Το email marketing αποτελεί ίσως το σημαντικότερο και λιγότερο αναγνωρισμένο κομμάτι του online marketing. Είναι έκδηλη η εντύπωση στο ευρύ κοινό πως τα social media τείνουν να το ξεπεράσουν στο θέμα της άμεσης επαφής με τον καταναλωτή. Η αλήθεια όμως είναι ότι το “παραδοσιακό” email εξακολουθεί να κατέχει το πάνω χέρι.
Τι εννοούμε όταν λέμε πάνω χέρι; Σκεφτείτε μόνο, ότι παγκοσμίως 3 δισεκατομμύρια άνθρωποι το χρησιμοποιούν καθημερινά. Αποτελεί δηλαδή την νούμερο ένα online δραστηριότητα σήμερα. Σίγουρα αυτό δεν είναι αρκετό από μόνο για να καταδείξει την δυναμική που έχει το email.
Το Email φέρνει αποτελέσματα. Για να το καταδείξουμε αυτό αρκεί να αναφέρουμε ότι η απόκτηση νέων πελατών μέσω email (customer acquisition) τετραπλασιάστηκε τα τελευταία 4 χρόνια. Αυτό απλά σημαίνει πως το email είναι ο βασιλιάς στις direct ενέργειες. Αποτελεί μαζί με την οργανική αναζήτηση τα πιο δυνατά κανάλια για την αύξηση των πωλήσεων.
Ένα ακόμα στοιχείο είναι τo Click through rate(CTR) που αποτελεί τον σημαντικότερο δείκτη μέτρησης της επιτυχίας μιας online καμπάνιας. Το CTR δεν είναι τίποτα άλλο από τον αριθμό των clicks προς τον αριθμό των εμφανίσεων μιας διαφήμισης. Το email πετυχαίνει υψηλά ποσοστά της τάξης του 4.5% σε αντίθεση με τα banner campaigns ή pay-per-click campaigns που πετυχαίνουν CTR της τάξης του 0,1%.
Η κυριότερη δραστηριότητα στα Smartphones. Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες της IDC το email αποτελεί την πρώτη δραστηριότητα των κατόχων smartphones. Το 78% των ερωτηθέντων απάντησε πως το χρησιμοποιούν καθημερινά για να ελέγχουν και να απαντούν στα email τους αφήνοντας δεύτερο το Browsing με 73% και τρίτο το Facebook με 70% Είναι λοιπόν πραγματικά “mobile” κανάλι καθώς μας δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνήσουμε με το κοινό μας παντού.
Είναι στοχευμένο, απλό και άμεσο. Το email μας δίνει την δυνατότητα να απευθυνθούμε στοχευμένα σε συγκεκριμένα κομμάτια του πληθυσμού, αυξάνοντας τις πιθανότητες να «ακουστεί» το μήνυμα μας. Το κλειδί είναι να καταρτίσουμε μια λίστα με παραλήπτες που να ενδιαφέρονται για το περιεχόμενο που θέλουμε να μοιράσουμε. Επίσης, το email παραμένει από τους ποιο απλούς και άμεσους τρόπους επικοινωνίας. Οι περισσότεροι σήμερα μπορούν να συντάξουν ένα απλό μήνυμα και να το στείλουν εύκολα και γρήγορα. Επιπλέον, όταν ο παραλήπτης ανοίγει το email μας έστω για μερικά δευτερόλεπτα μας δίνει την προσοχή του. Μπορούμε δηλαδή με τη χρήση personalized mails να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο τις δυνατότητες της άμεσης επικοινωνίας.
Ανεξάρτητα από το μέγεθος της επιχείρησης το email πρέπει να είναι ενταγμένο μέσα στο πλάνο marketing της. Είτε με την μορφή newsletter, είτε σαν μέσο προσφορών για την αύξηση των πωλήσεων το email πρέπει να έχει εξέχουσα θέση στην επικοινωνία της επιχείρησής. Μπορεί να είναι όσο παλιό είναι και το Internet αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να το θεωρήσουμε ξεπερασμένο. Τα social media δεν θα το υποκαταστήσουν ποτέ. Η συνδυαστική χρήση email με social media μπορεί πραγματικά να εκτοξεύσει την επιχείρησή σας.
#etherlogic #emailmarketing #newsletter