Από τότε που τα Google Analytics διατέθηκαν δωρεάν το 2005, όλοι όσοι τα χρησιμοποιούν προσπαθούν να βγάλουν άκρη και νόημα απo τις διάφορες μετρήσεις που εμφανίζονται. Εν τω μεταξύ, πολλοί ιδιοκτήτες επιχειρήσεων αγνοούν συστηματικά αυτά τα δεδομένα και δίνουν σημασία μόνο στον αριθμό των πωλήσεων ή των leads που ένα site δημιουργεί. Έχοντας ως γνώμονα ότι εάν ένα site δεν αποφέρει έσοδα ή leads, τότε ποιο το νόημα να υπάρχει;
Σύμφωνα με τον Jakob Nielsen, συνιδρυτή και διευθυντή του Nielsen Norman Group, (αμερικάνικης εταιρείας που διεξάγει αξιόπιστες έρευνες σε on-line χρήστες) το στοιχείο που έχει τη μεγαλύτερη σημασία είναι το conversion rate. Αυτό είναι που μετράει τι ποσοστό επισκεπτών ανταποκρίθηκε σε calls to action στο site σας, δηλαδή το να κάνουν κλικ σε ένα άρθρο, να προγραμματίσουν ένα ραντεβού, να εγγραφούν στη λίστα σας στο newsletter ή να αγοράσουν ένα προϊόν. Το ποσοστό αυτό θα δείξει κατά πόσο είναι αποτελεσματικό το site σας ή όχι.
Για να υπολογίσετε το conversion rate σας, απλά διαιρέστε τον αριθμό των ανθρώπων που προβαίνουν σε μια συγκεκριμένη ενέργεια στο site σας με τον συνολικό αριθμό των επισκεπτών.
Διαβάστε ακόμα: Συμβουλές για να βελτιώσετε την εικόνα του ηλεκτρονικού σας καταστήματος
Το δύσκολο είναι να καταλάβετε πώς να αυξήσετε αυτό το ποσοστό. Ο Nielsen επισημαίνει τρεις κλασικές μετρήσεις website που, άμα τις συνδυάσουμε, παίζουν καθοριστικό ρόλο στο conversion rate του site σας. Βελτιώστε αυτούς τους αριθμούς και θα έχετε να κάνετε με μια πιο επιτυχημένη ιστοσελίδα και επιχείρηση.
Εάν το site σας δεν εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων της αναζήτησης που σχετίζονται με τον κλάδο σας, τότε είναι σα να μην υπάρχετε καθόλου online και αυτό γιατί μόνο το 2% των χρηστών ενδιαφέρονται να ψάξουν στη δεύτερη σελίδα αποτελεσμάτων. Μήνες δουλειάς πάνω στο SEO, σχεδόν καθημερινές αναβαθμίσεις περιεχομένου και ένας βελτιωμένος back-end σχεδιασμός θα βοηθήσουν τη σελίδα αποτελεσμάτων σας.
Αυτή είναι μια μέτρηση για τους επισκέπτες που επιστρέφουν επανειλημμένα στο site σας (προσδιορίζονται από τα Google Analytics ως επισκέπτες και όχι ως μοναδικές επισκέψεις..) Όσο μικρότερος είναι ο αριθμός των επισκεπτών συγκριτικά με τον αριθμό των μοναδικών επισκέψεων, τόσο πιο πιστό είναι το κοινό σας. Εάν θέλετε να δημιουργήσετε επανειλημμένες πωλήσεις, τότε πρέπει να δώσετε μεγάλη σημασία σ’ αυτό.
Διαβάστε ακόμα: Πέντε συμβουλές για να αναβαθμίσετε την ιστοσελίδα σας
Αυτές στην πραγματικότητα είναι δυο μετρήσεις, οι οποίες όμως σχετίζονται μεταξύ τους. Το bounce rate είναι το ποσοστό των χρηστών που φεύγουν χωρίς να επισκεφτούν δεύτερη σελίδα μέσα στο site σας (πιθανόν να το βρίσκουν βαρετό), ενώ η διάρκεια επίσκεψης είναι ο αριθμός των σελίδων που έχει δει κάποιος κατά την επίσκεψή του, ή ο χρόνος που έχει αφιερώσει στο site σας. Ένα χαμηλό bounce rate και μια μεγάλη διάρκεια επίσκεψης αποδεικνύουν ότι οι χρήστες βρίσκουν το site σας χρήσιμο και ενδιαφέρον.
Πάντως ο καθοριστικός παράγοντας για το conversion rate σας είναι το προϊόν ή η υπηρεσία που προσφέρετε. Με άλλα λόγια, εάν προσφέρετε κάτι που όλοι θέλουν, το conversion rate σας θα είναι στα ύψη, ακόμα και εάν η ιστοσελίδα σας δεν είναι και ό,τι καλύτερο.
Αν θέλετε να μείνετε ενημερωμένοι με όλα όσα αφορούν το internet marketing, γραφτείτε τώρα στο Newsletter της EtherLogic. Αν χρειάζεστε βοήθεια για να προωθήσετε την εταιρεία σας στο διαδίκτυο, επικοινωνήστε μαζί μας!
Πηγή: Entrepreneur.com
Hashtags: #etherlogic #internet #marketing #google #analytics #traffic #conversion internet marketing conversion rate