Το 2013 ήταν μια χρονιά με πολλές αλλαγές για τη Google, αφού άνοιξε το δρόμο για σημαντικότατα updates στον αλγόριθμο αναζήτησής της. Αυτές οι αλλαγές είχαν μεγάλη επιρροή στον κόσμο του SEO αλλά και στο online marketing των επιχειρήσεων.
Ανησυχείτε, λοιπόν, μήπως σας έχει ξεφύγει κάποια από τις αλλαγές που αφορούν την αναζήτηση της Google ή δεν έχετε τον χρόνο να βρείτε όλες τις πληροφορίες από μόνοι σας; Τότε ρίξτε μια ματιά σε αυτή τη σύνοψη μερικών από τα πιο σπουδαία updates στον αλγόριθμο της Google και τι σημαίνουν αυτά για την επιχείρησή σας.
Δύο ανανεώσεις του Panda algorithm εφαρμόστηκαν τον Ιανουάριο και τον Μάρτιο αυτού του χρόνου, με την ανανέωση του Ιανουαρίου να επηρεάζει το 1,2% των αναζητήσεων στα Αγγλικά. Το Panda ”χτυπάει” το χαμηλής ποιότητας περιεχόμενο και, αντίθετα, ανταμείβει το καλής ποιότητας περιεχόμενο, προωθώντας το σε υψηλότερες κατατάξεις στα αποτελέσματα αναζητήσεων (SERP). Το 2011 η Google δημισείευσε στο κοινό μια ολοκληρωμένη λίστα σχετικά με το τι υπολογίζει και θεωρεί ως καλής ποιότητας περιεχόμενο.
Διαβάστε ακόμα: Τέσσερις παράγοντες που επηρεάζουν το SEO
Τι σημαίνει αυτό για σας;
Βεβαιωθείτε ότι δε χρησιμοποιείτε καμία ”black hat” τεχνική και ότι δεν προσπαθείτε να ξεγελάσετε τη Google στην προσπάθειά σας να βελτιώσετε τη search engine optimization σας (SEO). Κάνοντας κάτι τέτοιο, μπορεί το site σας να εξαιρεθεί από όλα τα αποτελέσματα αναζήτησης της Google. Αντίθετα, θα πρέπει να έχετε ως στόχο να παρέχετε όσο πιο κατατοπιστικές και χρήσιμες πληροφορίες μπορείτε. Πώς να το κάνετε αυτό; Προσφέρετε ποιοτικό πρωτότυπο περιεχόμενο που να είναι φρέσκο και ενδιαφέρον. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τα εξής: το να μοιράζεστε χρήσιμα άρθρα σχεικά με τον κλάδο σας, να παρέχετε product video reviews καθώς και να προωθείτε περιεχόμενο στα social media.
Το 4ο Penguin update της Google, με το όνομα “Penguin 2.0,” ξεκίνησε στις 22 Μαΐου.΄Ηταν σχεδιασμένο, σύμφωνα με τον Matt Cutts της Google, να εντοπίζει και να ανιχνεύει black-hat web spam τεχνικές. Πιο ολοκληρωμένο από το Panda 1.0, το Penguin 2.0 συμπεριλάμβανε ανίχνευση για τις ”black hat” τεχνικές και επιβράβευε ιστοσελίδες για το ποιοτικό τους περιεχόμενο.
Τι σημαίνει αυτό για εσάς;
Επαναλαμβάνουμε λοιπόν! Μην χρησιμοποιείτε black-hat τεχνικές. Η Google συνεχίζει να παίρνει μέτρα που ευνοούν το πρωτότυπο και ποιοτικό περιεχόμενο που βοηθάει τους επισκέπτες σας. Όσο περισσότερο ανανεώνετε την ιστοσελίδα σας με φρέσκο και σχετικό περιεχόμενο, το οποίο ανταποκρίνεται στις απορίες των καταναλωτών σχετικά με την επιχείρησή σας, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, τόσο περισσότερο βελτιώνετε το SEO σας.
Πριν από τον Σεπτέμβριο, η Google παρείχε keyword listing πληροφορίες στα Google Analytics, οι οποίες έδωσαν στους webmasters τη δυνατότητα να βλέπουν ποια keywords χρησιμοποιούσαν online οι άνθρωποι προκειμένου να βρουν οποιαδήποτε ιστοσελίδα. Οι πληροφορίες αυτές πλέον δεν παρέχοντai από τη Google και αντί αυτού εμφανίζεται τώρα το ”Not Provided”. Η Google αποφάσισε να κρυπτογραφήσει όλες τις οργανικές αναζητήσεις σε μία προσπάθεια να προστατεύσει την ιδιωτικότητα των online χρητών. Αυτό σημαίνει ότι η Google δεν αναφέρει ποια keyword χρησιμοποιούν οι χρήστες στις αναζητήσεις τους οταν επισκέπτονται την ιστοσελίδα σας. Παρόλα αυτά, κάποιες άλλες βασικές μετρήσεις είναι ακόμη διαθέσιμες, όπως το συνολικό traffic από τις μηχανές αναζήτησης, τα συνολικά convertions από οργανικό traffic και διάφορα άλλα.
Διαβάστε ακόμα: (not provided) στα Keywords απο την Google, δεν χάθηκε και ο κόσμος!
Τι σημαίνει αυτό για εσάς;
Αν και το να χάσετε το keyword data μπορεί να κάνει τη ζωή σας πιο δύσκολη, μπορείτε ακόμα να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη ιστοσελίδα για την επιχείρησή σας με ποιοτικό περιεχόμενο και να δημιουργήσετε μια πιο engaging εμπειρία για τους χρήστες σας. Πώς; Μάθετε για τι ενδιαφέρονται οι πελάτες σας και πώς τα προϊόντα και οι υπηρεσίες σας μπορούν να λύσουν τα προβλήματά τους. Όλα αυτά μπορούν να σας καθοδηγήσουν στο τι να γράψετε και τι είδους περιεχόμενο να προβάλετε.
Αυτός ο αλγόριθμος ανακοινώθηκε στα μέσα Σεπτεμβρίου αλλά είχε ήδη αρχίσει να χρησιμοποιείται από τα μέσα Αυγούστου. Το Hummingbird χρησιμοποιεί τεχνολογία που κατανοεί την αναζήτηση ως πρόταση και όχι ως απλή αντιστοίχιση συγκεκριμένων λέξεων. Με απλά λόγια, ο νέος αυτός αλγόριθμος προσπαθεί να απαντήσει σε κάθε σας ερώτηση και όχι απλά να αντιστοιχίσει λέξεις σε ιστοσελίδες.
Τι σημαίνει αυτό για εσάς;
Επειδή το Hummingbird είναι καλύτερο στο να ταιριάζει αναζητήσεις με σχετικό περιεχόμενο στους χρήστες, αυτό απελευθερώνει τις επιχειρήσεις και τους marketers στο να χτίσουν το SEO της ιστοσελίδας τους γύρω από συγκεκριμένα keywords. Στον κόσμο του Hummingbird, δείτε την επιχείρησή σας από τη δική σας οπτική γωνία.
Σκεφτείτε τι είδους ερωτήσεις θα είχαν οι επισκέπτες σας και πώς αυτές θα μπορούσαν να απαντηθούν μέσα από το site σας. Είναι απαραίτητο να προβάλετε περιεχόμενο που να ενημερώνει τους χρήστες και στην ουσία να να ανταποκρίνεται στον λόγο της επίσκεψής τους. Κατανοώντας τις ανάγκες των πελατών σας θα μπορέσετε να δημιουργήσετε σχετικό περιεχόμενο για την ιστοσελίδα σας. Αυτό με τη σειρά του θα βοηθήσει στην κατάταξη της ιστοσελίδας σας, σύμφωνα με το Hummingbird.
Διαβάστε ακόμα: Google+ και Search Engine Rankings: Τελικά πώς συνδέονται;
Τα Ad Extensions – οι επιπλέον πληροφορίες που περιλαμβάνονται σε ένα text-ad -υπολογίζονται πλέον ως μια οντότητα από τη Google και χρησιμοποιούνται για να κατατάσσουν τις διαφημίσεις στις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης. Πριν απ’αυτήν την αλλαγή, μόνο το cost-per-click (CPC) bid και το Quality Score χρησιμοποιούνταν για να καθορίσουν το rank της διαφήμισης. Τα text ads που δεν έχουν καθόλου επιπλέον πληροφορίες ρισκάρουν να βρεθούν σε χαμηλότερη θέση στις σελίδες αναζήτησης αποτελεσμάτων.
Τι σημαίνει αυτό για εσάς;
Το να χρησιμοποιείτε text ads με ad extensions μπορεί να σας βοηθήσει στο να καταταχθούν οι διαφημίσεις υψηλότερα στις σελίδες αναζήτησης αποτελεσμάτων. Επιπλέον, μπορεί να σας βοηθήσει στο να βελτιώσετε το click-through-rate σας . Προχωρώντας λοιπόν ένα βήμα παραπέρα, ίσως θα’πρεπε να αρχίσετε να σκέφτεστε την προσθήκη επιπλέον πληροφοριών στα text-ads από’δω και πέρα.
Ποια ήταν η πιο αναπάντεχη ή πιο εύστοχη αλλαγή της Google γα σας; Αφήστε μας το σχόλιό σας.
ΓΚ @ EtherLogic
Hashtags: #etherlogic #SEO #SEOin2013 #inernetmarketing internet marketing seo in 2013