Ολοκληρώθηκε πρόσφατα η έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για τις πληρωμές στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο B-C στην Ελλάδα.
Η φετινή έρευνα ανέλυσε περίπου 2300 ηλεκτρονικά καταστήματα και το Σχήμα 1 καταδεικνύει τα ποσοστά των ηλεκτρονικών καταστημάτων που προσφέρουν τους συγκεκριμένους τρόπους πληρωμών για on-line αγορές. Η μεγάλη αύξηση από το 2012 παρατηρείται (όπως αναμενόταν) στα ποσοστά των ηλεκτρονικών καταστημάτων που προσφέρουν την δυνατότητα “πιστωτική κάρτα” (λόγω της ουσιαστικής προσπάθειας των Ελληνικών τραπεζών) και “Paypal” (ιδιαίτερα δημοφιλής και απλή μέθοδος σε παγκόσμιο επίπεδο) (Σχήμα 1).
Τα ποσοστά αυτά δεν αντικατοπτρίζουν βέβαια την πραγματική αξία των on-line αγορών όπου για παράδειγμα η τραπεζική κατάθεση αντιπροσωπεύει πιθανόν λιγότερο από το 5-10% της αξίας συναλλαγών ενώ η αντικαταβολή παραμένει η κορυφαία πληρωμή για φυσικά προϊόντα στην Ελλάδα και αντιπροσωπεύει περίπου τα 2/3 της αξίας των on-line αγορών σε αυτή την κατηγορία προϊόντων που γίνεται φυσική παράδοση στο σπίτι / γραφείο.
Διαβάστε ακόμα: Πώς να αποφύγετε να χαρακτηριστεί το email σας ως spam;
Η έρευνα επίσης κατέγραψε τους τρόπους πληρωμών που χρησιμοποιούν οι Έλληνες on-line καταναλωτές (Σχήμα 2) όπου το ενδιαφέρον είναι ο τρόπος πληρωμής που χρησιμοποιούν συνήθως. Στις πρώτες δύο θέσεις συμβαδίζουν πλέον η “αντικαταβολή” με την “πιστωτική κάρτα”, στα ίδια περίπου ποσοστά έρχονται μετά η “χρεωστική κάρτα” και το “Paypal”. Τα υψηλά % της αντικαταβολής εξηγούνται από τον ιδιαίτερα υψηλό προβληματισμό των Ελλήνων on-line αγοραστών για θέματα ασφαλείας (ο πρώτος παράγοντας επιλογής ηλεκτρονικού καταστήματος παραμένει με 23% ο προσφερόμενος ασφαλής τρόπος πληρωμής μέσω γνωστού φορέα) που σχετίζεται με την έλλειψη εμπειρίας για αγορές από απόσταση αλλά και την γενικότερη καχυποψία που χαρακτηρίζει γενικά τον Έλληνα καταναλωτή.
Η έρευνα ανέδειξε και μερικά ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά των επί μέρους ομάδων που χρησιμοποιούν πολύ συχνά συγκεκριμένους τρόπους πληρωμών:
Διαβάστε ακόμα: Πόσο φιλικό προς τα social media είναι το website σας;
Η έρευνα καταγράφει επίσης ότι οι on-line αγοραστές (υπολογίζονται γύρω στα 2,5 εκ) αναδεικνύονται σε ένα ιδιαίτερα δυναμικό και ενδιαφέρον κοινό για τις Ελληνικές τράπεζες αφού η συντριπτική τους πλειοψηφία (75%) χρησιμοποιεί e-banking υπηρεσίες (από το 66% το 2011). Το Σχήμα 3 καταγράφει επίσης την σημασία του e-banking για τους on-line καταναλωτές αφού για το 50% είναι πιθανόν λόγος επιλογής τράπεζας και στοιχεία αξιολόγησης της υψηλής αξιοπιστίας της. Επίσης αξιολογούν πολύ υψηλά τις on-line τραπεζικές συναλλαγές σε σχέση με τις συναλλαγές στο φυσικό κατάστημα.
Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας παρουσιάστηκαν σε ειδική ημερίδα που οργάνωσε ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA) και η VISA με θέμα το ePayments.
Πηγή: ELTRUN
Αν θέλετε να μείνετε ενημερωμένοι με όλα όσα αφορούν το internet marketing, γραφτείτε τώρα στο Newsletter της EtherLogic. Αν χρειάζεστε βοήθεια για να προωθήσετε την εταιρεία σας στο διαδίκτυο, επικοινωνήστε μαζί μας!
Hashtags: #etherlogic #ecommerce #eshop #payments #b2c ecommerce eshop payments