Social Media Marketing: Στόχοι για μικρές επιχειρήσεις

Τα social media αποτελούν ένα εξαιρετικό μέσο προωθητικών ενεργειών για την κάθε επιχείριση. Συχνά όμως βλέπουμε ότι πολλές εταιρείες δε τα καταφέρνουν με τις διαφημιστικές τους καμπάνιες στα κοινωνικά δίκτυα και δε φτάνουν στα αποτελέσματα που επιθυμούν. Υπάρχουν πολλές αιτίες για το αποτυχημένο social media marketing αλλά σίγουρα η πιο σημαντική είναι η έλλειψη καθορισμού στόχων ή η λανθασμένη επιλογή τους.

Γιατί πρέπει να βάζετε στόχους ακόμα κ αν δε το συνηθίζετε

Αν δε καθορίσετε στόχους στο χώρο των social media δε θα μπορείτε να χαράξετε στρατηγική για το τι μήνυμα θέλετε να μεταφέρετε στο κοινό σας ή δε θα καταφέρετε να ενθαρρύνετε το κοινό που σας ακολουθεί (likers/followers) να κάνουν ενέργειες που ζητάτε από αυτούς. Είναι μια πολυχρησιμοποιημένη μεταφορά, αλλά πώς θέλετε να φτάσετε στο προορισμό σας χωρίς κάποιο χάρτη;

Οι στόχοι σας στα social media πρέπει να έχουν να κάνουν με τη ανάπτυξη της online κοινότητας της εταιρείας σας, με την ενημέρωσή και την αλληλεπίδραση του κοινού σας. Δε πρέπει απλά να συγκεντρώνετε τις ενέργειές σας στο να πετύχετε πωλήσεις ή να αποκτάτε νέους πελάτες (αν και αυτό μπορεί να είναι παράπλευρο αποτέλεσμα του σχεδίου σας). Όποιος σας πει ότι τα social media είναι απλά ένα “παιχνίδι αριθμών και στατιστικών” τότε χάνει το νόημα και αργά ή γρήγορα θα μείνει πίσω.

Διαβάστε ακόμα: Facebook Mobile Payments: Πείραμα ή το μέλλον;

social media marketing goals

Ορίζοντας στόχους για μικρές επιχειρήσεις

Πρώτα απ’ όλα είναι σημαντικό οι στόχοι σας στα κοινωνικά δίκτυα να ευθυγραμμίζονται με το γενικότερο marketing της εταιρείας σας. Θέλετε το αριστερό χέρι να μην δουλεύει ανεξάρτητα από το δεξί οπότε πρέπει τα social media να είναι κομμάτι της γενικότερης στρατηγικής σας.

Σκοπός σας στο social media marketing πρέπει να είναι η ανάπτυξη του brand σας, η βελτίωση της φήμης της εταιρείας σας, η αλληλεπίδραση με την αγορά που σας ενδιαφέρει και η σωστή διαχείριση του feedback που λαμβάνετε. Οι στόχοι σας μπορούν να είναι μεγάλοι και πολύπλευροι αλλά πρέπει να μπορείτε να αξιολογείτε την επιτυχία της καμπάνιας σας ολοκληρώνοντας τους στόχους σας σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Είναι στην ουσία σημαντικό οποιοσδήποτε κι αν είναι ο στόχος σας να μπορείτε να δείτε αν μπορείτε να τον πετύχετε ή όχι.

Διαβάστε ακόμα: Οδηγός επιτυχίας στο Twitter για μικρές επιχειρήσεις

Παραδείγματα καλών στόχων στα social media:

  • Να αναπτύξετε μια θετική online κοινότητα γύρω από το brand σας
  • Να αλληλεπιδράσετε με αυτή τη κοινότητα και να διαχειριστείτε το feedback και τις ερωτήσεις των καταναλωτών
  • Να διασφαλίσετε μια συνεχή ροή πληροφόρησης μεταξύ της επιχείρισης και του αγοραστικού κοινού σας
  • Να αυξήσετε την φήμη του brand σας στο χώρο του internet.

Ανάλυση των στόχων σας

Αφού ορίσετε τους στόχους σας πρέπει να θέσετε τα βήματα για να τους πετύχετε. Το κάθε βήμα αποτελεί μικρή στρατηγική κίνηση προς την επίτευξη των στόχων σας. Και όπως κάθε στρατηγική κίνηση το κάθε σας βήμα πρέπει να είναι S.M.A.R.T. (Specific, Measurable, Achievable, Relevant, Time-bound).

Διαβάστε ακόμα: Social media και πρακτικές HR

Παραδείγματα Λανθασμένων Βημάτων:

  • Να βγάλετε λεφτά από τα social media
  • Να αποκτήσετε 10.000 Likers/Followers
  • Να δημιουργήσετε viral posts
  • Να αυξήσετε σε τεράστιο βαθμό το traffic της ιστοσελίδας σας ή την εισροή στο φυσικό χώρο της εταιρείας σας

Παραδείγματα S.M.A.R.T. Βημάτων:

  • Να αυξάνετε τους ποιοτικούς, οργανικούς Likers/Followers κατά 5% κάθε μήνα με το τέλος του χρόνου.
  • Να διατηρήσετε την αλληλεπίδραση του ενός μέσου όρου 15% του κοινού σας ανά εξάμηνο
  • Να πετύχετε μια συνεχή ανταπόκριση (τουλάχιστον μέσα σε 24 ώρες) σε ερωτήσεις και feedback.
  • Να εξετάζετε και να συζητάτε το θετικό και αρνητικό feedback σε μηνιαία βάση σε εταιρικά meetings.

Καταλήγοντας

Κάθε social media marketer/manager μπορεί να έχει τη δικιά του οπτική. Για μένα το βασικός στόχος μιας διαφημιστικής καμπάνιας είναι μια σταθερή, σταδιακή και θετική επίδραση προς το κοινό σας που συνεχώς διατηρεί και αναπτύσσει το κύρος του brand name σας και προσφέρει μια αμφίδρομη ροή πληροφόρησης μεταξύ της επιχείρισης και των καταναλωτών. Άλλοι ακολουθούν μια πιο επιθετική τακτική υποστηρίζοντας ότι πρόκειται απλά θέμα αριθμών και στατιστικών. Ωστόσο είμαι υπέρ της ποιότητας και όχι της ποσότητας .

Σπύρος Μυγδάνης

Διαβάστε ακόμα: Γιατί αποτυγχάνουν οι εταιρείες στα social media;

Αν θέλετε να μείνετε ενημερωμένοι με όλα όσα αφορούν το internet marketing, γραφτείτε τώρα στο Newsletter της EtherLogic. Αν χρειάζεστε βοήθεια για να προωθήσετε την εταιρεία σας στο διαδίκτυο, επικοινωνήστε μαζί μας!

Hashtags: #etherlogic #socialmedia #marketing #goals

Σχετικά με Spyros Mygdanis

Spyros Mygdanis

Co-founder της EtherLogic και Web-Mobile Developer. Δημιουργεί και επιμελείται το περιεχόμενο του blog της EtherLogic και προγραμματίζει τη δημοσίευση άρθρων για θέματα που αφορούν το Internet Marketing. Στόχος του να κάνει γνωστές τις δυνατότητες της διαδικτυακής διαφήμισης ώστε να βοηθήσει τους ανθρώπους στη δημιουργία και προώθηση της ιστορίας, της ιδέας τους ή της εταιρίας τους online!

0 Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

CONTACT US

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Sending

EtherLogic P.C. © 2017  - All Rights Reserved

Log in with your credentials

Forgot your details?