Βελτιώστε την αγοραστική εμπειρία των καταναλωτών στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα

Aν διαθέτετε ηλεκτρονικό κατάστημα και επιθυμείτε να προσφέρετε στους πελάτες σας εκτός από τα εμπορεύματά σας και μια εξαιρετική αγοραστική εμπειρία, θα πρέπει να δώσετε προσοχή στα ακόλουθα βασικά σημεία.

1. Καταγραφή επικοινωνίας και δυνατότητα tracking

Ένα μεγάλο ποσοστό των online shoppers δηλώνει ότι η καταγραφή, η εκτύπωση και η αποθήκευση αντιγράφων των συναλλαγών και της επικοινωνίας με ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι σημαντική. Έτσι, για να έχετε τους επισκέπτες σας πάντα ικανοποιημένους, βεβαιωθείτε ότι όλη η επικοινωνία και οι αλληλεπιδράσεις τους με τους εκπροσώπους της επιχείρησής σας καταγράφονται. Για παράδειγμα, όταν ο πελάτης κάνει μια παραγγελία, είναι καλό να του παρέχετε μια σελίδα επιβεβαίωσης με αριθμούς tracking, ώστε να μπορεί να παρακολουθεί την εξέλιξη της διαδικασίας αποστολής του προϊόντος που έχει αγοράσει.

Επιπλέον, οι πελάτες επιδιώκουν την σταθερότητα, το να μπορούν να μιλάνε με τον ίδιο εκπρόσωπο, τους κάνει να νιώθουν καλύτερα και εξοικονομούν χρόνο από το να πρέπει κάθε φορά να εξηγούν τα ίδια και τα ίδια. Γι’ αυτό φροντίστε να κρατάτε αρχείο με τους πελάτες που καλούν και αναφέρουν τα θέματά τους καταγράφοντας μέσα σ’ αυτό το ποιος είναι ο πελάτης, ποιος έχει αναλάβει την εξυπηρέτησή του, καθώς και μια σύντομη περιγραφή του προβλήματος.

Διαβάστε ακόμα: eCommerce, πώς να επιβιώσετε το 2014

Μ’ αυτό τον τρόπο, όταν ένας πελάτης καλέσει και ζητήσει να μιλήσει με αυτόν που τον βοήθησε νωρίτερα, η κλήση του μπορεί να μεταφερθεί γρήγορα και εύκολα στο σωστό άτομο.

2. Ευγένεια

Κανείς δε θέλει να συναναστρέφεται με κάποιον που είναι αγενής και χωρίς τρόπους, επομένως σιγουρευτείτε ότι οι εκπρόσωποι της εξυπηρέτησης πελατών είναι σωστά ενημερωμένοι για τον τόνο και τη συμπεριφορά που πρέπει να έχουν. Πρέπει αναμφίβολα να είναι ευγενικοί και φιλικοί καθ’ όλη τη διάρκεια της συνομιλίας με τους πελάτες.

ecommerce shopping experience

3. Εύκολη πρόσβαση σε πληροφορίες

Οι πελάτες θέλουν να έχουν τη δυνατότητα να ελέγχουν τις τιμές και τη διαθεσιμότητα των προϊόντων γρήγορα και αποτελεσματικά. Δώστε τους τη δυνατότητα να μπορούν να το κάνουν ως guests και μην τους υποχρεώνετε να δημιουργήσουν λογαριασμό. Παράλληλα, φροντίστε να κάνετε τη διαδικασία εγγραφής γρήγορη και απλή. Δώστε σημασία στις ακριβείς και ελάχιστες πληροφορίες που χρειάζεστε βάζοντας τα απαιτούμενα πεδία πάνω πάνω και από κάτω τα προαιρετικά.

4. Σωστή παρουσίαση προϊόντων

Εάν θέλετε να βελτιώσετε το user experience και ταυτόχρονα να κάνετε πιο αποτελεσματική την πλατφόρμα σας, φροντίστε να παρέχετε σωστή και εις βάθος πληροφόρηση για τα προϊόντα που πουλάτε. Έτσι, θα βοηθήσετε τους πελάτες σας να κάνουν σωστές αγορές. Φροντίστε να παρέχετε πληροφορίες για τον κατασκευαστή των προϊόντων, τα υλικά, τα φυσικά χαρακτηριστικά, καθώς και τα πλεονεκτήματα του να αγοράσει κανείς το συγκεκριμένο προϊόν. Μην ξεχάσετε να συμπεριλάβετε φωτογραφίες των προϊόντων δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες να κάνουν ζουμ για να έχουν καλύτερη εικόνα αυτών. Για πιο ολοκληρωμένη παρουσίαση των προϊόντων καλό είναι να συμπεριλάβετε μαζί με τις φωτογραφίες και βίντεο επίδειξης αν υπάρχουν. Το σημαντικότερο όμως απ’ όλα είναι να συμπεριλαμβάνετε στο e-shop σας την τιμή και τη διαθεσιμότητα του κάθε προϊόντος.

Επιπλέον, θα πρέπει να συμπεριλάβετε και αξιολογήσεις πελατών. Για παράδειγμα, εάν ένας πελάτης δεν είναι σίγουρος σχετικά με την αγορά ενός προϊόντος, είναι πολύ πιθανό να παρασυρθεί και να το αγοράσει εάν διαβάσει μια διθυραμβική κριτική από κάποιον που μόλις το αγόρασε.

5. Απλές διαδικασίες

Κάντε τη διαδικασία των αγορών όσο πιο απλή και ξεκάθαρη γίνεται, ώστε ανά πάσα στιγμή οι πελάτες να γνωρίζουν πού να πάνε όταν, παραδείγματος χάρη, θέλουν να προσθέσουν κάτι στο καλάθι τους ή όταν είναι έτοιμοι να κάνουν check out. Πρέπει επίσης να τους δίνετε τη δυνατότητα να έχουν εύκολη πρόσβαση στο καλάθι αγορών όποια στιγμή θελήσουν, αλλά και να προσθαφαιρούν προϊόντα απ’ αυτό. Ακόμη, εάν κάποιος πελάτης αποσυνδεθεί προτού ολοκληρώσει τη συναλλαγή, δώστε του τη δυνατότητα την επόμενη φορά που θα συνδεθεί να μπορεί να βλέπει στο καλάθι του τα ίδια προϊόντα.

Διαβάστε ακόμα: Σε ρυθμούς ανάπτυξης 25 % το Ηλεκτρονικό Εμπόριο B2C το 2013 στην Ελλάδα

Τέλος, φροντίστε να χρησιμοποιείτε απλά calls to action. Αποτελεσματικό CTA είναι αυτό που περνά απλά και ξεκάθαρα το μήνυμά του χωρίς να προκαλεί σύγχυση. Ιδανικά, ένα CTA πρέπει να πείθει τον επισκέπτη να κάνει κλικ προκειμένου να λάβει κάτι.

Εάν θέλετε οι πελάτες σας να μείνουν ευχαριστημένοι από μια αγορά, αλλά και να τους κάνετε να προβούν σε επαναληπτικές αγορές, φροντίστε να τους προσφέρετε ευχάριστο user experience και καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών. Ακολουθήστε τις παραπάνω συμβουλές και σύντομα θα βελτιώσετε τις επιδόσεις του ηλεκτρονικού σας καταστήματος!

Αν θέλετε να μείνετε ενημερωμένοι με όλα όσα αφορούν το internet marketing, γραφτείτε τώρα στο Newsletter της EtherLogic. Αν χρειάζεστε βοήθεια για να προωθήσετε την εταιρεία σας στο διαδίκτυο, επικοινωνήστε μαζί μας!

 

Γιώργος Καλαϊτζής @ EtherLogic

Hashtags: #etherlogic #ecommerce #userexperience ecommerce shopping experience

0 Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

CONTACT US

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Sending

EtherLogic P.C. © 2017  - All Rights Reserved

Log in with your credentials

Forgot your details?