Αναρωτηθήκατε ποτέ τι είναι το sitemap, πώς να το ανανεώνετε και αν είναι σημαντικό το sitemap για το SEO (search engine optimization); Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσουμε να σας εξηγήσουμε τα παραπάνω και τι πρέπει να εμπεριέχει το sitemap ώστε να βοηθήσει τη σελίδα σας να ανέβει θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Το sitemap καταρχάς είναι μια λίστα με όλες τις σελίδες του site σας την οποία χρησιμοποιούν οι μηχανές αναζήτησης για να αναγνωρίσουν τι είδους περιεχόμενο έχει η ιστοσελίδα σας (indexing).
Το sitemap πρέπει να έχει όλες τις σελίδες τις οποίες θέλετε να αξιολογήσει και κατηγοριοποιήσει η Google ή άλλη μηχανή αναζήτησης.. Πρέπει όλες αυτές οι σελίδες να έχουν αξιόλογο περιεχόμενο και αν υπάρχουν κάποιες που δεν πρέπει να μπουν (προφανώς μη τις βάλετε) μπείτε και στη διαδικασία να ορίσετε στις μηχανές αναζήτησης ότι αυτές δεν είναι για Indexing* (robots.txt).
*Προσέξτε να μη βάλετε στο sitemap σας τις σελίδες που έχετε στο robots.txt σαν noindex.
Διαβάστε ακόμα: Αναζητώντας τα κατάλληλα keywords
Υπάρχουν δύο είδη sitemaps, αυτά που είναι γραμμένα σε xml και αυτά που είναι html.
Τα xml sitemaps λένε στις μηχανές αναζήτησης ποιες σελίδες είναι για Indexing. Υπάρχουν xml site generators που βάζετε απλά το Url σας και σας φτιάχνουν το xml sitemap αλλά το πρόβλημα είναι ότι αυτά δεν είναι δυναμικά. Πρέπει δηλαδή όταν προσθέτετε σελίδα στο site σας να ανανεώσετε και το xml sitemap. Μπορείτε όμως από τον developer της σελίδας σας να ζητήσετε ένα δυναμικό xml sitemap, δηλαδή ένα sitemap που ανανεώνεται αυτόματα.
Τα html sitemaps από την άλλη είναι απλά μια σελίδα με όλα τα urls των σελίδων του site σας. Από εκεί μπορεί ο επισκέπτης της ιστοσελίδας σας να πλοηγηθεί σε όλο το site σας αλλά από ένα σημείο!
Tο html sitemap μπορεί να σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο βάζοντας επικεφαλίδες σε κάποιες σελίδες ώστε να γνωρίζουν οι μηχανές αναζήτησης ποιες σελίδες είναι πιο σημαντικές από άλλες.
Το crawling είναι η διαδικασία με την οποία οι μηχανές αναζήτησης στέλνουν “μηχανακια” (robots, spiders, crawlers) στην ιστοσελίδα σας, την διαβάζουν και αντιγράφουν το περιεχόμενο τους. Το αντίγραφο το στέλνουν στο αρχείο της Google ας πούμε και αν αλλάξει κάτι στην ιστοσελίδα σας στέλνουν ένα ανανεωμένο αντίγραφο για να μπορέσει να το αξιολογήσει εκ νέου.
Το sitemap σας λοιπόν επηρεάζει αυτήν τη διαδικασία και αυτό γίνεται αν το sitemap σας είναι λανθασμένο. Τότε τα robots θα αποκτήσουν λάθος ή μπερδεμένες πληροφορίες και θα χουμε πρόβλημα. Ας πούμε αν το sitemap σας έχει link σε μια σελίδα στο site σας την οποία εσείς σβήσατε για κάποιο λόγο τότε τα μηχανάκια θα έχουμε crawl error…
Αν δε το ανανεώνετε αυτόματα πρέπει να ενημερώνετε το sitemap σας κάθε φορά που προσθέτετε μια νέα σελίδα. Αν έχετε δυναμικό sitemap (xml) δε χρειάζεται να το ανανεώνετε αλλά πρέπει πού και πού να τσεκάρετε για πιθανά crawl errors και να τα διωρθώνετε. Για αυτό μπορείτε να χρησιμοποιείτε τακτικά (εβδομαδιαία) το Google Search Console.
Σπύρος Μυγδάνης
Σχετικά με Spyros Mygdanis
Co-founder της EtherLogic και Web-Mobile Developer. Δημιουργεί και επιμελείται το περιεχόμενο του blog της EtherLogic και προγραμματίζει τη δημοσίευση άρθρων για θέματα που αφορούν το Internet Marketing. Στόχος του να κάνει γνωστές τις δυνατότητες της διαδικτυακής διαφήμισης ώστε να βοηθήσει τους ανθρώπους στη δημιουργία και προώθηση της ιστορίας, της ιδέας τους ή της εταιρίας τους online!