλνετε ένα email με ένα link επιβεβαίωσης και έτσι γνωρίζετε ότι αυτό το email address υπάρχει. Σημειώνουμε ότι το double opt-in εκτός από το bounce rate μειώνει και το ποσοστό παραπόνων, τις φορές δηλαδή που κάποιος παραλήπτης μαρκάρει το email σας ως spam.
5. Μη στέλνετε σε email addresses που έχουν ήδη κάνει bounce. Μπορεί να είναι εύκολο να αγνοήσετε τα bounces στις αναφορές σας, αλλά πραγματικά το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να αφαιρέσετε αυτά τα emails από τη λίστα σας.
Με αυτές τις 5 συμβουλές σίγουρα θα βελτιώσετε τα ποσοστά σας αλλά για να είστε πάντα σίγουροι μπορείτε να ακολουθήσετε και τη λύση ιστοσελίδων όπως το datavalidation.com που τσεκάρει τη λίστα σας και σας ενημερώνει πόσα emails θα κάνουν hard bounce και πρέπει να αφαιρεθούν πριν την αποστολή σας.
Αν θέλετε να μείνετε ενημερωμένοι με όλα όσα αφορούν το internet marketing, γραφτείτε τώρα στο Newsletter της EtherLogic. Αν χρειάζεστε βοήθεια για να προωθήσετε την εταιρεία σας στο διαδίκτυο, επικοινωνήστε μαζί μας!
Σπύρος Μυγδάνης
Σχετικά με Spyros Mygdanis
Co-founder της EtherLogic και Web-Mobile Developer. Δημιουργεί και επιμελείται το περιεχόμενο του blog της EtherLogic και προγραμματίζει τη δημοσίευση άρθρων για θέματα που αφορούν το Internet Marketing. Στόχος του να κάνει γνωστές τις δυνατότητες της διαδικτυακής διαφήμισης ώστε να βοηθήσει τους ανθρώπους στη δημιουργία και προώθηση της ιστορίας, της ιδέας τους ή της εταιρίας τους online!