Το #Facebook εξελίχθηκε από ένα απλό ιστοχώρο για chat, γνωριμίες και επικοινωνία με παλιούς γνωστούς σε ένα πανίσχυρο εργαλείο για επιχειρήσεις που οδηγεί στην επιτυχία. Το #Facebook δίνει τη δυνατότητα να μετρήσεις αυτή την επιτυχία και γενικώς τη πορεία της εταιρείας σας στο πιο γνωστό κοινωνικό δίκτυο με το εργαλείο των Facebook Insights τα οποία ανανεώθηκαν πρόσφατα. Παρακάτω σας προσφέρουμε έναν πλήρη οδηγό για τα νέα Facebook Insights που αποτελούν εργαλείο ζωτικής σημασίας για την επιτυχία του social marketing της εταιρείας σας.
Το overview panel είναι ένας γρήγορος τρόπος να εξετάσετε την επίδοση της βδομάδας ενώ στο κάτω μέρος υπάρχει εύκολη πρόσβαση στα post reach (πόσοι είδαν το άρθρο) και post engagement (πόσοι αλληλεπιδράσαν με το άρθρο).
Εδώ μπορείτε να δείτε τα συνολικά likes της σελίδας σας, τα νέα likes αλλά και πόσα unlikes γίνανε κάθε μέρα! Επίσης σημαντικός είναι ο χώρος που δείχνει από πού προήλθαν αυτά τα likes (οργανικά, από προτάσεις άλλων, από δημοσιεύσεις άλλων, από τα δικά σας posts κ.τ.λ.)
Σε αυτό το panel μπορείτε να δείτε πόσο κόσμο προσεγγίσατε με τη σελίδα, πόσα και πότε γίνανε τα likes, τα σχόλια και οι αναδημοσιεύσεις της σελίδας σας. Πολύ σημαντικό είναι το κομμάτι που δείχνει πόσες δημοσιεύσεις σας αποφάσισε το κοινό σας να μη προβάλλονται στο feed τους, πόσα θεωρήθηξαν spam και πόσα unlike γίνανε σε αυτά τα posts. Σημειώνουμε ότι πολλά παράπονα για spam μπορεί να ρίξουν τη βαθμολογία της σελίδας σας (το λεγόμενο EdgeRank που αποφασίζει ποιά αρθρα θα φαίνονται στο news feed του καθενός). Τέλος μπορείτε να δείτε πόσοι προσεγγίστηκαν οργανικά και πόσοι από πληρωμένες facebook διαφημίσεις.
Σε αυτή τη καρτέλα μπορείτε να δείτε πού στη fanpage σας πλοηγήθηκε το κοινό σας, δηλαδή αν πλοηγήθηκε στο timeline, στο tab με τα likes σας, στο tab με τις πληροφορίες σας (about page), ή σε άλλα σημεία της fanpage όπως άλλα tabs ή το admin panel. Είναι επίσης ο χώρος που φαίνονται ο αριθμός των δημοσιεύσεων τρίτων στη σελίδα σας, οι αναφορές τους σε σας (mentions) τα πιθανα check-ins και οι αγορές προσφορών σας. Τέλος προβάλλονται οι ιστοσελίδες εκτός facebook που παραπέμψανε στο fanpage σας.
Στο All Posts Panel βλέπουμε μια πιο λεπτομερή αναφορά όλων των δημοσιεύσεών σας όπως στο overview. Μπορείτε να δείτε το είδος του post (video/link/image/text), τον συνολικό αριθμό των ανθρώπων που προσεγγίσατε ανά δημοσίευση και την αλληπίδραση τους.
Αυτή η καρτέλα είναι από τις πιο σημαντικές αφού επισημαίνει πότε το κοινό σας είναι online όσον αφορά μέρες και ώρες ώστε να μπορείτε να δημοσιεύετε κατάλληλα. Τα στατιστικά ανανεώνονται εβδομαδιαία με αποτέλεσμα να μπορείτε να παρακολουθείτε όλες τις αλλάγες συμπεριφοράς του κοινού σας (πχ κατά τη διάρκεια διακοπών που το μοτίβο αλλάζει).
Επιτέλους, το Facebook πέρασε και αυτή τη δυνατότητα στα νέα Facebook Insights και πλέον δε χρειάζονται εξωτερικές εφαρμογές για αυτό το στατιστικό. Εδώ μπορούμε να αντιληφθούμε σε τι είδους post το κοινό σας αντέδρασε καλύτερα δηλαδή σε video, status text, φωτογραφία ή κάποιο link.
Το People Panel σας βοηθάει να αναγνωρίσετε το κοινό σας ειδικά αν είστε νέα επιχείριση. Μπορείτε να δείτε ποιο φύλο αλληλεπιδρα καλύτερα με τη σελίδα σας, ποιές ηλικίες, πού μένουν και τι γλώσσα μιλούν όσοι ασχολούνται με το fanpage σας. Και αυτά τα δημογραφικά στοιχεία χωρίζονται σε αυτούς που κάνανε Like, αυτούς που γενικώς προσέγγισε το fanpage της εταιρείας σας και το πώς αλληλεπίδρασαν.
Σε αυτό το σημείο τα Facebook Insights δεν έχουν ανανεώθεί πλήρως (θα γίνει σύντομα), ωστόσο μπορείτε εύκολα να επιλέξετε το είδος των δεδομένων, το εύρος των ημερομηνιών που θέλετε να εξετάσετε και το είδος του αρχείου για εξαγωγή.
Τα νέα Facebook Insights αποδεικνύουν ότι το Facebook ακούει και έχει καταλάβει τι θεωρούμε αναγκαίο για την ανάλυση των δεδομένων της σελίδας μας. Δεν είναι ακόμα τέλειο αλλά είναι σίγουρα μια μεγάλη βελτίωση! Η αξία του EdgeRank έχει πλέον τεράστια σημασία και με αυτά τα εργαλεία θα μπορούμε εύκολα να καταλάβουμε τι πάει στραβά και τι όχι!
Πώς σας φαίνονται τα νέα Facebook Insights; Πείτε μας τη γνώμη σας!
Έχετε απορίες για τα Social Media; Θέλετε να τα ενσωματώσετε στην επιχείρισή σας; Ρωτήστε μας ή μάθετε περισσότερα εδώ!
Σχετικά με Spyros Mygdanis
Co-founder της EtherLogic και Web-Mobile Developer. Δημιουργεί και επιμελείται το περιεχόμενο του blog της EtherLogic και προγραμματίζει τη δημοσίευση άρθρων για θέματα που αφορούν το Internet Marketing. Στόχος του να κάνει γνωστές τις δυνατότητες της διαδικτυακής διαφήμισης ώστε να βοηθήσει τους ανθρώπους στη δημιουργία και προώθηση της ιστορίας, της ιδέας τους ή της εταιρίας τους online!
Hashtags: #etherlogic #facebookinsights #insights #facebook #socialmedia