Ο χώρος του online marketing προσφέρει πληθώρα επιλογών για την προώθηση της επιχείρισής σας. Όταν υπάρχουν τόσες δυνατότητες, πληροφορίες, αποφάσεις είναι πάρα πολύ πιθανό να γίνουν και λάθη. Παρακάτω σας παρουσιάζουμε 5 κλασσικά λάθη που κάνουν επιχειρήσεις που κάνουν τα πρώτα τους βήματα στο internet marketing.
5 κλασσικά λάθη στο Online Marketing
Το να μην έχει η επιχείρισή σας ένα blog τη βάζει αμέσως σε μεινονεκτική θέση σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Το blog είναι απαραίτητο κομμάτι του Online Marketing και οι συχνείς δημοσιεύσεις άρθρων είναι σίγουρα αναγκαίες. Με την τακτική ανανέωση του blog σας προσφέρετε σταθερά στους επισκέπτες της σελίδας σας περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει και έχει σχέση με εσάς ενώ ταυτόχρονα βοηθάτε το SEO της σελίδας σας.
Διαβάστε ακόμα: BlogPost Checklist! – Best Practices
Όσο ενημερώνετε το site σας μέσω του blog σας, επισημαίνετε στις μηχανές αναζήτησης ότι το website σας είναι ενεργό και άρα πιθανότατα έχει αξιόλογο περιεχόμενο. Κατά συνέπεια η Google και άλλοι κολοσσοί αναζήτησης ανιχνεύουν τακτικά το site σας και αν το αξίζετε σας ανεβάζουν στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Γενικώς πρέπει να συμμορφώνεστε με τους κανόνες του email marketing που σημαίνει ότι πρέπει να στέλνετε καμπάνιες αποκλειστικά ε άτομα που έχουν ζητήσει ή αποδεχτεί να συμπεριλαμβάνονται στη λίστα σας. Οι αγορασμένες λίστες δεν είναι opt-in λίστες και αν τις χρησιμοποιείτε θα έχετε σίγουρα υψηλό bounce rate ενώ τα στατιστικά της καμπάνιας σας θα είναι σίγουρα πολύ χαμηλά.
Διαβάστε ακόμα: Πώς να αποφύγετε να χαρακτηριστεί το email σας ως spam;
Επίσης αν χρησιμοποιείτε 3rd party υπηρεσίες email marketing μπορεί να διακοπεί η καμπάνια σας ενώ το email account από το οποίο στέλνετε (π.χ. [email protected]) μπορεί να μαρκαριστεί ως spammer. Στην ουσία στιγματίζετε το reputation σας και επηρεάζετε και τις μελλοντικές σας προωθητικές ενέργειες στο email marketing της επιχείρησής σας.
Διαβάστε ακόμα: Πώς να μειώσετε το Bounce Rate;
Αντίθετα χρησιμοποιώντας καλές λίστες θα έχετε καλύτερα αποτελέσματα και ξεκάθαρα στατιστικά γιατί μιλάμε για στοχευμένους παραλήπτες. Θα μπορείτε να δείτε τα πραγματικά analytics σας και θα καταλάβετε στην ουσία τι ενδιαφέρει το κοινό σας και τι όχι.
Το online marketing σε αντίθεση με τη διαφήμιση στο ραδιόφωνο, τον τύπο και τη τηλεόραση προσφέρει λεπτομερά analytics για όλες τις προωθητικές σας ενέργειες. Είναι σημαντικό να μη αγνοείτε τα στατιστικά σας και να γνωρίζετε από προέρχεται το traffic της σελίδας σας. Είναι σημαντικό να παρατηρείται τη συμπεριφορά των επισκεπτών σας και ανάλογα το κοινό σας να βάζετε στόχους για όλες τις καμπάνιες σας.
Διαβάστε ακόμα: Μικρές συμβουλές για τα Google Analytics
Υπάρχουν τόσα πολλά δεδομένα διαθέσιμα και δυστυχώς η πλειοψηφία δε τους δίνει την αρμόζουσα σημασία. Επικεντωθείτε στα analytics για να ξέρετε τι αξίζει και τι όχι, τι δουλεύει και τι είναι απλά χάσιμο χρόνου.
Όπως αναφέραμε και παραπάνω υπάρχουν τόσα πολλά δεδομένα και αναφορές στο online marketing. Είναι κρίμα όταν μπορείτε να δείτε τα στοιχεία να μη κάνετε διορθωτικές κινήσεις
Αν υπάρχει μια πηγή traffic η οποία δε αποφέρει αποτελέσματα περιορίστε την. Αν απο κάποιο μέσο internet marketing προέρχεται traffic που καλύπτει τους στόχους σας (π.χ. πωλήσεις), τότε αφιερώστε τις προσπάθειές σας εκεί.
Διαβάστε ακόμα: Μήπως ήρθε η ώρα να ανανεώσετε το εταιρικό σας website;
Οι αριθμοί σπάνια κάνουν λάθος. Μη φοβάστε να κάντε τις απαραίτητες αλλαγές ή να πειραματιστείτε. Το online marketing είναι μια συνεχής διαδικασία που απαιτεί συχνό optimization σε όλες τις καμπάνιες σας.
Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι εκτός τις πληρωμένες διαφημίσεις που μπορούν άμεσα να σας δείχνουν ψηλά στις αναζητήσεις, δεν υπάρχουν λύσεις που πιάνουν εν μία νυκτί. Το content marketing, το SEO (Search Engine Optimization), το social media marketing (κ.τ.λ.) χρειάζονται χρόνο για να αποδώσουν.
Στόχος είναι να χτίσετε ισχυρά θεμέλια και να συνεχίσετε από εκεί έχοντας κατά νου ότι η ποιότητα αλλά και τα αποτελέσματα που διαρκούν παίρνουν χρόνο.
Σπύρος Μυγδάνης
Σχετικά με Spyros Mygdanis
Co-founder της EtherLogic και Web-Mobile Developer. Δημιουργεί και επιμελείται το περιεχόμενο του blog της EtherLogic και προγραμματίζει τη δημοσίευση άρθρων για θέματα που αφορούν το Internet Marketing. Στόχος του να κάνει γνωστές τις δυνατότητες της διαδικτυακής διαφήμισης ώστε να βοηθήσει τους ανθρώπους στη δημιουργία και προώθηση της ιστορίας, της ιδέας τους ή της εταιρίας τους online!