Βρισκόμαστε στην εποχή που το ίντερνετ αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας και υπάρχει περίπτωση για ποικίλους λόγους να χρειαζόμαστε τη δημιουργία μιας ιστοσελίδας για τη προβολή της εταιρείας μας, του προφίλ μας, των προϊόντων μας και των υπηρεσιών μας. Ωστόσο υπάρχουν πολλά είδη ιστοσελίδων και δε κάνουν όλα για το σκοπό μας ενώ κάποια εξυπηρετούν με μεγαλύτερη επιτυχία τις ανάγκες μας. Ποια είναι λοιπόν αυτά τα είδη ιστοσελίδων και ποια ακριβώς η λειτουργία τους, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους;
Η στατική ιστοσελίδα είναι μια απλή μορφή ιστοσελίδας που παρουσιάζει περιεχόμενο στους επισκέπτες της σελίδας χωρίς να προσφέρει διαδραστικότητα στο χρήστη. Μπορεί να είναι παρουσίαση της εταιρείας σας με κάποιο κείμενο, πολυμεσικό υλικό (εικόνες, video, ήχο) αλλά είναι ένα περιεχόμενο που δεν μεταβάλλεται εύκολα και δεν έχει αλληλεπίδραση με το χρήστη εκτός αν εξαιρέσουμε την αποστολή κάποιου μηνύματος σε εσάς μέσω της συμπλήρωσης μιας φόρμας. Για να καταλάβετε τη σημασία της διαδραστικότητας του χρήστη σας παρεθέτουμε το παράδειγμα όπου έχετε μια σελίδα που παρουσιάζει τα προϊόντα σας, με εικόνες, τιμές κ.τ.λ. αλλά όπου ο χρήστης δε μπορεί να αγοράσει το προϊόν από τον ιστοχώρο σας. Είναι ιδανικές για την προβολή των υπηρεσιών σας γιατί είναι ξεκάθαρες και με μικρό κόστος σε σχέση με τις δυναμικές, είναι γρήγορες γιατί είναι ελαφριές, δεν απαιτείται συχνή ενημέρωση αφού ο όγκος του υλικού είναι συγκεκριμένος αλλά δεν παρέρχουν δυναμική διαχείριση του ιδιοκτήτη (σε περίπτωση αλλαγών χρειάζεται κάποιο support συνήθως).
Οι δυναμικές σελίδες καταρχήν παρέχουν δυναμική διαχείριση στο διαχειριστή του ιστοχώρου που σημαίνει ότι το περιεχόμενο της σελίδας μπορεί να αλλάζει τακτικά. Επιπλέον ο επισκέπτης της σελίδας μπορεί να έχει κάποια αλληλεπίδραση με το website όπως να κάνει αγορές, να γράφει posts, να κάνει downloads από τη σελίδα κ.τ.λ. Οι σελίδες αυτές σε κάποιο βαθμό είναι έτσι σχεδιασμένες ώστε το περιεχόμενο να αλλάζει εύκολα από εσάς χωρίς την απαίτηση κάποιου support. Είναι ιστοσελίδες που μπορείτε να παρουσιάζετε τις ειδήσεις της εταιρείας σας, τα νέα προϊόντα σας, να γίνονται συναλλαγές, σχόλια από τους επισκέπτες, και γενικώς η μορφή και το περιεχόμενο του website να είναι δυναμικό.
Πρόκειται για σελίδες γραμμένες σε HTML γλώσσα που είναι κυρίως στατικές ιστοσελίδες. Μπορεί να είναι δομημένες σε κλασσικές φόρμες που είναι ιδανικές για εταιρείες, με ένα slider-banner για πιο εντυπωσιακή προβολή, με 5-7 σελίδες συνήθως, συνοδευμένες με μια φόρμα επικοινωνίας. Είναι ελαφριές, αποτελεσματικές, παίζουν παντού ενώ πλέον με τη νέα τεχνολογία της HTML5 (που η EtherLogic χρησιμοποιεί) μπορεί να γίνουν σχεδόν τόσο εντυπωσιακές όσο και οι Flash σελίδες! Οι σελίδες HTML5 είναι νέα τεχνολογία και αποτελεί το μέλλον, γιατί παίζει σε όλες τις πλατφόρμες (κινητά, ταμπλέτες), είναι εντυπωσιακή και παραμένει ελαφριά! Εκτός από τις κλασσικές φόρμες (π.χ. Header, Footer, 2-3 στηλες σε κάθε σελίδα) μπορούν να είναι σχεδιασμένες σα ζωγραφιά, κάτι εντελώς γραφικό και κατόπιν να κάθε κομμάτι της “εικόνας” να γίνει κουμπί πλοήγησης μες την σελίδα! (Photoshop to HTML).
Οι Flash σελίδες είχαν κυριαρχήσει πριν χρόνια, γιατί με το animation που πρόσφεραν κάναν κάθε ιστοσελίδα ξεχωριστή. Ο ιδιαίτερος σχεδιασμός ανέβαζε συνήθως το κόστος της σελίδας αλλά πραγματικά άξιζε το αποτέλεσμα. Ωστόσο φτάσαμε στην εποχή όπου μεγάλο μέρος των χρηστών πλοηγούνται στο διαδίκτυο μέσω κινητών και ταμπλετών και το flash όσο ωραίο και να είναι δεν υποστηρίζεται από όλες τι συσκευές κάτι που οδήγησε σιγά σιγά και στον επίσημο τερμτατισμό της ανάπτυξης flash για κινητές συσκευές και αυτό μάλιστα το 2011! Παραμένουν εντυπωσιακές σελίδες αλλά μειονεκτούν στο θέμα SEO (search engine optimzation για καλύτερες θέσεις στις μηχανές αναζήτησης), χρησιμοποιούνται κυρίως σα στατικές σελίδες και όχι σα δυναμικές και όπως δείχνουν πρόσφατες έρευνες το μέλλον του ίντερνετ είναι στα mobile apps όπως φαίνεται και με chart από το Business Insider. Σημειώνουμε ωστόσο ότι η χρήση online banners με τη τεχνολογία flash έχουν ακόμα δύναμη στο χώρο του Affiliate Marketing.
Αναφερόμαστε σε σελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου γνωστές ως ηλεκτρονικά καταστήματα (eshops). Σκοπός αυτών των σελίδων είναι η πώληση προϊόντων με χαμηλότερο κόστος διαφήμισης και άλλων εξόδων που έχει ένα πραγματικό κατάστημα. Οι ιστοσελίδες αυτές επιτρέπουν τις online συναλλαγές ενώ πολλές φορές λειτουργούν αποκλειστικά μέσω του διαδικτύου. Στην Ελλάδα υπάρχει μεγάλη άνοδος στη δημιουργία τέτοιων σελίδων και στην αγορά προϊόντων από τέτοιους ιστοχώρους γιατί αποτελεί πραγματική διευκόλυνση για το χρήστη, για την εύρεση και σύγκριση προϊόντων ή ακόμα και για απλή ενημέρωση πριν ο καταναλωτής επισκεφτεί το φυσικό κατάστημα. Συνήθως τέτοια websites παρέχουν στους χρήστες υπηρεσίες όπως διαφορετικούς τρόπους πληρωμής, τρόπους αποστολής, έξοδα μεταφοράς, εκπτώσεις, σύγκριση και αξιολόγηση προϊόντων κ.τ.λ. . Αν θέλετε να μάθετε πώς να σχεδιάσετε ένα eshop φιλικό προς το χρήστη δείτε εδώ.
Τα CMS websites ή αλλιώς content management system sites δίνουν πλήρη έλεγχο στον ιδιοκτήτη της σελίδας ώστε να αλλάξει τη μορφή του site και κυρίως το περιεχόμενό του. Με σχετική ευκολία (και ανάλογα τη πλατφόρμα) ο διαχειριστής μπορεί να ανανεώνει τη σελίδα του, να προσθέτει τα νέα της εταιρείας, να ανεβάζει πολυμεσικό υλικό όπως εικόνες, videο, slideshows χωρίς να χρειάζεται support από την εταιρεία που σχεδίασε την ιστοσελίδα. Τέτοιοι ιστοχώροι είναι ιδανικοί για προσωπικές σελίδες (blog) αλλά και για εταιρικούς χώρους ενημέρωσης των καταναλωτών.
Αναφερόμαστε σε σελίδες που χρησιμοποιούνται ως Online Κοινότητες και χώρους κοινωνικής δικτύωσης. Σε αυτά websites που χρήστες με κοινά και όχι μόνο ενδιαφέροντα, μπορούν να τοποθετήσουν τις απόψεις και σημειώσεις τους πάνω σε ένα ή περισσότερα θέματα. Αποτελoύν ένα online εργαλείο στο οποίο εγγεγραμμένα μέλη μπορούν να δημιουργήσουν συζητήσεις, να ανταλλάξουν απόψεις, ιδέες και να μοιράζονται πληροφορίες για θέματα ποικίλης ύλης, λειτουργώντας ως μία διαδικτυακή κοινότητα.
Τα Facebook Sites είναι σελίδες που φιλοξενούνται στα Fanpages του Facebook (π.χ. της εταιρείας σας) στο χώρο των Tabs όπου κάθε Tab (καρτέλα) μπορεί να είναι μια ιστοσελίδα και μάλιστα οποιουδήποτε τύπου! Με αυτό το τρόπο ο χρήστης δε διστάζει να βγει από το Facebook για να δει τη παραπάνω πληροφορία που του παρέχετε και αλληλεπιδρά περισσότερο με το Fanpage σας. Ωστόσο οι σελίδες αυτές εφόσον βρίσκονται μέσα στο Facebook δεν φαίνονται στις μηχανές αναζήτησης.
Το Portal είναι μια ιστοσελίδα που χρησιμεύει ως πύλη σε άλλους προορισμούς ή δραστηριότητες στο Διαδίκτυο. Ο σκοπός του είναι να καθοδηγήσει τους επισκέπτες σε οτιδήποτε θέλουν να βρουν on-line και να παρέχει όσο το δυνατόν περισσότερες υπηρεσίες όπως δωρεάν υπηρεσίες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, online chat forums, εξατομικευμένες ειδήσεις, αγορές, υπηρεσίες αναζήτησης και πολλά άλλα.
Τα Online Galleries είναι σελίδες εξειδικευμένες την προβολή εικόνων και video. Είναι ιδανικές για τη παρουσίαση portfolio και είναι περισσότερο ενδεδειγμένες για ιδιώτες παρά για εταιρείες. Ένας φωτογράφος ας πούμε που θέλει να προβάλει δείγματα της δουλειάς του χρειάζεται ένα website τύπου Online Gallery.
Ένα Wiki είναι συνήθως μία ιστοσελίδα που επιτρέπει στους χρήστες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν, ή να επεξεργαστούν το περιεχόμενό της, πολύ γρήγορα και εύκολα, χωρίς να έχουν κάνει υποχρεωτικά εγγραφή. Έτσι, διευκολύνεται η συνεργασία πολλών ατόμων για τη συγγραφή ενός έργου. Τα περισσότερα wikis επιτρέπουν την πρόσβαση των χρηστών χωρίς κανέναν απολύτως περιορισμό. Έτσι όλοι έχουν το δικαίωμα να συμβάλουν στη συγγραφή του περιεχομένου της ιστοσελίδας χωρίς να υποβληθούν σε διαδικασία “εγγραφής” όπως συνήθως επιβάλλεται σε σελίδες συζητήσεων π.χ. στα περισσότερα forum. Αυτό σημαίνει ότι σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι δυνατό να ελεγχθεί η εγκυρότητα των πληροφοριών των wiki σελίδων.
Τα Mobile Sites είναι websites ειδικά σχεδιασμένα για τις κινητές συσκευές. Έστω ότι έχετε μια ιστοσελίδα και κάποιος πλοηγείται σε αυτή. Ο κώδικας της σελίδας καταλαβαίνει ότι χρησιμοποιείται κινητή συσκευή και σας ανακατευθύνει σε μια άλλη έκδοση σχεδιασμένη για κινητά και για tablets. Δεν είναι το ίδιο με τα Responsive Sites στα οποία η σελίδα είναι η ίδια και απλά προσαρμόζεται ανάλογα τη συσκευή που προβάλλει τον ιστοχώρο (laptop, desktop, iphone, android, tablet κ.τ.λ.). Διαβάστε περισσότερα για τα Responsive Sites εδώ. Στην EtherLogic κάθε site που σχεδιάζουμε είναι responsive χωρίς παραπάνω χρέωση.
Θέλετε να σας σχεδιάσουμε το website σας; Επικοινωνείστε μαζί μας τώρα!
Hashtags: #etherlogic #websites #mobilesites #staticsites #dynamicsites