Βασικοί Δείκτες Μέτρησης της Επίδοσης στα social media

Κάθε επιχείρηση που θέλει να βρίσκεται on top στα social media έχει φροντίσει να ενισχύσει την παρουσία της κυρίως σε Facebook και Twitter, δημιουργώντας ανάμεσα σε άλλα και official pages. Ωστόσο, αρκετοί CEO’s αμφισβητούν την επιτυχία και επιρροή των social media στην συνολική απόδοση της επένδυσής τους (ROI – Return on Investment) θεωρώντας, λόγω έλλειψης γνώσης, ότι ίσως είναι χάσιμο χρόνου ή γιατί οι κατευθύνσεις από τους συμβούλους τους σε θέματα social media είναι λανθασμένες, κι αναρωτιούνται εάν χρειάζεται να επενδύσουν περισσότερη προσπάθεια και budget σε άλλες δραστηριότητες, που έχουν να κάνουν με online marketing.

Σίγουρα, κανείς δεν επιθυμεί να στηρίξει μια δραστηριότητα σε επίπεδο marketing ή οπουδήποτε, όταν αυτή ξοδεύει άσκοπα χρήματα. Όμως αν μάθεις να μετράς αποτελεσματικά τις ενέργειες στα social media και να παρακολουθείς τους σωστούς δείκτες επίδοσης (KPI’s – Key Performance Indicators), θα μπορέσεις να αξιολογήσεις την επίδραση μιας καμπάνιας στην συνολική επιτυχία της στρατηγικής marketing που έχεις χαράξει για την επιχείρησή σου. Επιπλέον, θα σε βοηθήσει να προσαρμόσεις τη στρατηγική σου στα  social media, όπου κι αν κρίνεται απαραίτητο.

Διαβάστε ακόμα: Οι βασικότεροι δείκτες στα analytics που πρέπει να γνωρίζετε

Social Media Marketing: Δείκτες Επίδοσης

Όπως ανέφερα και παραπάνω, η αποτελεσματικότητα κάθε δραστηριότητας marketing μπορεί να αξιολογηθεί μετρώντας τους κατάλληλους δείκτες επίδοσης. Με αυτό τον τρόπο θα ανιχνεύσεις τα στρατηγικά σημεία που χρειάζονται βελτίωση και θα προσαρμόσεις κατάλληλα το budget, όπου χρειάζεται. Διάβασε την λίστα με τους πιο σημαντικούς δείκτες αξιολόγησης της επιτυχίας στα social media:

1. Απήχηση – Reach

– Αριθμός fans και followers

Από την στιγμή που επέλεξες το Facebook, Twitter, Pinterest, LinkedIn και Google+ για να διευρύνεις την απήχηση και αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής σου και για να ενισχύσεις το engagement με το κατάλληλο κοινό, είναι σημαντικό να γνωρίζεις τον αριθμό των fans, followers, likes, connections και ατόμων που σε έχουν στους κύκλους τους. Είναι σημαντικό να προσπαθείς και να εργάζεσαι συνεχώς για να διασφαλίσεις οτι αυτός ο δείκτης θα αυξάνεται και μάλιστα με σταθερό ρυθμό κάθε εβδομάδα και κάθε μήνα.

Αντιθέτως, εάν διαπιστώσεις ότι ο δείκτης μειώνεται και οι unfollowers αυξάνονται ανησυχητικά, μάλλον θα πρέπει να προσδιορίσεις εκ νέου την στρατηγική σου μειώνοντας ίσως τον αριθμό και την συχνότητα των posts που δημοσιεύεις κι επιλέγοντας διαφορετική θεματολογία για να μοιράζεσαι με το κοινό σου.

– Δημογραφικά Στοιχεία και Γεωγραφική Τοποθεσία

Θα ήθελες να γνωρίζεις το ποσοστό των ανδρών και γυναικών που ακολουθούν και αλληλεπιδρούν με την επιχείρησή σου στα social media; Φυσικά! Κι αυτές οι πληροφορίες είναι διαθέσιμες μέσα από το Facebook Page Insights και το Twitter Ads Analytics. Έτσι, όχι μόνο θα ενημερωθείς για τα δημογραφικά στοιχεία των followers αλλά και για την τοποθεσία τους. Αυτή η πληροφορία θα σου δώσει περισσότερη γνώση σχετικά με το πότε πρέπει να ποστάρεις, ειδικά εάν το κοινό σου βρίσκεται σε περιοχή διαφορετικής time zone.

Διαβάστε ακόμα: Αλλάζουν τα Facebook pages

2. Δραστηριότητα

– Αριθμός Active Followers

Είναι σημαντικό οι followers σου να αποτελούνται από ανθρώπους, που σχετίζονται με την επιχείρησή σου κι αλληλεπιδρούν ενεργά μαζί της. Κανείς δεν επιθυμεί να αλληλεπιδρά με άτομα που έχουν εγκαταλείψει τους λογαριασμούς τους. Αυτό μπορείς εύκολα να το διαπιστώσεις χρησιμοποιώντας το χρήσιμο και δωρεάν εργαλείο ManageFlitter. Χρειάζονται μόνο λίγα λεπτά για να εγγραφείς και να μάθεις να το χρησιμοποιείς κι αμέσως μπορείς να αφαιρέσεις τους μη ενεργούς χρήστες.

– Likes και Shares

Μια καλή ένδειξη, για να τσεκάρεις εάν το περιεχόμενο της σελίδας σου είναι αρεστό και προσελκύει το κοινό σου, είναι τα likes και shares που γίνονται σε ό,τι δημοσιεύεις. Εαν ο αριθμός τους δεν σε ικανοποιεί, σκέψου αν έχει αξία ν’ αλλάξεις την στρατηγική σου ή το περιεχόμενό σου.

– Σχόλια / Comments

Τα social media θα πρέπει να είναι ένα μέρος, όπου οι επιχειρήσεις και το κοινό τους έχουν μια αμφίδρομη συνομιλία και η ανταλλαγή σχολίων είναι ένας τρόπος για να κρατήσεις την συνομιλία ζωντανή. Απλά, να θυμάσαι ότι είναι σημαντικό να ανταποκρίνεσαι στα σχόλια άμεσα, ακόμη κι αν είναι αρνητικά.

– Mentions στο Twitter

Ένας καλός τρόπος για να εκδηλώσουν την προτίμησή και να επικοινωνήσουν οι οπαδοί μαζί σου είναι μέσω των αναφορών της επιχείρησής σου στα tweets τους. Μπορείς εύκολα να τσεκάρεις τα mentions από το tab Notifications > Mentions και, εάν σε ενδιαφέρει ένας συνολικός αριθμός mentions που έγιναν τους τελευταίους μήνες, μπορείς να το ελέγξεις από τα Twitter Analytics.

Αξίζει να σημειώσω σε αυτό το σημείο οτι, εάν διατηρείς λογαριασμό στο Twitter για να:

– μεταφέρεις τις ιδέες, αντιλήψεις, γνώμες στο κοινό σου,

– εξαπλώσεις την σοφία σου,

– αναζητήσεις επιχειρήσεις ή ανθρώπους που μοιράζονται τις ίδιες ιδέες και δημοσιεύουν

ακριβείς πληροφορίες που χρειάζεσαι,

είναι εξίσου σημαντικό να προσπαθείς κι εσύ μέσω του λογαριασμού σου να προσφέρεις την ίδια βοήθεια σε όσους επιλέγουν να σε ακολουθούν. Ένα παράδειγμα σωστής χρήσης αποτελεί ο επίσημος Twitter λογαριασμός της PayPal, φτιαγμένος ειδικά για ζητήματα support και, σίγουρα πιο άμεσος και γρήγορος από το PayPal support μέσω του website.

Διαβάστε ακόμα: Βελτιώστε την παρουσία σας στα Social Media

– Δεδομένα επισκεψιμότητας

Όσα ανέφερα παραπάνω, λίγο ή πολύ, αποτελούν σημεία ελέγχου από τις περισσότερες επιχειρήσεις, που ενδιαφέρονται για την επιτυχία των social media. Ωστόσο, αν σε ενδιαφέρει να προχωρήσεις πέρα από τους συνηθισμένους δείκτες, κάνε το βήμα και αξιολόγησε το ποσοστό επισκεπτών που καταλήγει στο website σου από τα social media. Μπορείς εύκολα να το αναγνωρίσεις χρησιμοποιώντας διάφορα χρήσιμα εργαλεία και εάν διαπιστώσεις ότι τα posts σου δεν έχουν την αναμενόμενη απήχηση, σκέψου να τροποποιήσεις την στρατηγική που ακολουθείς.

Κάθε επιχείρηση που επιθυμεί να ενισχύσει την παρουσία της στα social media χρειάζεται να παρακολουθεί και να αξιολογεί συνεχώς τους σχετικούς δείκτες μέτρησης αυτής της επίδοσης. Στοιχεία, όπως η αλληλεπίδραση και το engagement των followers, τα δημογραφικά στοιχεία και η δραστηριότητά τους, είναι σημαντικά για να κατανοήσεις την κοινωνική αποδοχή και αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής σου.

Πηγή: papaki.gr

Αν θέλετε να μείνετε ενημερωμένοι με όλα όσα αφορούν το internet marketing, γραφτείτε τώρα στο Newsletter της EtherLogic. Αν χρειάζεστε βοήθεια για να προωθήσετε την εταιρεία σας στο διαδίκτυο, επικοινωνήστε μαζί μας!

0 Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

CONTACT US

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Sending

EtherLogic P.C. © 2017  - All Rights Reserved

Log in with your credentials

Forgot your details?