Το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί αδιαμφισβήτητα μεγάλη πρόκληση για εκατομμύρια επιχειρήσεις. Κύρια πλεονεκτήματα του η δυνατότητα που προσφέρει για 24ώρη λειτουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος 365 μέρες τον χρόνο, η άρση όλων των γεωγραφικών περιορισμών και το σχετικά μικρότερο κόστος λειτουργίας από ένα παραδοσιακό κατάστημα. Ωστόσο η επιτυχία ενός Εshop εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Υπάρχουν αρκετά πράγματα που πρέπει κανείς να λάβει υπ όψιν του κατά την δημιουργία ενός Eshop. Ακολουθεί μια λίστα με τα σημαντικότερα και συνηθέστερα λάθη που γίνονται κατά τον σχεδιασμό ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Η αποφυγή τους πραγματικά μπορεί να δώσει ώθηση στις πωλήσεις σας.

Πολλά βήματα για Check out

Αυτό είναι και το σημαντικότερο πρόβλημα των περισσοτέρων Eshops. Είναι η κυριότερη αιτία για το λεγόμενο «cart abandonment» της αναβολής ή ακύρωσης δηλαδή μιας αγοράς κατά την διαδικασία του check out. Όσο περισσότερα βήματα έχει αυτή η διαδικασία τόσο πιθανότερο είναι ο επίδοξος αγοραστής να ακυρώσει την παραγγελία του. Το check out πρέπει να είναι απλό ξεκάθαρο και σύντομο. Ιδανικά όλη η διαδικασία θα πρέπει να γίνεται σε μια σελίδα όπου ο πελάτης θα ελέγχει τα προϊόντα που αγοράζει θα εισάγει τα στοιχεία του την διεύθυνση αποστολής καθώς και τον τρόπο πληρωμής και με μια δεύτερη σελίδα απλά θα ζητείτε επιβεβαίωση για την συναλλαγή. Οτιδήποτε παραπάνω από αυτό ενισχύει τις πιθανότητες ο πελάτης να εγκαταλείψει κατά την διαδικασία.

Διαβάστε ακόμη: Πώς σχεδιάζω ένα customer-friendly Eshop;

Μεγάλη επιπλέον επιβάρυνση με έξοδα αποστολής

Σημαντική επίσης αίτια εγκατάλειψης της διαδικασίας αγοράς από επισκέπτες είναι η μεγάλη επιβάρυνση με έξοδα αποστολής. Αν επιθυμείτε να χρεώσετε για την αποστολή του προϊόντος τους πελάτες σας αφενός μην το κρύβετε μέχρι την τελευταία στιγμή γιατί μπορεί να νιώσουν ότι τους κοροϊδεύετε και αφετέρου μην χρεώνετε με υπερβολικά πόσα.

Δύσχρηστο καλάθι αγορών

Το καλάθι αγορών αποτελεί πολύ σημαντικό κομμάτι για το eshop σας. Φροντίστε να μην είναι δύσχρηστο. Πρέπει να κάνετε εύκολη την προσθαφαίρεση προϊόντων την αλλαγή ποσοτήτων χωρίς να επηρεάζεται η πλοήγηση των πελατών στο κατάστημα σας. Επίσης πρέπει να μπορούν οι πελάτες να κάνουν επανέλεγχο πριν ξεκινήσει η διαδικασία του check out.

Υποχρέωση εγγραφής χρήστη πριν την πραγματοποίηση κάποια αγοράς

Μια αρκετά συνηθισμένη και λάθος πρακτική είναι το να απαιτείται εγγραφή χρήστη πριν την έναρξη της διαδικασίας αγοράς. Με το να ζητάτε από κάποιον επισκέπτη στο Εshop σας να εγγραφεί πρώτα και μετά να βάλει την παραγγελία είναι σαν να βάζετε επιπλέον εμπόδια στην διαδικασία της ίδιας της παραγγελίας. Πιο σημαντικό για εσάς εκείνη την στιγμή είναι να πάρετε την παραγγελία αυτή καθ’ αυτή, τα στοιχεία μπορείτε να τα ζητήσετε αργότερα. Η καλύτερη πρακτική σε αυτό είναι να παρέχεται η δυνατότητα στον πελάτη στο τέλος της συναλλαγής να δημιουργήσει λογαριασμό με τα στοιχεία που έχει εισάγει κατά την διαδικασία του check out. Οι στατιστικές λένε πως οι περισσότεροι θα το κάνουν εκείνη την στιγμή πιο εύκολα.

Φτωχή παρουσίαση προϊόντων

Ένα ακόμα συνηθισμένο λάθος που κάνουν πολλά Εshop στην Ελλάδα αλλά και αρκετά του εξωτερικού είναι η φτωχή παρουσίαση των προϊόντων. Ελλιπής περιγραφή των χαρακτηριστικών του προϊόντος, λίγες ή μικρές και κακής ποιότητας φωτογραφίες, πραγματικά μπορούν να αποθαρρύνουν τις αγορές από το κατάστημα σας. Στην εποχή που ο βασιλιάς του online marketing είναι το περιεχόμενο που μοιράζουμε θα έπρεπε να είναι αυτονόητη η αναλυτική και σωστή παρουσίαση του κάθε προϊόντος. Γράψτε αναλυτικές περιγραφές για τα προϊόντα σας, και ανεβάστε παραπάνω από μία φωτογραφίες. Μην διστάσετε ακόμα να χρησιμοποιήσετε και video. Εκμεταλλευτείτε την δύναμη της εικόνας. Ζητήστε την βοήθεια ειδικών σε θέματα online marketing, αυτοί θα σας καθοδηγήσουν καλύτερα.

Διαβάστε ακόμη: 5 Remarketing tips που πρέπει να γνωρίζεις!

Απόκρυψη στοιχείων επικοινωνίας

Σε κάθε του βήμα ο επισκέπτης του Εshop σας πρέπει να έχει την αίσθηση ότι έχει να κάνει με μια αληθινή και υπαρκτή επιχείρηση. Και επειδή οι επιχειρήσεις έχουν όνομα, διεύθυνση και τηλέφωνο πρέπει να τα κάνετε εμφανή σε κάθε σημείο. Πρέπει ο πελάτης να νιώθει πως μπορεί να επικοινωνήσει άμεσα μαζί με κάποιον εκπρόσωπο της επιχείρησης για πιθανές απορίες, διευκρινήσεις ή προβλήματα. Επιπλέον τρόποι επικοινωνίας πέραν του τηλεφώνου μπορούν να προσδώσουν κύρος στο κατάστημα σας αλλά και να ενισχύσουν τις πωλήσεις.

Κακή κατηγοριοποίηση των προϊόντων καθώς και έλλειψη δυνατότητας αναζήτησης

Φανταστείτε ότι επισκέπτεστε ένα super market και να πρέπει να βρείτε το προϊόν που ψάχνετε χωρίς να υπάρχουν ταμπέλες στους διαδρόμους και χωρίς να υπάρχει κάποιος να ρωτήσετε. Μαντεύω πως θα φεύγατε εκείνη την στιγμή για το επόμενο super market. Αυτό ακριβώς θα κάνει και ο επισκέπτης του eshop σας, αν δεν έχετε φροντίσει να του κάνετε εύκολη την πλοήγηση στις σελίδες σας. Η σωστή και η ξεκάθαρη κατηγοριοποίηση των προϊόντων σας καθώς και η λειτουργική δυνατότητα αναζήτησης είναι απαραίτητες. Μην ταλαιπωρείτε τους πελάτες σας.

Λίγοι τρόποι πληρωμής

Μπορεί πάνω από το 70% των Ελλήνων καταναλωτών να επιλέγουν την πληρωμή με αντικαταβολή για online αγορές αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν πρέπει να παρέχετε και άλλους τρόπους πληρωμών. Ούτε μια πώληση δεν πρέπει να πηγαίνει χαμένη και ειδικά για έναν τέτοιο λόγο. Δώστε στους πελάτες σας την δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε Pay-Pal, πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες καθώς και την δυνατότητα πληρωμής με κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό (σε παραπάνω από μια τράπεζες).

 

Θέλετε περισσότερες πληροφορίες για το πως να στήσετε το eshop σας; Έχετε απορίες για το πως μπορείτε καλύτερα να προωθήσετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας στο Internet; Αν θέλετε να εκμεταλλευτείτε την δυναμική του e-commerce επικοινωνήστε μαζί μας εδώ.

Hashtags: #etherlogic #eshop #ecommerce #business #onlinemarketing

0 Comments

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

CONTACT US

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Sending

EtherLogic P.C. © 2017  - All Rights Reserved

Log in with your credentials

Forgot your details?