Τυχαίνει πολλές φορές βρίσκεστε στη δυσάρεστη θέση να μας πείτε ότι δεν είστε ο ιδιοκτήτης του domain σας:
«Η εταιρία (ή ο τεχνικός, συνεργάτης, φίλος, ξάδερφος του ξαδέρφου) που μου ανέλαβε το site, κατοχύρωσε και το domain μου. Η εταιρία έκλεισε (με το συνεργάτη τσακωθήκαμε, ο τεχνικός μου ζητάει περισσότερα χρήματα, δεν τα βρήκαμε) και θέλω να πάρω το domain στο λογαριασμό μου, τι κάνω;;;»
Κάνοντας μια αναζήτηση μπουμ, δεν είστε ο ίδιος ο ιδιοκτήτης του domain αλλά είναι η εταιρία ή ο διαχειριστής, ο οποίος για τον Α ή Β λόγο έβαλε τα δικά του στοιχεία, στα στοιχεία ιδιοκτήτη! Και από εκεί και πέρα πρόβλημα…
Το domain είναι το σημαντικότερο κομμάτι ιδιοκτησίας του site σας, όσο παράξενο και αν ακούγεται σε μερικούς! Το site μπορείτε να το φτιάξετε ξανά, το domain όμως στην κατάληξη που το θέλετε είναι ένα και μοναδικό. Από τη στιγμή που το χρησιμοποιήσετε για την προώθηση της επιχείρησης/site σας και γίνει γνωστό, είναι αυτό με το οποίο θα σας αναζητούν online. Ειδικά αν το domain είναι και το επίσημο όνομα της εταιρίας.
Στα .GR και .EU domains, έχοντας τα στοιχεία σας ως στοιχεία ιδιοκτήτη (το email μπορεί να είναι και του τεχνικού για λόγους διαχείρισης), σημαίνει ότι μπορείτε οποιαδήποτε στιγμή με μια φωτουπία ταυτότητας να διεκδικήσετε το domain σας και να το μεταφέρετε σε δικό σας λογαριασμό διαχείρισης μέσα σε 24 ώρες από τη στιγμή που το ζητήσετε.
Είναι δικό σας, όπως το αυτοκίνητο, το σπίτι σας και ο λογαριασμός του τηλεφώνου σας =) Επίσης, στο email ιδιοκτήτη στέλνονται σημαντικές πληροφορίες όπως ο κωδικός εξουσιοδότησης για τη μεταφορά ενός domain σε άλλον καταχωρητή. Τέλος, στην περίπτωση λάθος στοιχείων ιδιοκτήτη, η διαδικασία αλλαγής έχει κόστος, ενώ απαιτεί φωτοτυπίες ταυτότητας και υπογραφή συγκεκριμένης αίτησης από παλιό και νέο ιδιοκτήτη… με λίγα λόγια είναι χρονοβόρα και αν μπορείτε να την αποφύγετε, γιατί να μην το κάνετε;
Για .COM, .NET κ.α. domains, ο διαχειριστής μπορεί να αλλάξει τα στοιχεία ιδιοκτήτη άμεσα και χωρίς κόστος. Ο μόνος τρόπος να είστε σίγουρος ότι είστε και θα είστε ο ιδιοκτήτης είναι να είστε ο διαχειριστής, δηλαδή να έχετε πρόσβαση σε λογαριασμό μέσα στον οποίο βλέπετε το domain, ή να επιλέξετε μια αξιόπιστη εταιρία για συνεργάτη σας.
Υπάρχουν 3 περιπτώσεις όσον αφορά τη διαχείριση και την ιδιοκτησία ενός domain.
1. Να είστε ο ιδιοκτήτης αλλά να μην είστε ο διαχειριστής
Δηλαδή τα στοιχεία ιδιοκτήτη domain να είναι δικά σας, αλλά να μην το διαχειρίζεστε εσείς (πχ. δεν αλλάζετε nameservers κτλ.)
2. Να είστε ο ιδιοκτήτης και ο διαχειριστής
Δηλαδή και το domain είναι στα στοιχεία σας και το διαχειρίζεστε μέσα από το λογαριασμό σας.
3. Να είστε ο διαχειριστής, αλλά όχι ο ιδιοκτήτης
Δηλαδή, έχετε το domain στο λογαριασμό σας, αλλά το έχετε κατοχυρώσει εκ μέρους κάποιου άλλου, πχ. φίλου η πελάτη σας.
Εμείς θα ασχοληθούμε με το 1ο, μιας και είναι η δημοφιλέστερη περίπτωση με την οποία προκύπτουν προβλήματα.
1. Επιλέξτε αξιόπιστους συνεργάτες . Σε περίπτωση που δεν κατοχυρώνετε ο ίδιος τα domains σας, επιλέξτε προσεκτικά συνεργάτη.
Ο δημοφιλέστερος λόγος για τον οποίο δημιουργείται πρόβλημα με ένα domain, είναι ότι η εταιρία η οποία το διαχειρίζεται κλείνει και ο ιδιοκτήτης μένει ξεκρέμαστος. Για το λόγο αυτό, βεβαιωθείτε ότι η εταιρία που έχει αναλάβει τη διαχείριση του site και του domain σας είναι έμπιστη, έχει υπόσταση σε κάποιο χώρο (γραφεία, συγκεκριμένη διεύθυνση, λειτουργεί νόμιμα) και είναι σε καλή οικονομική κατάσταση.
Στην αντίθετη περίπτωση, θα ήταν πιο συνετό να κάνετε την κατοχύρωση ο ίδιος ώστε να εισάγετε τα στοιχεία σας στα στοιχεία ιδιοκτήτη.
2. Απαιτείστε αποδεικτικά. Αρχικά, ξεκαθαρίστε ευγενικά στον τεχνικό/διαχειριστή σας ότι θέλετε τα δικά σας στοιχεία, ως στοιχεία ιδιοκτήτη. Καλή επικοινωνία είναι η ξεκάθαρη επικοινωνία και δεν είναι λίγες οι φορές που έχει γίνει λάθος ακόμα και λόγω άγνοιας.
Mετά την κατοχύρωση ο ιδιοκτήτης λαμβάνει επιβεβαίωση με email από το μητρώο όπου αναγράφονται αυτά στοιχεία. Εάν δεν λάβετε αυτό το email σημαίνει ότι το email σας δεν είναι το email ιδιοκτήτη αλλά δεν σημαίνει ότι δεν είστε και ο ιδιοκτήτης. Συχνά, επιλέγουν να εισάγουν το email διαχειριστή για να λαμβάνουν σημαντικές ενημερώσεις για το domain.Ζητήστε ευγενικά από το διαχειριστή ή τεχνικό σας να σας προωθήσει αυτό το email για επιβεβαίωση. Για COM domains, ο διαχειριστής μπορεί να αλλάξει τα στοιχεία ιδιοκτήτη όποτε θέλει, οπότε ζητάτε από το διαχειριστή σας να παραμείνουν τα στοιχεία σας καθ” όλη τη συνεργασία σας.
Τέλος, σε περίπτωση που έχετε πρόβλημα με ένα domain που έχετε πληρώσει, αλλά δεν είστε ούτε ο ιδιοκτήτης ούτε ο διαχειριστής τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα!. Για τα .GR domains μπορείτε να απευθυνθείτε στο μητρώο της κατάληξης, την ΕΕΤΤ, για να ρωτήσετε αν υπάρχει κάτι που μπορείτε να κάνετε ή αν έχει νόημα να κινηθείτε νομικά, στη δική σας περίπτωση. Επίσης μπορείτε να αφήσετε το domain να λήξει με ρίσκο όμως να το χάσετε, ή να δοκιμάσετε να το κάνετε backorder ώστε να κατοχυρωθεί αυτόματα, μόλις απελευθερωθεί με πολύ μικρότερο ρίσκο.
Εσείς είστε σίγουροι πως είστε ο ιδιοκτήτης του domain σας; Έχετε επαφή με το διαχειριστή σας; Αν δεν είστε σίγουροι επικοινωνήστε μαζί μας για να βρούμε λύση στο πρόβλημα!
Hashtags: #etherlogic #domain #domainname #idioktitis
Πηγή: http://www.papaki.gr/