Στο άρθρο που είχαμε γράψει για το email marketing, είχαμε αναφερθεί για το πόσο αναγκαίο είναι για το internet marketing. Παραμένει παραδοσιακή λύση και δίκαια θεωρείτε βασιλιάς στο online marketing γιατί φέρνει άμεσα αποτελέσματα και πωλήσεις συγκριτικά με τα άλλα μέσα online διαφήμισης. Για να είναι όμως αποτελεσματική μια καμπάνια πρέπει υπάρξει σωστός προγραμματισμός. Καθοριστικοί παράγοντες επιτυχίας της είναι αφενός ο σωστός καταρτισμός λιστών με emails με το κατάλληλο κοινό και αφετέρου ο σχεδιασμός του newsletter που ουσιαστικά μεταφέρει την “εικόνα σας” στους αναγνώστες σας.
Θα ξεκινήσω το κείμενο ανάποδα, από αυτό που θα μπορούσε να είναι η κατάληξη του κειμένου, απαντώντας στο πόσο “αξίζει” μία λίστα με emails. Θα μου πεις, αξίζει όσο το τιμολογεί ο αληταράς που πουλάει λίστες. Θα πω πρόσεχε τις λέξεις, μιας και οι έννοιες “αξία” και “κόστος”, δεν είναι ταυτόσημες. Πάντως, για να υπάρχουν κάποιοι που πουλάνε λίστες emails, σημαίνει πως υπάρχουν και πολλοί (αχαρακτήριστοι) που τις αγοράζουν!
Ποια όμως είναι η αξία της λίστας; Η αξία, είναι το ότι μπαίνεις στο πιο προσωπικό μέσο ηλεκτρονικής επικοινωνίας των τελευταίων (πολλών) χρόνων, το οποίο πλέον συνοδεύει τον κάθε χρήστη όπου κι αν πάει, υποχρεώνοντάς τον να διαβάσει (τουλάχιστον τον τίτλο από) το email. (Για την αξία του να μπορεί να το διαβάζει αυτό που του στέλνεις, θα γράψω σε επόμενο άρθρο, σύντομα).
Διαβάστε ακόμα: 7 συμβουλές για ένα αποτελεσματικό newsletter
Όπως είπα και πριν, υπάρχει πάντα ο αληταράς που πουλάει emails. Πέραν του παρανόμου της διαδικασίας, το πιο σημαντικό είναι πως όλο αυτό είναι και αναποτελεσματικό. Σκέψου τον εαυτό σου. Σίγουρα λαμβάνεις καθημερινά δεκάδες (αν όχι εκατοντάδες) mails από αποστολείς που δεν τους έδωσες ποτέ το email σου. Πόσες πιθανότητες έχεις να ασχοληθείς με αυτό το mail; Τι credibility δίνεις στο site που στο στέλνει; Πως το αξιολογείς; Πόσο εκτιμάς το site που σου έστειλε; Και στην τελική, πόσο relevant είναι με εσένα;
Εδώ έρχεται και η σημασία του opt-in. Στις λίστες που γράφεσαι οικειοθελώς, είσαι σχεδόν σίγουρος πως ενδιαφέρεσαι (γιατί πάντα υπάρχουν εκπλήξεις). Στην τελική, δεν είναι και τόσο δύσκολο το unsubscribe για κανέναν. Για αυτό και ο στόχος θα έπρεπε να είναι σε όλα τα sites που θέλουν traffic να μαζεύουν leads στις λίστες τους. Έτσι καταφέρνουν να κάνουν ένα πρωτόλειο CRM, να κρατάνε ζεστό το κοινό τους και να χτίζουν (αυτό που ο Seth Godin λέει) tribes (aka φυλές, aka κοινότητες).
Εδώ υπάρχουν δύο δρόμοι. Ο δρόμος της αρετής, είναι ο δρόμος του περιεχομένου. Προσέφερε ποιοτικό και αποκλειστικό περιεχόμενο και ο κόσμος θα σε ακολουθήσει. Ο άάάλλος δρόμος, είναι ο δρόμος της δωροθεσίας. Κάνεις ένα giveaway και περιμένεις να δεις τι θα μαζέψεις.
Α, και αν βιάζεσαι, χρησιμοποίησε τη splash screen. Απλά όταν βάζεις welcome overlay σε ένα site θέλει προσοχή για να μην “παραφτηναίνει” και μπορεί να επηρεάσει το positioning του στην αγορά. Εναλλακτικά, ένα ωραίο widgetάκι με ένα χρωματάκι που να ξεχωρίζει, it is just fine.
Διαβάζειτε τόση ώρα για newsletters, γράφτείτε και στη δική μας λίστα, γιατί εδώ που τα λέμε, πέραν των άρθρων, θα σας στέλνουμε και πράγματα που βρίσκουμε στο web και θέλουμε να μοιραστούμε με σας. Στην τελική, τζάμπα είναι!
Πιστεύεις πως υπάρχει πιο δυνατό Owned Media από το newsletter; Ποιο είναι;
Θέλετε βοήθεια για το σχεδιασμό του email campaign σας; Επικοινωνείστε μαζί μας!
Πηγή: gritzalas.gr
Hashtags: #etherlogic #emailmarketing #newsletter