Στο προηγούμενο άρθρο μας σας παρουσιάσαμε 10 απλές λύσεις για τα γνωστά προβλήματα του email marketing έτσι ώστε να σχεδιάσετε και να εκτελέσετε τις email καμπάνιες σας με επιτυχία. Σε συνέχεια αυτού του άρθρου θα σας δώσουμε κάποιες συμβουλές ώστε να αποφύγετε τα email σας να θεωρηθούν spam… Καλώς η κακώς στο διαδίκτυο υπάρχουν μηχανισμοί που φιλτράρουν τα emails σας οπότε δώστε μεγάλη προσοχή γιατί ακόμα κι αν προσφέρετε ποιοτικό περιεχόμενο, ένα μεγάλο ποσοστό αυτών των emails καταλήγουν στο spam φάκελο των παραληπτών σας.
Σαν spam ορίζεται το email που λαμβάνει χωρίς να το θέλει ο παραλήπτης ενώ τα spam φίλτρα είναι οι μηχανισμοί που μαρκάρουν σαν spam αυτά τα emails με βάση κάποιους κανόνες. Τέτοια φίλτρα έχουν τα email clients σας (Outlook, Thunderbird κ.τ.λ.), οι πάροχοι ίντερνετ (ISPs), αλλά και οι ίδιοι οι servers που παρέχουν τις email διευθύνσεις σας.
Πρώτο βήμα είναι να καθαρίσετε τη λίστα σας από τα emails που είναι ανενεργά, δηλαδή οι χρήστες τους δε τα χρησιμοποιούν πλέον, ή απλά δεν υπάρχουν. Το να διαγράψετε αυτά τα emails θα αυξήσει το ποσοστό των απεσταλμένων emails που διαβάστηκαν (open/delivered ratio) κάτι που αποτελεί ισχυρό κριτήριο ώστε η καμπάνια σας να χαρακτηριστεί αξιόλογη από τα spam φίλτρα.
Διαβάστε ακόμα: Κατανοώντας τις βασικές μετρήσεις του Adwords
Είναι πολύ σημαντικό όταν στέλνετε από mail server είτε από εναλλακτικό πάροχο email (3rd party email provider) να έχει προηγηθεί πιστοποίηση αποστολής με αυτά τα μέσα. Πρέπει δηλαδή να επικυρώσετε ότι ο εναλλακτικός αυτός αποστολέας που χρησιμοποιεί το email σας έχει την άδεια σας για να το κάνει έτσι ώστε να γνωρίζει ο server παραλήπτης ότι λαμβάνει από πιστοποιημένο αποστολέα και όχι από spammer. Στην ίδια λογική το email σας πρέπει να έχει ίδιο email αποστολέα και ίδιο reply-to email (σε ποιο email να απαντήσει ο παραλήπτης).
Το να σχεδιάσετε ένα email που αποτελείται μόνο από μια μεγάλη εικόνα είναι επίσης σημαντικό κριτήριο για να χαρακτηριστούν τα emails σας ως spam emails γιατί πολύ απλά τα spam φίλτρα δε μπορούν να διαβάσουν το περιεχόμενο του email, θεωρούν ό,τι προσπαθείτε να τα κοροϊδέψετε και αυτομάτως σας χαρακτηρίζουν ως spammer. Το να υπάρχει λοιπόν κείμενο είναι απαραίτητο και μάλιστα όταν στέλνουμε emails τύπου HTML πρέπει να συνοδεύονται από Plain Text emails, δηλαδή εκδοχή του email με απλό κείμενο για τους email clients που για κάποιο λόγο δεν μπορούν να διαβάζουν HTML emails!
Διαβάστε ακόμα: Γιατί η Landing page σας δεν φέρνει conversions
Το να χρησιμοποιείτε αποκλειστικά κεφαλαία (ΑΓΟΡΑΣΤΕ ΤΩΡΑ!), πολλά θαυμαστικά (!!!!!!!!!!!!!!), το να χρωματίζετε το κείμενο σας με έντονο κόκκινο ή πράσινο χρώμα, μεγάλο μέγεθος γραμματοσειράς και το να γράφετε HTML email με κώδικα που είναι γεμάτος σκουπίδια (αν δεν είναι καθαρός κώδικας υπάρχει πρόβλημα), όλα αυτά επηρεάζουν τα spam φίλτρα.
Λέξεις όπως “αγοράστε”, “προσφορά”, “ευκαιρία” αν βρίσκονται σε μεγάλη συχνότητα μέσα στο email σας επίσης επηρεάζουν. Τα spam φίλτρα έχουν μεγάλη λίστα λέξεων που αμέσως χαρακτηρίζουν το email ως spam αλλά αυτό γίνεται κυρίως με λέξεις στα αγγλικά (Hubspot Trigger Words). Ωστόσο πάροχοι όπως της Google (gmail) σιγά σιγά μαθαίνουν και ελληνικά οπότε τέτοιες λέξεις με μέτρο!
Ανάλογα τη πλατφόρμα υπάρχουν και spam testers που αξιολογούν το email σας και με βάση τη βαθμολογία που σας δίνουν μπορείτε να προβλέψετε αν το email σας θέλει διορθώσεις. Μπορείτε όμως να χρησιμοποιήσετε και spam testers ανεξαρτήτως πλατφόρμας όπως το Lyris, Emailspamtest, SendForensics, το Melon Stork και το Contactology.
Εκτός από τα spam φίλτρα, ως spam ένα email μπορεί να χαρακτηριστεί από τον ίδιο το χρήστη-παραλήπτη! Οπότε δώστε μεγάλη σημασία στο subject σας ώστε να τραβήξει τη προσοχή και στείλτε περιεχόμενο που ενδιαφέρει το αναγνώστη του email σας.
Διαβάστε ακόμα: 10 απλές λύσεις για τα γνωστά προβλήματα του email marketing!
Επειδή πολλές φορές για κάποιο λόγο ο παραλήπτης μπορεί να λάβει περιεχόμενο από εσάς που δεν τον ενδιαφέρει κάντε εύκολη τη δυνατότητα opt-out δηλαδή δώστε του την επιλογή να διαγραφεί από τη λίστα σας και τονίστε ότι παρέχετε την επιλογή. Είναι καλύτερο να διαγραφεί κάποιος από τη λίστα σας από το να σημάνει το email σας ως spam. Όταν μαρκάρει ένα email ως spam o χρήστης λέει στον email client-πάροχο-server να “θυμάται” ότι αυτός ο αποστολές είναι spammer. Και όντως αυτό γίνεται, και μάλιστα ο server-πάροχος αξιολογεί πόσοι όρισαν το email σας ως spam και αξιολογεί (σε συνδυασμό και με το πόσοι άνοιξαν το email σας) το αν θα σας χαρακτηρίσει ως spammer σε όλους, ακόμα και αυτούς δηλαδή που ακόμα δεν έχουν λάβει από εσάς email…
Εκτός το ότι πάντα σκανάρονται για ιούς, δημιουργούν πρόβλημα λόγω του μεγέθους τους. Πολλοί email providers-clients έχουν περιορισμούς στο μέγεθος των συνημμένων αρχείων και αν ξεπερνούν το όριο απλά τα απορρίπτουν. Αντίστοιχα οι εικόνες μέσα στο email πρέπει να είναι web-optimized δηλαδή με μικρό μέγεθος και με alternative text.
Πολλές φορές για την αποστολή emails χρησιμοπιούμε τις δυνατότες ενός server στον οποιο φιλοξενείται το domain μας. Ο ίδιος ο server είναι αυτός που έχει φτιάξει και το email μας, π.χ. αν στο server είναι η ιστοσελίδα μας με domain name onomasite.gr τότε σε αυτό το server φτιάξαμε και τα email accounts μας όπως [email protected]. Για την αποστολή χρησιμοποιούμε λοιπόν πολλές φορές το SMTP του server μας και παρόλο που η λίστα μας και το περιεχόμενο του email μας είναι ποιοτικά, τα emails καταλήγουν σε spam. Αυτό γίνεται όταν βρισκόμαστε σε shared servers, δηλαδή η ιστοσελίδα μας φιλοξενείται σε μηχάνημα-υπολογιστή μαζί με άλλους χρήστες και αυτοί οι χρήστες κάνουν κακή χρήση του server όσον αφορά τα emails. Τα spam φίλτρα θυμούνται και τις ips των υπολογιστών που στέλνουν τα spam emails, και ακριβώς επειδή σε shared server μοιραζόμαστε και την Ip (εκτός των άλλων), μπορεί να μπλοκαριστούμε επειδή άλλοι χρήστες καταχράζονται τις πηγές του server…
Για τη τελευταία περίπτωση υπάρχουν λύσεις αλλά είναι πολύπλοκες για να τις αναλύσουμε στο ίδιο άρθρο. Αν χρειάζεστε ενημέρωση μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας!
Σπύρος Μυγδάνης
Σχετικά με Spyros Mygdanis
Co-founder της EtherLogic και Web-Mobile Developer. Δημιουργεί και επιμελείται το περιεχόμενο του blog της EtherLogic και προγραμματίζει τη δημοσίευση άρθρων για θέματα που αφορούν το Internet Marketing. Στόχος του να κάνει γνωστές τις δυνατότητες της διαδικτυακής διαφήμισης ώστε να βοηθήσει τους ανθρώπους στη δημιουργία και προώθηση της ιστορίας, της ιδέας τους ή της εταιρίας τους online!