Το email marketing παραμένει σημαντικό εργαλείο της διαδικτυακής διαφήμισης και αποτελεί μέσο προώθησης που αποδίδει ουσιαστικά. Στη περίπτωση που ακολουθείτε τη λύση της μαζικής αποστολής emails και δεν βλέπετε αποτελέσματα σίγουρα κάποιο λάθος κάνετε! Παρακάτω σας παρουσιάζουμε κάποια κλασσικά προβλήματα που μπορεί να “δυσκολεύουν” την καμπάνια σας και σας δίνουμε τους τρόπους να τα λύσετε!
Διαβάστε ακόμα: 4 σημαντικές μετρήσεις για Email Campaigns
1. Απενεργοποιημένες Εικόνες
Έρευνες δείχνουν ότι πολύ μεγάλο ποσοστό των αποδεκτών έχουν απενεργοποιημένες τις εικόνες στα emails που λαμβάνουν. Αυτό μπορεί να συμβαίνει είτε εξαιτίας του παρόχου της email υπηρεσίας είτε επειδή οι ίδιοι οι παραλήπτες το έχουν επιλέξει.
Λύση: Αφιερώστε χρόνο να συμπληρώσετε το alt-text στις εικόνες σας δηλαδή το κρυφό κείμενο μέσα στις φωτογραφίες που θα εμφανίζεται όταν οι εικόνες είναι ανενεργές. Έτσι ο χρήστης (όπως και οι μηχανές αναζήτησης) θα καταλαβαίνει ακόμα και έτσι τι μήνυμα θέλετε να περάσετε.
2. Δύσκολη Ανάγνωση
Ο περισσότερος κόσμος δεν ξοδεύει χρόνο για να διαβάσει ενδελεχώς όλο το περιεχόμενο του email σας και πολύ συχνά το διαγράφει ή απλά συνεχίζει στο επόμενο email.
Λύση: Σχεδιάστε στιλιστικά το layout του email σας έτσι ώστε να είναι ευανάγνωστο, να στρέφει τη προσοχή του κοινού εύκολα εκεί που θέλετε και συμπεριλάβετε έντονους τίτλους, υπότιτλους και λίστες με bullets.
Διαβάστε ακόμα: Γιατί πρέπει να δημιουργείτε και όχι να αγοράζετε λίστες με emails
3. Μη φιλικό προς κινητά
Δυστυχώς το περιεχόμενο των emails δε κάνει για όλες τις συσκευές κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό τώρα που τα κινητά τηλέφωνα και οι ταμπλέτες χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο για την ανάγνωση της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας.
Λύση: Responsive Design του email σας ή περιεχόμενο ειδικά φτιαγμένο για Mobile Συσκευές.
4. Συχνότητα Αποστολής
Κανείς δε μπορεί να σας πει πόσο συχνά πρέπει να στέλνετε emails στη λίστα σας. Η συχνότητα αποστολής ποικίλει ανάλογα το χώρο, το χρόνο, το κοινό.
Λύση: Κάντε συνεχώς δοκιμές και μετρήστε τα αποτελέσματά σας! Κυρίως αναλύστε πότε και πόσα emails άνοιξαν οι παραλήπτες και με τι αλληλεπίδρασαν στο email σας (open & click through rates). Επιπρόσθετα δώστε μεγάλη βάση στα διαγραφές από τη λίστα σας, (unsubscribes), ξεκαθαρίστε πότε συνέβησαν και αναγνωρίστε την αιτία.
5. Κατηγοριοποίηση
Το να μη κατηγοριοποιείτε τη λίστα σας, να μην ορίζετε ομάδες αποστολής σημαίνει ότι αγνοείτε ότι υπάρχει διαφορά από κοινό σε κοινό. Συνεπώς όχι μόνο δεν εκμεταλλεύεστε τα οφέλη της στοχευμένης διαφήμισης αλλά εφόσον την αγνοείτε μπορεί να προκαλέσετε και αρνητικά αποτελέσματα όπως spam.
Λύση: Δημιουργείστε ομάδες αποδεκτών που έχουν κάτι κοινό, ηλικία, φύλο, πηγή που συλλέξατε το email, hobbies. Όσο πιο στοχευμένο είναι το email τόσο πιο σχετικό μπορεί να είναι για τους παραλήπτες.
Διαβάστε ακόμα: 7 συμβουλές για ένα αποτελεσματικό newsletter
6. Άσχετο Περιεχόμενο
Το να λαμβάνει κανείς emails που δεν τον ενδιαφέρουν μπορεί είναι ιδιαίτερα ενοχλητικό και είναι πολύ πιθανό αυτός ο παραλήπτητς να σας κάνει spam.
Λύση: Στέλνετε μόνο σχετικό περιεχόμενο! Στις παραπάνω ομάδες που δημιουργήσατε σχηματίστε στο μυαλό σας ένα χαρακτήρα που αντιπροσωπεύει αυτό το group και στείλτε του περιεχόμενο που τον ενδιαφέρει.
7. Επίσημη γλώσσα
Η επίσημη και αυστηρή γλώσσα σε ένα email μπορεί να δείχνει επαγγελματική αλλά στη πλειοψηφία τους οι παραλήπτες θέλουν πιο φιλικό και προσιτό περιεχόμενο.
Λύση: Μεταδώστε το μήνυμα σας σαν να καθόσασταν δίπλα στον αποδέκτη του email, να είστε απλοί, προσιτοί, φιλικοί και οικείοι.
8. Λάθος Επιλογή Θέματος
Με το πλήθος των emails που πηγαινοέρχονται στο διαδίκτυο είναι πραγματικά πρόκληση το να ανοιχτεί ένα email ακόμα και αν το έχει λάβει ο σωστός αποδέκτης, ακόμα και να τον ενδιαφέρει (και δεν το ξέρει). Το πρώτο στοίχημα είναι να περάσει από το θέμα του email στο ολοκληρωμένο περιεχόμενο που έχετε στείλει.
Λύση: Πείστε το κοινό σας, προκαλέστε το, ιντριγκάρετέ το, χρησιμοποιήστε ατάκες που τραβούν τη προσοχή και δείχνουν άμεσα για τι πρόκειται αυτό το email. Κάντε και εδώ test (A/B segmentation) στέλνοντας στους μισούς παραλήπτες της λίστας σας email με θέμα “Α” και στους άλλους μισούς με θέμα “Β” και δείτε ποιο αποδίδει περισσότερο. Έρευνες δείχνουν ότι και 2 λέξεις να αλλάξεις μπορεί να έχει τρομακτική διαφορά.
9. Πάτε μόνο για την πώληση
Είναι λάθος ένα email να έχει αποκλειστικό στόχο την πώληση. Ακόμα και να άνοιξε ο παραλήπτης το email, θα δει ότι το email φωνάζει “θέλω να σου πουλήσω” και γρήγορα γρήγορα θα σας αγνοήσει.
Λύση: Δώστε σχετικό περιεχόμενο και ενημερώστε το χρήστη. Προσφέρετε τους κάτι μέσα από το email σας και μειώστε τη θέμα πώλησης στο ελάχιστο. Πείστε τον ότι θέλετε να βοηθήσετε πρώτα και μετά όλα τα άλλα.
10. Ωραία όλα αυτά…και μετά;
Είναι κλασσικό πρόβλημα, να έχετε κάνει όλα τα παραπάνω, να έχετε αφιερώσει χρόνο για να ανοίξει ο παραλήπτης το email, να το έχει διαβάσει, να τον ενδιαφέρει και στη συνέχεια να το αφήνετε σε αυτόν για το πώς να αντιδράσει..
Λύση: Παρέχετε στο αναγνώστη του email σας σαφή και συγκεκριμένη οδηγία (Call-to-action) για το τι να κάνει αφού δει το email σας. Αυτή μπορεί να είναι οτιδήποτε, από “πατήστε εδώ για ένα δωρεάν κουπόνι” μέχρι “κάντε Like στη σελίδα μας” ή ό,τι άλλο θέλετε να κάνει ο αποδέκτης του email σας.
Διαβάστε ακόμα: To Facebook ανακοίνωσε διαφημιστικό δίκτυο για φορητές συσκευές
Είναι κρίμα να χάνετε πιθανά leads από φτωχά σχεδιασμένες και εκτελεσμένες καμπάνιες. Αξιολογήστε, τεστάρετε, σχεδιάστε, προγραμματίστε, μετρήστε, διορθώστε, συγκρίνετε και μετά προχωρήστε! Σε επόμενο άρθρο μας θα αναφερθούμε στον ενδέκατο λόγο που χάνετε leads μέσα από τις email καμπάνιες σας, θα σας δείξουμε δηλαδή τρόπους για να αποφύγετε ή έστω μειώσετε το spam.
Αν θέλετε να μείνετε ενημερωμένοι με όλα όσα αφορούν το internet marketing, γραφτείτε τώρα στο Newsletter της EtherLogic. Αν χρειάζεστε βοήθεια για να προωθήσετε την εταιρεία σας στο διαδίκτυο, επικοινωνήστε μαζί μας!
Σχετικά με Spyros Mygdanis
Co-founder της EtherLogic και Web-Mobile Developer. Δημιουργεί και επιμελείται το περιεχόμενο του blog της EtherLogic και προγραμματίζει τη δημοσίευση άρθρων για θέματα που αφορούν το Internet Marketing. Στόχος του να κάνει γνωστές τις δυνατότητες της διαδικτυακής διαφήμισης ώστε να βοηθήσει τους ανθρώπους στη δημιουργία και προώθηση της ιστορίας, της ιδέας τους ή της εταιρίας τους online!