Όταν μιλάμε για PPC το πιο λογικό είναι οι περισσότεροι να θέλουν να δουν αποτελέσματα. Έτσι αν κάποιος προσπαθήσει να ρίξει μια ματιά μέσα στο σύνολο των δεδομένων που παρέχει η Google μπορεί μερικές φορές να του φανεί δύσκολο να βρει χρήσιμες πληροφορίες μέσα στο χάος.
Σε αυτό λοιπόν το άρθρο θα ρίξουμε μια ματιά σε μερικές από τις μετρήσεις του AdWords που πρόκειται να μας βοηθήσουν ώστε πραγματικά να σχηματίσουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα για την απόδοση της καμπάνιας μας αποφεύγοντας τη σύγχυση.
Η πρώτη μέτρηση που είναι χρήσιμο να εξετάσουμε είναι ο αριθμός των εμφανίσεων για τις καμπάνιες μας μέσα στον λογαριασμό μας. Ή μάλλον θα πρέπει πρώτα να ελέγξουμε εάν υπάρχουν καθόλου εμφανίσεις. Οι εμφανίσεις είναι το πόσες φορές προβάλλεται η διαφήμισή σας στο κοινό που κάνει αναζητήσεις, η οποία είναι βασισμένη στο ταίριασμα μεταξύ των λέξεων-κλειδιών της καμπάνιας και των όρων που χρησιμοποιούνται στις ερωτήσεις της αναζήτησης. Χρησιμοποιούμε αυτήν τη μέτρηση ως έναν προκαταρκτικό έλεγχο, χωρίς να μας ενδιαφέρει πολύ τι σημαίνουν οι αριθμοί.
Γενικά, οι διαφημίσεις σας είναι απαραίτητο να προβάλλονται προκειμένου να βλέπετε την οποιαδήποτε απόδοση του λογαριασμού σας. Έτσι εάν η διαφήμισή σας δεν εμφανίζεται, δε δίνετε καν την ευκαιρία σε αυτούς που κάνουν αναζήτηση να κάνουν κλικ και άρα σίγουρα δεν πετυχαίνετε τον σκοπό σας.
Διαβάστε ακόμα: To Facebook ανακοίνωσε διαφημιστικό δίκτυο για φορητές συσκευές
Αν λοιπόν η διαφήμιση σας εμφανίζεται αρκετές φορές συγκριτικά με αυτό που στοχεύατε, τότε μπορείτε να προχωρήσετε παρακάτω σε κάποιες από τις πιο ενδεικτικές μετρήσεις απόδοσης. Από την άλλη πλευρά, αν οι εμφανίσεις σας είναι κατώτερες του αναμενομένου, τότε ίσως υπάρχουν περισσότερα πράγματα που πρέπει να γίνουν. Θα ήταν χρήσιμο να επανεξετάσετε αρχικά το budget σας, γιατί μπορεί ενδεχομένως να είναι μικρό. Σιγουρευτείτε ότι είναι αρκετό και δεν περιορίζει το traffic. Σε γενικές γραμμές, αν το budget σας είναι χαμηλό, η Google θα σταματήσει να εμφανίζει τις διαφημίσεις σας, ρισκάροντας έτσι να χάσετε πιθανές εμφανίσεις. Επίσης ελέγξτε εάν οι προσφορές σας είναι ανταγωνιστικές ώστε να κάνουν τη διαφήμισή σας να εμφανίζεται.. Μην ξεχνάτε ότι πρόκειται για δημοπρασία.
Αφού επιβεβαιώσουμε ότι οι διαφημίσεις μας προβάλλονται σε αυτούς που κάνουν αναζήτηση, θέλουμε να δούμε τα κλικ και το CTR (click through rate) στα γρήγορα και να βεβαιωθούμε ότι δεν έχουμε καμπάνια που να μην έχει κανένα κλικ ή που να μην φαίνεται καθόλου. Το να εμφανίζονται οι διαφημίσεις σας σε όσους κάνουν αναζήτηση, είναι μια καλή αρχή, αλλά εάν αυτοί δεν κάνουν καθόλου κλικ σε αυτές, τότε και πάλι δεν έχετε πετύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Το CTR σάς βοηθά να αξιολογήσετε το πόσο καλά μπορείτε να επικοινωνήσετε με τους χρήστες που κάνουν αναζήτηση, καθώς και να προσδιορίσετε την καταλληλότητα και την αποτελεσματικότητα της καμπάνιας σας. Μια υψηλή αναλογία των κλικ προς τις εμφανίσεις είναι μια ένδειξη ότι στοχεύετε στο σωστό κοινό με τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά και το κατάλληλο κείμενο διαφήμισης και ταυτόχρονα ότι οι χρήστες που κάνουν αναζήτηση ανταποκρίνονται κάνοντας κλικ στο site σας – ενώ ένα χαμηλό CTR δείχνει ότι υπάρχει κάποια αναντιστοιχία ανάμεσα σε σας και το κοινό σας.
Η Google ορίζει ότι το 2% είναι ένα αρκετά καλό ποσοστό για clicks, αλλά αυτό είναι μόνο ο μέσος όρος.
Διαβάστε ακόμα: Πως να φτιάξετε αποδοτικά CTA’s
Τώρα που έχετε επιβεβαιώσει ότι ο λογαριασμός σας λειτουργεί (δηλαδή οι διαφημίσεις εμφανίζονται και οι χρήστες που κάνουν αναζήτηση κάνουν κλικ), θα θελήσετε να εξετάσετε κάποιες μετρήσεις που εμβαθύνουν περισσότερο στο πόσο καλά αποδίδει ο λογαριασμός σας με βάση την πιο σημαντική μέτρηση: ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ. Ο λόγος που μπαίνετε στην διαδικασία να ερμηνεύσετε τα δεδομένα σας στο AdWords είναι το να καθορίσετε επωφελείστε από την επένδυση σας ή αν χάνετε χρήματα.
Το Cost per click, το ποσό δηλαδή που πληρώνετε για κάθε κλικ, είναι αρκετά σημαντικό, γιατί αυτό είναι που καθορίζει τελικά την οικονομική επιτυχία των campaigns σας. Το Cost per acquisition εστιάζει περισσότερο στο πώς η επιχείρησή σας πληρώνει για να επιτευχθεί ένα conversion. Και οι δύο αυτές μετρήσεις θα σας βοηθήσουν να απαντήσετε στην ερώτηση του εάν έχετε αποτέλεσμα ή αν χάνετε χρήματα. Σε γενικές γραμμές, το CPA σας θα είναι υψηλότερο από το CPC σας, επειδή ο καθένας που κάνει κλικ στη διαφήμισή σας δε σημαίνει ότι θα ολοκληρώσει και την ενέργεια που επιθυμείτε (με άλλα λόγια, το conversion).
Η απόδοση της επένδυσής σας (ROI) πρέπει να καθορίζεται από το πόσο πληρώνετε για τα κλικ, καθώς και από το είδος της ποιότητας που παίρνετε για την εν λόγω επένδυση. Είναι σημαντικό να παρακολουθείτε το CPC σας, ώστε να μπορείτε να προσδιορίσετε αν έχετε πληρώνετε τα κλίκς ακριβά ή φτηνά. Παράλληλα, είναι εξίσου σημαντικό να παρακολουθείτε το CPA, γιατί καθορίζει το εάν τα conversions σας οδηγούνται σε ένα κόστος που είναι κερδοφόρο ή όχι.
Το CPC βέβαια ποικίλλει , μεταξύ άλλων, ανάλογα με την ανταγωνιστικότητα του κλάδου, αλλά θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας το κατά πόσο ή όχι μπορείτε να κερδίσετε ακόμα χρήματα, αφότου έχετε πληρώσει για το κόστος των κλικ σας. Και εκεί ακριβώς είναι που μπαίνει στο παιχνίδι το CPA. Αν πληρώνετε περισσότερα για τον υποψήφιο πελάτη απ’ όσα μπορείτε να κερδίσετε απ’ αυτόν, τότε ουσιαστικά πληρώνετε το άτομο αυτό για να γίνει πελάτης σας.
Σκόπος σας είναι να εκμεταλευτείτε στο έπακρον το budget σας και για αυτό πρέπει να δώσετε την πρέπουσα προσοχή. Κανείς δεν θέλει απλά να σπαταλάει χρήματα.
Ο καλύτερος τρόπος για να μειώσετε τα αχρείαστα έξοδα και έχετε πλήρη έλεγχο του στο budget σας είναι να επικεντρωθείτε στις αρνητικές λέξεις-κλειδιά που θα σας κάνουν να βεβαιωθείτε ότι η ενέργεια σας είναι στοχευμένη. Επιτρέποντας στη διαφήμισή σας να λαμβάνει κλικ με βάση τις λέξεις-κλειδιά που δεν είναι σχετικές με την προσφορά της επιχείρησής σας θα έχει μόνο ως αποτέλεσμα την σπατάλη δαπανών και τους δυσαρεστημένους χρήστες που κάνουν αναζήτηση. Η χρήση και η παρακολούθηση των αρνητικών λέξεων-κλειδιών σας θα σας βοηθήσει να στοχεύσετε καλύτερα στους χρήστες που κάνουν αναζήτηση και θα φιλτράρει αυτούς που δεν ενδιαφέρονται για το προϊόν ή την υπηρεσία σας, οι οποίοι κατ’ επέκταση είναι λιγότερο πιθανό να κάνουν conversions.
Διαβάστε ακόμα: 10 Συμβουλές για επιτυχημένο email marketing
Για όσους δεν γνωρίζουν τι είναι, ο δείκτης ποιότητας είναι η μέτρηση της ποιότητας, της συνάφειας και της απόδοσης της καμπάνια σας από τη Google. To quality score σχετίζεται με πολλές παραμέτρους μιας καμπάνιας, τις ομάδες διαφήμισης, τις λέξεις-κλειδιά, τις διαφημίσεις, ακόμη και τις σελίδες υποδοχής. Η Google χρησιμοποιεί τον δείκτη ποιότητας για να προσδιορίσει την κατάταξη της διαφήμισης, καθώς και το πόσο πληρώνετε ανά κλικ. Ο δείκτης ποιότητας είναι μια μέτρηση από αυτές που έχουν αμφισβητηθεί κατά καιρούς. Αρκετοί όμως την θεωρούν ως την πιο σημαντική μέτρηση.
Προσπαθήσαμε να καλύψουμε τις βασικότερες μετρήσεις του AdWords και να βάλουμε τάξη στο χάος, αλλά θα θέλαμε να τονίσουμε ότι κάθε περίπτωση είναι διαφορετική. Υπάρχουν πάντα εξαιρέσεις και ανωμαλίες που πρόσκαιρα μπορεί να σας βγάλουν από την πορεία σας, αλλά το πιο σημαντικό πράγμα στο οποίο πρέπει να επικεντρωθείτε σε οτιδήποτε είναι σχετικό με στους στόχους της επιχείρησής σας.
Αν θέλετε να μείνετε ενημερωμένοι με όλα όσα αφορούν το internet marketing, γραφτείτε τώρα στο Newsletter της EtherLogic. Αν χρειάζεστε βοήθεια για να προωθήσετε την εταιρεία σας στο διαδίκτυο, επικοινωνήστε μαζί μας!
Γιώργος Καλαϊτζής @ EtherLogic
Hashtags: #etherlogic #internet #marketing #ppc #adwords #google internet marketing adwords