Αν επιθυμείτε να δώσετε στην επιχείρησή σας ένα σύγχρονο και λειτουργικό ηλεκτρονικό κατάστημα που θα σας δώσει πρόσβαση σε νέες αγορές (εντός και εκτός Ελλάδος) και φυσικά θα αποφέρει πωλήσεις, θα πρέπει να προσέξετε πολύ κατά το στάδιο του σχεδιασμού ώστε να συμπεριλάβετε όλους εκείνους τους παράγοντες που μπορούν να οδηγήσουν την επιχείρησή σας με επιτυχία στον κόσμο του ecommerce. Επειδή λοιπόν η αρχή είναι το ήμισυ του παντός, σας παραθέτουμε επτά βασικά πράγματα που αν τα προσέξετε στην αρχή της πορείας σας στο ηλεκτρονικό εμπόριο, πραγματικά μπορούν να κάνουν τη διαφορά για την επιχείρησή σας.
Αρχικά, δημιουργήστε ένα πολύ λεπτομερές πλάνο δράσης, λαμβάνοντας υπόψιν κάποιες βέλτιστες πρακτικές του χώρου. Έχοντας ένα τέτοιο πλάνο θα σας βοηθήσει όχι μόνο στο να προχωρήσετε γρήγορα στην εκτέλεση και δημιουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος αλλά και να συμπεριλάβετε μέσα στοιχεία που μπορούν να το κάνουν να ξεχωρίσει. Δημιουργήστε λοιπόν ένα πλάνο που εξαρχής θα προβλέπει τις βασικές σας ανάγκες, SEO optimization, εύκολο check out, σωστή παρουσίαση προϊόντων και φωτογραφιών, αλλά επιπλέον και κάποιες βοηθητικές λειτουργίες όπως forums, affiliate σύστημα, συστήματα κουπονιών ή δημοπρασιών ή ακόμα και loyalty systems. Με το πλάνο αυτό, θα μπορέσετε να ιεραρχήσετε τις προτεραιότητές σας αλλά και να μείνετε συγκεντρωμένοι στα βασικά.
Η επιλογή πλατφόρμας πάνω στην οποία θα στηθεί το ηλεκτρονικό σας κατάστημα αποτελεί σίγουρα μια πολύ σημαντική απόφαση. Σε αυτό το κομμάτι υπάρχουν πολλές επιλογές ανάλογα με το budget και τις λειτουργίες που επιθυμεί κάποιος να περιλαμβάνει. Θα ήταν χρήσιμο να συμβουλευτείτε κάποιον επαγγελματία για να σας καθοδηγήσει σε αυτό καθώς αυτή η απόφαση επηρεάζει σχεδόν τα πάντα, από το SEO και τη διαχείριση των σελίδων προϊόντος, μέχρι και τις πληρωμές με πιστωτικές κάρτες ή το εύχρηστο shopping cart.
Θα πρέπει να λάβετε υπόψιν το SEO από το στάδιο της δημιουργίας του eshop. Για παράδειγμα, πρέπει εξ αρχής να πραγματοποιήσετε ένα keyword reserch ώστε να γνωρίζετε ποιες λέξεις κλειδιά χρησιμοποιούν οι υποψήφιοι πελάτες σας όταν αναζητούν προϊόντα σαν τα δικά σας στο διαδίκτυο. Γνωρίζοντας τα από την αρχή, μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε σε title tags, alt tags, urls αλλά και σε κείμενα. Επιπλέον, είναι σημαντικό να δημιουργηθεί από την αρχή ένα sitemap που θα καθοδηγεί τα bots των μηχανών αναζήτησης. Τέλος, για να είναι το eshop σας SEO optimised θα πρέπει να χρησιμοποιείτε canonical urls αλλά και να δώσετε σημασία στο loading speed του.
Διαβάστε ακόμα: Αναζητώντας τα κατάλληλα keywords
Σχεδιάστε και δημιουργήστε μια ολοκληρωμένη παρουσία για την επιχείρησή σας στα social media. Μέσα από αυτά μπορείτε να επικοινωνήσετε καλύτερα με το κοινό σας και να προωθήσετε το brand σας πιο άμεσα. Για αυτό, το ηλεκτρονικό σας κατάστημα θα πρέπει να περιλαμβάνει όλα εκείνα τα εργαλεία που θα βοηθούν σε αυτό. Σύνδεσμοι με social media icons θα πρέπει να βρίσκονται σε εμφανή σημεία καθώς πρέπει να είναι εύκολο στον επισκέπτη να βρει την σελίδα σας στο facebook. Τα social logins είναι μια άλλη λειτουργία που μπορεί να ενισχύσει το engagement του επισκέπτη με το brand σας.
Κατά τον σχεδιασμό του eshop σας θα πρέπει να δώσετε έμφαση στη σωστή προβολή των προϊόντων σας. Έτσι, οι φωτογραφίες και οι περιγραφές τους πρέπει να εμφανίζονται πρώτες και να κερδίζουν το μεγαλύτερο μέρος του χώρου. Μενού με περισσότερες επιλογές, search box, εκπτωτικά κουπόνια, το λογότυπο σας αλλά και αλλά deals ή προσφορές πρέπει να προβάλλονται στις σελίδες του ηλεκτρονικού σας καταστήματος σε εμφανή σημεία.
Είναι πολύ σημαντικό να παρέχετε στους πελάτες σας μια εύχρηστη και απλή φόρμα συμπλήρωσης απαραίτητων στοιχείων κατά το check-out. Αν και στην Ελληνική πραγματικότητα οι τηλεφωνικές παραγγελίες λαμβάνουν ένα μεγάλο μέρος του όγκου της παραγγελιοληψίας, παρόλαυτα πρέπει να φροντίστε να παρέχετε στους επισκέπτες σας την δυνατότητα εύκολα και γρήγορα να πραγματοποιούν τις αγορές τους online. Ιδανικά, φροντίστε να προσφέρετε όσο το δυνατόν περισσότερους τρόπους πληρωμής.
Διαβάστε ακόμα: Βελτιώστε την αγοραστική εμπειρία των καταναλωτών στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα
Στο σχεδιασμό σας πρέπει να λάβετε υπόψιν και το γεγονός ότι οι χρήστες από mobile συσκευές ολοένα και αυξάνονται. Ένα επιτυχημένο eshop θα πρέπει να είναι σχεδιασμένο με τις αρχές του responsive web design ώστε να μπορούν όλα τα στοιχεία που περιλαμβάνει μια σελίδα να προβάλλονται σωστά σε όλους τους τύπους οθονών (retina display, tablet, smartphones κτλπ.). Σημαντικός για τους mobile χρήστες είναι και ο χρόνος φόρτωσης μιας σελίδας, παράγοντας που πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή.
Εάν είστε στην αρχή φροντίστε να διαλέξετε ένα εύκολο domain name γύρω από το οποίο μπορείτε να δημιουργήσετε εύκολα ένα brand. Φροντίστε να συμπεριλάβετε στον σχεδιασμό τις παραπάνω οδηγίες. Ορισμένα εργαλεία και διαδικασίες όπως το SEO, τα analytics, και το community building στα social media, είναι μια διαρκής διαδικασία. Για να αποδώσουν όμως καρπούς, να φέρουν δηλαδή πωλήσεις στην επιχείρησή σας, πρέπει να τοποθετηθούν σε σωστή βάση από την αρχή.
Αν θέλετε να μείνετε ενημερωμένοι με όλα όσα αφορούν το internet marketing, γραφτείτε τώρα στο Newsletter της EtherLogic. Αν χρειάζεστε βοήθεια για να προωθήσετε την εταιρεία σας στο διαδίκτυο, επικοινωνήστε μαζί μας!
Γιώργος Καλαϊτζής @ EtherLogic
Σχετικά με Γιώργος Καλαϊτζής
Είναι Co-Founder της EtherLogic. Μέσα από το ρόλο του βοηθάει επιχειρήσεις να έρθουν σε επαφή με νέες τεχνολογίες και να κατανοήσουν την δυναμική και τα πλεονεκτήματα τους. Μέσα από το blog θέλει να προσφέρει πληροφορίες για το Digital Marketing και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Μπορείτε να τον ακολουθήσετε στα Social Media Facebook - Twitter - Linkedin
Hashtag: #ecommerce #tips #eshop ecommerce tips