Social media και πρακτικές HR

Επιτυχημένη ήταν η εκδήλωση «Οι επιπτώσεις των social media στις πρακτικές HR» , που διοργάνωσε ο ΣΔΑΔΕ, με την υποστήριξη του ALBA Graduate Business School at the American College of Greece.

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η εκδήλωση «Οι επιπτώσεις των social media στις πρακτικές HR» από το Σύνδεσμο Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού Ελλάδας (ΣΔΑΔΕ) στις 2 Οκτωβρίου 2013 με την επιστημονική υποστήριξη του ALBA Graduate Business School at the American College of Greece.

Στην εκδήλωση παρευρέθησαν Γενικοί Διευθυντές, Διευθυντές Ανθρώπινου Δυναμικού και στελέχη οι οποίοι στο πλαίσιο της συζήτησης αντάλλαξαν απόψεις και εμπειρίες για το ρόλο και τη χρήση των social media από τις Διευθύνσεις Ανθρώπινου Δυναμικού (ΔΑΔ).

Στην πρώτη ενότητα του Συνεδρίου με θέμα: «Tα Social Media αλλάζουν τον τρόπο προσέλκυσης των υποψηφίων» ο Oδυσσέας Ντότσικας, Διευθύνων Σύμβουλος τoυ ThinkDigital Group, o Nίκος Μωραιτάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της Workable και η Dr Sanja Licina από το Carrer Builder αναφέρθηκαν στην ραγδαία αλλαγή των παραδοσιακών μεθόδων επιλογής με την όλο και μεγαλύτερη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (Linkedin, facebook κλπ) και την εντυπωσιακή απλοποίηση της όλης διαδικασίας επιλογής.

social media hr practices

Στην δεύτερη ενότητα του Συνεδρίου με θέμα: «Social media και νέοι επιχειρηματικά ήθη» ο Γιώργος Βεινόγλου,Διευθύνων Σύμβουλος της ICON Platforms, ανέλυσε την μεθοδολογία της ενδυνάμωσης της δέσμευσης των εργαζομένων μέσω των «παιγνίων», ενώ η Μαρία Λαζαρίμου Διευθύνουσα Σύμβουλος της Advocate Burson- Marsteller τεκμηρίωσε την άποψη ότι τα social media μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σαν πλατφόρμα δημιουργικότητας αλλά και σαν ομπρέλλα προστασίας των επιχειρήσεων αρκεί η χρήση τους να είναι μέσα σε πλαίσιο συγκεκριμένης πολιτικής.

Διαβάστε ακόμα: Γιατί κάποιες επιχειρήσεις δεν τα καταφέρνουν με τα Social Media;

Στην τρίτη ενότητα της εκδήλωσης με θέμα “To HR κινείται social” παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας «Τα social media και το HR» από τη Δρ. Όλγα Επιτροπάκη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Κάτοχο της Επώνυμης Ακαδημαϊκής Έδρας «Σταύρος Κωστόπουλος» στη Διοίκηση και Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού στο ALBA. Στην έρευνα πήραν μέρος 106 επιχειρήσεις από τις οποίες 59% ήταν πολυεθνικές, 44% δραστηριοποιούνται στο χώρο των υπηρεσίων, 17% στη βιομηχανία και 24,5% στο εμπόριο.

Τα σημαντικότερα συμπεράσματα της έρευνας είναι τα εξής:

  • 89% των εταιρειών του δείγματος μας δηλώνουν ότι κάνουν κάποια χρήση των social media.
  • Η πλειοψηφία (43%) ξεκίνησαν να τα χρησιμοποιούν πιο ενεργά τα τελευταία 2 χρόνια.
  • Πρώτο σε χρήση το LinkedIn και ακολουθούν το facebook, τα εταιρικά blogs, το YouTube, το Twitter και το Yammer ενώ εξαιρετικά περιορισμένη είναι η χρήση μέσων όπως το Pinterest και το Instagram (βλ. Σχήμα 1).
  • Πρώτα στη χρήση των social media έρχονται τα τμήματα Marketing (53%) ενώ τα τμήματα HR έρχονται δεύτερα με ικανοποιητικά ποσοστά χρήσης (34%).
  • Όμως 48% των εταιρειών δήλωσαν ότι εξακολουθούν να μπλοκάρουν την πρόσβαση των εργαζομένων τους στα social media.
  • Σημαντικότεροι στόχοι χρήσης από τη ΔΑΔ είναι: (α) Η αναζήτηση και προσέλκυση στελεχών (κυρίως μέσω LinkedIn), (β) η προώθηση του employer brand της εταιρείας (μέσω κυρίως LinkedIn & Facebook καθώς και YouTube & Twitter) και (γ) η διασταύρωση πληροφοριών του βιογραφικού υποψηφίου (μέσω LinkedIn & Facebook) (Βλ. Σχήμα 2).
  • 46% των εταιρειών έχουν εντάξει τη γνώση των social media στα κριτήρια επιλογής junior στελεχών στη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού.
  • 75% των εταιρειών θεωρούν ότι η χρήση των social media θα είναι σημαντική για το μέλλον της ΔΑΔ. Ως σημαντικότερα οφέλη τονίζουν την προσέλκυση ταλέντου (68%), το ξεκάθαρο employer brand (64%), την καλύτερη εσωτερική επικοινωνία (51%), την ενίσχυση του στρατηγικού ρόλου της ΔΑΔ (45%) και το αίσθημα υπερηφάνειας εργαζομένων (45%) (Βλ. Σχήμα 3).
  • Όμως ως σημαντικότερα εμπόδια εντοπίζονται: η έλλειψη σχετικών γνώσεων (60%), η καχυποψία της ανώτατης διοίκησης (π.χ., φόβος δημόσιας έκθεσης της εταιρείας, χάσιμο χρόνου και μείωση της παραγωγικότητας των εργαζομένων) (55%) και εμπόδια νομικής φύσεως (50%).

Πηγή: Advertising.gr

Hashtags: #etherlogic #sociamedia #hr #practices social media hr practices

0 Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

CONTACT US

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Sending

EtherLogic P.C. © 2017  - All Rights Reserved

Log in with your credentials

Forgot your details?