Θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι κάθε επιχείρηση εκπέμπει μια μοναδικότητα στις επιχειρηματικές της δραστηριότητες, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί. Γι’ αυτό το λόγο και οι προκλήσεις οι οποίες την αντικρίζουν καθημερινά χαρακτηρίζονται και αυτές από ενός είδους μοναδικότητα.
Στο συγκεκριμένο άρθρο θα εξηγήσουμε πώς ένα νέο SEO project ή στρατηγική μέσω της δημιουργίας S.M.A.R.T. αντικειμενικών στόχων μπορεί με επιτυχία να καλλιεργήσει βάσιμες προσδοκίες, αλλά και σημεία αναφοράς για μελλοντική αξιοποίηση.
Ας δούμε λοιπόν πώς μπορεί κάποιος να πραγματοποιήσει μια S.M.A.R.T. ανάλυση στον κόσμο του SEO. Συγκεκριμένα στην αγγλική γλώσσα τα αρχικά SMART σημαίνουν Specific, Measurable, Achievable, Realistic, Time-bound ή με μια απλή μετάφραση στη γλώσσα μας Συγκεκριμένος, Μετρήσιμος, Πραγματοποιήσιμος, Ρεαλιστικός και Χρονικά Περιορισμένος
Διαβάστε ακόμη: Λάθη SEO που μπορούν να βλάψουν το website σας
Στη συνέχεια θα προσπαθήσω να δώσω μια σύντομη ερμηνεία του κάθε χαρακτηριστικού ώστε να γίνει όσο το δυνατόν πιο κατανοητή η χρήση τους.
Specific. Η καλλιέργεια συγκεκριμένων – ειδικών στόχων είναι πολύ σημαντική. Είναι πολύ εύκολο για τον καθένα να παγιδευτεί στη λεπτομέρεια και να χάσει επαφή από τους γενικότερους στόχους. Για παράδειγμα μπορεί να αποτελεί επιθυμία σας η πρώτη θέση στη Google για ένα δεδομένο keyword ή μια σειρά αυτών, αλλά στην ουσία βαθύτερη επιθυμία σας ίσως είναι η αύξηση των πωλήσεων ή απλά η αύξηση της κινητικότητας στον ιστότοπο σας.
Measurable. Μια θεμελιώδης αρχή είναι το ότι “Δεν μπορείς να διαχειριστείς ότι δεν μπορείς να μετρήσεις”. Όλοι όσοι ασκούν SEO επαγγελματικά θα πρέπει να βοηθούν τους πελάτες τους με οδηγίες για το πώς να αντλούν πληροφορίες από τις διάφορες Analytics πλατφόρμες που χρησιμοποιούν. Κατ’ ουσίαν τι είδους μετρικές να συλλέγουν, πώς να τις ταξινομούν και πιο σημαντικά πώς να τις χρησιμοποιούν ώστε να παίρνουν βάσιμες αποφάσεις.
Achievable. Είναι οι στόχοι οι οποίοι είναι δυνατόν να επιτευχθούν μόνο με τη χρήση των διαθέσιμων πόρων. Μπορείτε να είστε φιλόδοξοι σε κάθε σας εγχείρημα, αλλά είναι σημαντικό να επιλέγετε στόχους οι οποίοι μπορούν να ολοκληρωθούν με επιτυχία. Για παράδειγμα δεν μπορείτε να πουλήσετε σε περισσότερους ανθρώπους από όσους αποτελείται η αγορά σας. Υπάρχουν όρια και θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν.
Realistic. Οι ρεαλιστικοί στόχοι έχουν να κάνουν με το πλαίσιο αλλά και τους πόρους (χρηματικό κεφάλαιο, εργατικό δυναμικό, χρόνος) στο οποίο απαρτίζονται. Για παράδειγμα μια πρώτη θέση στη Google για ένα δεδομένο γκρουπ keywords είναι προφανώς επιτεύξιμος στόχος, αλλά αποτελεί ρεαλιστικό στόχο μόνο και μόνο αν οι πόροι οι οποίοι απαιτούνται για αυτή την προσπάθεια, είναι διαθέσιμοι για αξιοποίηση.
Time-bound. Δίχως χρονοδιάγραμμα κανένα project δεν μπορεί να αποτύχει εφόσον δεν ξεπερνά κανένα χρονικό όριο. Είναι σημαντικό να θέτονται χρονικά ορόσημα και προθεσμίες, ώστε να δημιουργείται μια βάσιμη διαχείριση των προσδοκιών.
Διαβάστε ακόμη: Οδηγός για το Google Analytics
Με βάση όλα τα παραπάνω ας δούμε τώρα ένα παράδειγμα. “Θέλουμε να καταταχθούμε νούμερο 1 για δάνεια” δεν αποτελεί S.M.A.R.T. στόχο. Δεν προσδιορίζει συγκεκριμένο λόγο για τον οποίο θέλει η επιχείρηση μια πρώτη θέση. Επίσης, δεν ορίζει τη μηχανή αναζήτησης για την οποία θέλει την συγκεκριμένη πρωτιά. Τέλος, δεν έχει ορισθεί χρονοδιάγραμμα, όποτε δεν μπορεί να αποτύχει με κανέναν τρόπο. Μια καλύτερη περιγραφή θα ήταν “Επιθυμούμε την κατά 30% αύξηση των εγκεκριμένων δανείων που δημιουργούνται από τα οργανικά αποτελέσματα της Google κατά τη διάρκεια των επόμενων 6 μηνών”.
Ορίστε λοιπόν ειδικούς στόχους μέσω των οποίων μπορούν να αναπτυχθούν τακτικές για την επίτευξη τους. Αναζητήστε KPIs (Key Performance Indicators) οι οποίοι καταφέρνουν αποτελεσματικά να μετρήσουν την απόδοση τους μέσα στο χρόνο. Φροντίστε οι στόχοι να ευθυγραμμίζονται με τους διαθέσιμους πόρους για αξιοποίηση. Και τέλος θέστε χρονοδιαγράμματα ώστε να τους διαχειρίζεστε με απόλυτη συνέπεια.
Ακολουθώντας την συγκεκριμένη μεθοδολογία για την ανάπτυξη των στόχων σας θα μπορείτε αποτελεσματικά και με συνέπεια να δημιουργείτε βάσιμους στόχους οι οποίοι θα είναι πάντα ρεαλιστικοί και επιτεύξιμοι.
Εσείς διαχειρίζεστε με ανάλογο τρόπο τους SEO στόχους σας?
hashtags: #etherlogic #seo #onlinemarketing
Πηγή: webmarketer.gr