Με μερικά δισεκατομμύρια e-mail που στέλνονται καθημερινά, τα περισσότερα εκ των οποίων βρίσκονται στην κατηγορία ανεπιθύμητης αλληλογραφίας (περίπου το 70%), θα θέλαμε να σας δώσουμε μερικές συμβουλές, προτού πατήσετε το κουμπί “Αποστολή” προκειμένου να εκμεταλλευτείτε στο έπακρο τις δυνατότητες του email marketing.
Ο σχεδιασμός πρέπει να γίνει με τέτοιο τρόπο που να είναι καλαίσθητο και εύκολο στο να διαβάζετε. Δεδομένου ότι όλο και περισσότερα emails ανοίγονται στα κινητά τηλέφωνα, φροντίστε το layout σας να είναι συμβατό με τα κινητά, αλλά και με τους υπόλοιπους τύπους οθονών (πχ. σε retina displays).
Διαβάστε ακόμα: Κάντε το email σας να ανοιχτεί
Όταν κάποιος κάνει εγγραφή στη λίστα σας, επιθυμεί να λαμβάνει μηνύματα για έναν συγκεκριμένο σκοπό. Γι’ αυτό βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο των μηνυμάτων εξυπηρετεί τον σκοπό αυτό. Εάν, για παράδειγμα, έχετε ένα γυμναστήριο, φροντίστε να στέλνετε περιεχόμενο που σχετίζεται με την υγιεινή διατροφή. Εάν είστε σε B2B κλάδο, ψάξτε για case studies, ενημερώσεις διάφορες αλλαγές στον κλάδο σας κλπ. Μην ξεχνάτε να συμπεριλάβετε ένα “call to action” σε κάθε επικοινωνία σας.
Όταν κάνει κάποιος εγγραφή στο newsletter σας, φροντίστε να του προσφέρετε κάτι, καθώς οι περισσότεροι το εκτιμούν αυτό και είναι ο λόγος που μπορεί να τους ωθήσει στο να εγγραφούν, ενώ παράλληλα, θα θυμούνται ότι έχουν εγγραφεί στη λίστα σας. Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να δώσετε ένα εκπτωτικό κουπόνι αμέσως μόλις κάποιος εγγραφεί στη λίστα σας.
Αφού έχετε εγκαταστήσει φίλτρα για spamming, βεβαιωθείτε ότι δοκιμάζετε το περιεχόμενό σας, τις επικεφαλίδες θέματος και το layout. Κάτι τέτοιο είναι σημαντικό, γατί δε θέλετε οι παραλήπτες να συνδέσουν το προϊόν / υπηρεσίες σας με κακής ποιότητας περιεχόμενο. Επιπροσθέτως, πειραματιστείτε με το πότε θα στέλνετε τα emails σας για να δείτε ποια χρονική περίοδος είναι η πιο κατάλληλη για σας.
Φροντίστε οι τίτλοι του θέματός σας να μην τραβούν την προσοχή των spam filters αποφεύγοντας περίεργες λέξεις, κεφαλαία γράμματα και σύμβολα.
Φροντίστε να υπάρχει opt-out για τους παραλήπτες για να μην κάνετε τη ζωή τους δύσκολη. Γι’ αυτό προσέξτε να είναι σε ευδιάκριτο σημείο η δυνατότητα διαγραφής τους από τη λίστα σας. Άλλωστε, ένα email που δεν περιλαμβάνει unsubscribe είναι πολύ πιθανό να καταλήξει στον φάκελο των spam.
Φροντίστε να ενσωματώσετε Google analytics στις email καμπάνιες σας. Κάτι τέτοιο θα σας βοηθήσει να μετρήσετε την επίδραση που έχουν τα emails σε όλη τη στρατηγική marketing.
Διαβάστε ακόμα: Δημιουργήστε σωστά λίστες για τις email καμπάνιες σας
Για κάθε καμπάνια που στέλνετε, αφιερώστε λίγο χρόνο για να αναλύσετε τα αποτελέσματα. Δώστε βάση σε χρήσιμα στοιχεία που υπάρχουν στο report και μελετήστε τα. Τα στοιχεία όπως το open rate, το CTR, αλλά και σε ποιο σημείο του email οι παραλήπτες έκαναν τα περισσότερα clicks μπορούν να σας δώσουν πολύ χρήσιμες πληροφορίες για την επιτυχία ή όχι της καμπάνιας σας. Συγκρίνετέ τα με τα αντίστοιχα των προηγούμενων campaigns για να μελετήσετε τις τάσεις. Αυτό θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε καλύτερα τη βάση των πελατών σας και θα σας δώσει ιδέες για το τι είδους περιεχόμενο / σχεδιασμός / τίτλοι δουλεύουν περισσότερο.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το email για να περάσετε το μήνυμα μια άλλης καμπάνιας που ήδη τρέχετε, αλλά και για να το ενισχύσετε.
Βρείτε τη σωστή συνταγή και μη στέλνετε emails πολύ συχνά αλλά ούτε και πολύ σπάνια και φυσικά μην στέλνετε emails με ασήμαντο περιεχόμενο. Φροντίστε να τα στέλνετε σε τακτική βάση κάθε μήνα και να δείχνετε συνέπεια σε αυτό για να το συνηθίσουν και οι παραλήπτες.
Συνιστούμε λοιπόν ανεπιφύλακτα σε όλες τις μικρές επιχειρήσεις, ανεξάρτητα του μεγέθους τους, να υιοθετήσουν το email marketing ,καθώς αυτό μπορεί να αποδειχτεί σημαντικό εργαλείο στα χέρια τους. Είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό, γιατί οι επισκέπτες έχουν κάνει εγγραφή και έχουν δείξει ενδιαφέρον για να μάθουν περισσότερα για τα προϊόντα / υπηρεσίες σας.
Αν θέλετε να μείνετε ενημερωμένοι με όλα όσα αφορούν το internet marketing, γραφτείτε τώρα στο Newsletter της EtherLogic. Αν χρειάζεστε βοήθεια για να προωθήσετε την εταιρεία σας στο διαδίκτυο, επικοινωνήστε μαζί μας!
Σχετικά με Spyros Mygdanis
Co-founder της EtherLogic και Web-Mobile Developer. Δημιουργεί και επιμελείται το περιεχόμενο του blog της EtherLogic και προγραμματίζει τη δημοσίευση άρθρων για θέματα που αφορούν το Internet Marketing. Στόχος του να κάνει γνωστές τις δυνατότητες της διαδικτυακής διαφήμισης ώστε να βοηθήσει τους ανθρώπους στη δημιουργία και προώθηση της ιστορίας, της ιδέας τους ή της εταιρίας τους online!
Hashtags: #etherlogic #internet #marketing #email #marketing #tips internet marketing tips for successful email