Ο μέσος χρήστης θα κρίνει την ιστοσελίδα σας μέσα σε 7 περίπου δευτερόλεπτα. Το site σας σε αυτό το τόσο μικρό χρονικό διάστημα πρέπει να τραβήξει την προσοχή του αλλιώς τον χάσατε, έχει στρέψει αλλού το ενδιαφέρον του και έχει προχωρήσει.
Σε αυτό το άρθρο θα σας δείξουμε τι ΔΕΝ πρέπει να κάνετε όταν σχεδιάζετε την ιστοσελίδα σας. Θα σας βοηθήσουμε να αποφύγετε κάποια κλασσικά λάθη τα οποία μπορεί να τα ‘χετε ήδη κάνει. Μη στεναχωριέστε, δεν είναι ποτέ αργά για να κάνετε κάποιες αλλαγές ή διορθώσεις.
Ας δούμε λοιπόν εφτά από τα μεγαλύτερα λάθη που μπορεί να έχει το site σας:
Όταν μια ιστοσελίδα παρουσιάζει πάρα πολλά πράγματα ταυτόχρονα τότε πολλοί χρήστες μπερδεύονται και δε καταλαβαίνουν αμέσως τι θέλετε να επικοινωνήσετε και που θέλετε να εστιάσουν. Όταν το ενδιαφέρον τους αποσπάται από πάρα πολλές πληροφορίες, κείμενο ή εικόνες τότε χάνεται ο στόχος. Δηλαδή να τους κατευθύνεται σε κάτι συγκεκριμένο και ξεκάθαρο.
Προσπαθείστε το περιεχόμενο της σελίδας σας να είναι χωρισμένο σε κομμάτια με ξεκάθαρη πληροφορία και σαφές περιεχόμενο. Ωραίο το animation, τα ειδικά εφέ, το video, η ανάγκη να παρέχετε λεπτομέρειες αλλά όλα αυτά μπερδεύουν όταν είναι όλα μαζί και δεν είναι για όλους.
Το ακριβώς αντίθετο με το παραπάνω πρόβλημα. Όταν η σελίδα έχει ελάχιστες ή και καθόλου πληροφορίες τότε το μήνυμά σας χάνεται ή συγχύζει. Τα minimal sites είναι όμορφα σίγουρα αλλά πρέπει το design με αυτό το στυλ να έχει κάποιο μέτρο.
Στην ουσία πρέπει να δίνετε στους επισκέπτες ό,τι είναι απαραίτητο να γνωρίζουν. Συνήθως αυτό έχει να κάνει με το ποιοι είστε και τι τους προσφέρετε. Από τη στιγμή που θα τους καλύψετε και θα τραβήξετε το ενδιαφέρον τους τότε οδηγήστε τους να εξερευνήσουν τον ιστοχώρο σας. Εκεί θα βρουν περισσότερες πληροφορίες και λεπτομέρειες αν και εφόσον τις χρειάζονται.
Διαβάστε ακόμα: Μήπως ήρθε η ώρα να ανανεώσετε το εταιρικό σας website;
Αυτό σημαίνει ότι έχετε μια ιστοσελίδα που δεν είναι φιλική για πλοήγηση από κινητές συσκευές (κινητά, tablets). Δεν είναι δηλαδή σχεδιασμένη σωστά για μικρές οθόνες. Και εδώ και κάποια χρόνια είναι απαραίτητο να έχετε προσέξει την online παρουσία σας σε κινητά και tablets αφού έχει αυξηθεί ραγδαία το ποσοστό του κόσμου που τα χρησιμοποιεί.
Οι περισσότεροι χρήστες θα αποφύγουν την ιστοσελίδα σας και θα πάνε σε κάποιον ανταγωνιστή σας που έχει Mobile friendly site. Προσπαθήστε να το βάλετε στις άμεσες προτεραιότητές σας γιατί διαφορετικά η διαφήμισή σας θα δουλεύει για τους ανταγωνιστές σας.
Πληροφορίες όπως το ωράριό σας, η τοποθεσία σας, το faq (frequently asked questions), το τηλέφωνο, το email σας, πώς θα χρησιμοποίσει αυτό που προσφέρετε. Όλα αυτά πρέπει να είναι σε εμφανή σημεία ώστε εύκολα να μπορεί να τα βρει ο κάθε επισκέπτης.
Επιπρόσθετα η πλοήγηση της σελίδας σας πρέπει να είναι εύχρηστη και “έξυπνη” οδηγώντας τον χρήστη εύκολα στην πληροφορία και στη λειτουργία που θέλει. Αφιερώστε χρόνο να αποφασίσετε την δομή της ιστοσελίδας σας, την ιεραρχία των διαφορετικών σελίδων και φροντίστε η πρόσβαση σε κάθε μια να είναι ξεκάθαρη και όσο το δυνατόν άμεση.
Διαβάστε ακόμα: Τι να κάνετε για να είναι το site σας ασφαλές;
Το να μπαίνει ο χρήστης σε μια ιστοσελίδα και να βομβαρδίζεται από αναδυόμενα παράθυρα σίγουρα δεν είναι καλή εμπειρία. Το να ζητάτε ξανά και ξανά να εγγράφονται στο newsletter σας, να κάνουν λογαριασμό στη σελίδα σας, να θέσουν εκτός λειτουργίας τον ad blocker τους και άλλες τέτοιες περιπτώσεις είναι ενοχλητικά και αποθαρρύνουν τον επισκέπτη.
Η Google έχει επισημάνει ότι καλύτερο είναι να αποφεύγονται τα pop ups (αναδυόμενα παράθυρα) και οι διαφημίσεις γιατί είναι σφήνα στην πλοήγηση του χρήστη στο site σας. Είναι ένα κοινό λάθος. Θέλει προσοχή έτσι ώστε όλα τα παραπάνω παραδείγματα να λειτουργούν με μέτρο και να μην είναι αρνητική εμπειρία για τους χρήστες.
Σε πάρα πολλές ιστοσελίδες πάνω πάνω υπάρχει κλασσικά ένας slider. Ένας χώρος δηλαδή που παρουσιάζει πληροφορίες σε slideshow. Είναι εντυπωσιακό με όλα αυτά τα animations, εστιάζει την προσοχή και παρέχει και οικονομία χώρου αφού κάθε slide παρουσιάζεται στο ίδιο σημείο.
Όμως δεν πρέπει να έχετε πάρα πολλά slides. Ο χρήστης μπορεί να διαβαζει για μια πληροφορία σε ενα slide και ξαφνικά να πηδάει σε ένα άλλο πριν προλάβει να τελειώσει.
Αυτό αφαιρεί από τον χρήστη τον έλεγχο του τι βλέπει και φυσικά ενοχλεί. Καλύτερα να έχετε λίγα slides με μικρή και ξεκάθαρη πληροφορία ώστε να μη χάνετε ο στόχος του slider. Να εντυπωσιάσει και να κατευθύνει.
Από τους πιο σημαντικούς παράγοντες η ταχύτητα του site σας. Όπως είπαμε πριν πρέπει να τραβήξετε την προσοχή του χρήστη σε 7 δευτερόλεπτα. Αν λοιπόν το site σας δεν έχει φορτώσει σε αυτό το χρόνο (έστω και μερικώς) τότε πιθανότατα τον έχετε χάσει.
Κάποια πράγματα δεν μπορείτε σίγουρα να τα ελέγξετε όπως την ταχύτητα του ιντερνετ και τη συσκευή του χρήστη. Αλλά αυτά που μπορείτε να ελέγξετε είναι απλά: Μη φορτώνετε με άπειρο περιεχόμενο τη κάθε σελίδα (κάθε φωτογραφία, video, script βαραίνουν τη σελίδα) και φιλοξενήστε τη σελίδα σας σε γρήγορο server για καλύτερα αποτελέσματα.
Θέλετε να δείτε πόσο γρήγορο είναι το site σας; Ρίχτε μια ματιά στο GTmetrix και το PageSpeed Insights της Google!
Αφού περιγράψαμε εφτά από τα μεγαλύτερα λάθη μιας ιστοσελίδας ας δώσουμε και μια έξτρα συμβουλή. Το να σχεδιάσετε μια ιστοσελίδα μπορεί να φαίνεται δύσκολο αλλά αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι να σκεφτείτε όπως ο χρήστης. Φορτώνει αργά; Με μπερδεύει; Με διευκολύνει; Τι πουλάει; Πώς το αγοράζω;
Σκεφτείτε σαν χρήστης και σίγουρα θα έχετε καλύτερη άποψη για το πώς πρέπει να είναι η ιστοσελίδα σας.. Και αν χρειάζεστε βοήθεια, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας!
Σπύρος Μυγδάνης
Σχετικά με Spyros Mygdanis
Co-founder της EtherLogic και Web-Mobile Developer. Δημιουργεί και επιμελείται το περιεχόμενο του blog της EtherLogic και προγραμματίζει τη δημοσίευση άρθρων για θέματα που αφορούν το Internet Marketing. Στόχος του να κάνει γνωστές τις δυνατότητες της διαδικτυακής διαφήμισης ώστε να βοηθήσει τους ανθρώπους στη δημιουργία και προώθηση της ιστορίας, της ιδέας τους ή της εταιρίας τους online!