Τους τελευταίους μήνες γίνανε κάποιες ενδιαφέρουσες και σοβαρές αλλαγές στα Social Media και γενικότερα στο χώρο του online marketing κατά συνέπεια. Θα σας παρουσιάσουμε τις σημαντικές στα πιο δημοφιλή Social Media όπως το Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn και Pinterest και θα σας επισημάνουμε πώς θα επηρεάσουν το τρόπο προβολής της επιχείρησής σας σε αυτά τα κοινωνικά δίκτυα.
Το Facebook ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες ότι θα υποστηρίζει τη λειτουργία Hashtags. Οι χρήστες θα μπορούν να προσθέσουν ένα hashtag σε μια λέξη ή φράση και πλέον η λέξη αυτή θα λειτουργεί πλέον σαν κουμπί το οποίο όταν πατιέται θα παρέχεται μια ροή ειδήσεων από δημόσια posts που έχουν σήμανση (tag) με το ίδιο όνομα ή φράση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την εύκολη εύρεση αντίστοιχου περιεχομένου και τη δυνατότητα ομάδες ανθρώπων να ακολουθούν αυτό το συγκεκριμένο hashtag και τα νέα που προκύπτουν από αυτό. Το hashtag μπορεί να ναι π.χ. Ένα αγώνας ποδοσφαίρου, ένα δημόσιο event, η eurovision, μια συναυλία κ.τ.λ. Σαν επιχείριση θα μπορείτε να χρησιμοποιείτε τα hashtags για προώθηση υπηρεσιών και προϊόντων, για ενσωμάτωσή τους σε διαφημιστικές καμπάνιες ακόμα και για έρευνα για την εταιρεία σας!
Το Twitter Analytics είναι ακόμα υπό δοκιμή και το έχουν λίγοι χρήστες. Πρόκειται για ένα dashboard (ταμπλό αναφορών) όπου ο χρήστης θα μπορεί να δει πόσες φορές γίνανε retweet τα tweets του, πόσες απαντήσεις σε tweets έλαβε ή πόσα έγινα αγαπημένα. Υπάρχει ακόμα και αναφορά για τα mentions, αναφορές για νέα follows και unfollows και θα δίνεται δυνατότητα ταξινόμησης και εξαγωγής των στοιχείων για ανάλυση. Όλα τα παραπάνω θα αποτελέσουν χρήσιμο εργαλείο για να γνωρίζει η επιχείριση τη κίνηση των tweets της, για τις καμπάνιες της και τη στρατηγική της στο twitter γενικότερα.
Ένα ακόμα dashborad για τη Google+ που δίνει τη δυνατότητα στο διαχειριστή της σελίδας να επεξεργαστεί τα στοιχεία της εταιρείας από ένα σημείο και από εκεί η πληροφορία συγχρονίζεται με το Google+ Page και το Google Maps της επιχείρισης. Στο ίδιο dashboard θα μπορούν να οριστούν νέοι διαχειριστές, να κάνουν sharing φωτογραφιών και video, να ξεκινήσουν hangouts (το νέο chat της google) με το κοινό τους και τους πελάτες τους. Είναι ο ίδιος χώρος που θα επιτρέπει παρακολούθηση της πορείας της Google Page, αφού με μια ματιά θα μπορεί ο διαχειριστής να δει πληροφορίες για τα Adwords της εταιρείας, για τα Google Offers, αλλά και αναφορές για την ίδια τη σελίδα, από αναζητήσεις για αυτήν μέχρι analytics για το πόσοι είδαν τις διάφορες δημοσιεύσεις τι διαδραστικότητα προέκυψε από αυτές.
Το Rich Media της LinkedIn βγαίνει σε λίγες βδομάδες και πρόκειται για φωτογραφίες, video, κείμενα και παρουσιάσεις που θα μπορούν να ενσωματωθούν στο LinkedIn Profile καθιστώντας το πιο ολοκληρωμένο (μέχρι τώρα μόνο κείμενο επιτρεπόταν). Με αυτό το τρόπο όχι μόνο παρουσιάζεται καλύτερα η εταιρεία αλλά και η κοινότητα της μέσα στο LinkedIn θα ναι πιο εύκολο να δημιουργηθεί-προσεγγιστεί.
Το Pinterest πρόσθεσε πρόσφατα τα Rich Pins που είναι σαν τα κλασσικά Pins αλλά με περισσότερες πληροφορίες. Υπάρχουν τριών ειδών: Recipe (συνταγή), Product (προϊόν) και Movie Pins (Ταινίες). Τα Recipe Pins περιλαμβάνουν πληροφορίες για συστατικά, χρόνους μαγειρέματος, και οδηγίες σερβιρίσματος. Τα Product Pins περιλαμβάνουν τιμές, τοποθεσία που μπορεί να αγοραστεί το προϊόν και διαθεσιμότητα. Τα Movie Pins περιλαμβάνουν αξιολογήσεις, τους ηθοποιούς της ταινίας, και κριτικές της ταινίας. Οι εταιρίες που αντιπροσωπεύονται από αυτές τις κατηγορίες μπορούν να προσθέσουν περισσότερες πληροφορίες για πληρέστερη προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών τους.
Το video είναι ίσως ο πιο εντυπωσιακός τρόπος να προσεγγίσει η κάθε επιχείριση τους καταναλωτές. Το Instagram πρόσθεσε τη δυνατότητα λήψης video 15 δευτερολέπτων με 13 φίλτρα για επεξεργασία. Το ακόμα πιο σπουδαίο είναι ότι επέτρεψε την ενσωμάτωση των φωτογραφιών και των video σε websites και blogs! Πλέον με το Instagram Video (σαν το YouTube με τον ίδιο τρόπο – embeded HTML κώδικας) θα μπορεί η εταιρεία να προβάλλει ένα event, ένα προϊόν, να κάνει μια παρουσίαση του eshop – website της. Σημειώνουμε ότι το Instagram είναι κομμάτι της Facebook και υποστηρίζει και αυτό hashtags!
Η νέα έκδοση των Google Maps βγήκε για τις android συσκευές στις 10 Ιουλίου. Αν και η μετάβαση στην νέα έκδοση είναι σταδιακή τα ανανεωμένα Google Maps θα προσφέρουν δυνατότητα για περισσότερες πληροφορίες για τις επιχειρήσεις όπως ωράριο λειτουργίας, αξιολογήσεις της εταιρείας, και κριτικές.
Πώς νομίζετε ότι θα επηρεάσουν αυτές οι αλλαγές στα Social Media και το online marketing; Πείτε τη γνώμη σας με ένα σχόλιο!
Έχετε απορίες για τα Social Media; Θέλετε να τα ενσωματώσετε στην επιχείρισή σας; Ρωτήστε μας ή μάθετε περισσότερα εδώ!
Hashtags: #etherlogic #socialmedia #instagram #facebook #pinterest #linkedin #twitter #googleplus