7 συμβουλές για ένα αποτελεσματικό newsletter

Είμαστε στην εποχή που η αγορά κατευθύνεται σε μεγάλο βαθμό από το online marketing. Η επιτυχία των πωλήσεων οφείλεται σε προσφορές και προωθητικές ενέργειες, όπως δωρεάν υπηρεσίες και εκπτώσεις που λήγουν γρήγορα. Αυτές παραδίδονται με την απλή, καθημερινή προσπάθεια των links σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Παρά τα ζητήματα με το spam, το email marketing (όπως έχουμε ξαναπεί) είναι ακόμα ο πρωταθλητής στις πωλήσεις και προς το παρόν ο μέσος τρόπος διαφήμισης για ένα online κοινό. Επόμένως υπάρχει ανάγκη για το email-newsletter που θα κάνει τη διαφορά. Τι κινήσεις λοιπόν πρέπει να λάβει ένας έμπορος για ένα αποτελεσματικό newsletter;

Διαβάστε ακόμα: Email Marketing – Πιο αναγκαίο από ποτέ

69% των χρηστών δήλωσαν ότι περιμένουν με ανυπομονησία τουλάχιστον ένα newsletter και οι περισσότερο το θεωρούν πλέον μέρος της ρουτίνας τους. Καμία άλλη προωθητική ενέργεια δεν έχει αντίστοιχη ανταπόκριση.

– Nielsen Norman Group

7 Tips για αποτελεσματικό newsletter

1. Παρέχετε ενημέρωση και πληροφορία

Το να ενημερώνετε και να πληροφορείτε το κοινό σας με σχετικό, χρήσιμο και ενδιαφέρον περιεχόμενο είναι το πιο σημαντικό κομμάτι στο χώρο του email marketing. Είναι πραγματικά το Α και το Ω για ένα αποτελεσματικό newsletter. Αν το email σας μοιάζει με newsletter αλλά του λείπει το κατάλληλο υλικό-κείμενο τότε όχι μόνο αποτυγχάνετε στο στόχο σας για προώθηση αλλά οδηγείστε σε αρνητικό marketing για την εταιρεία σας. Τι όμως θεωρεί ο κόσμος ποιοτικό περιεχόμενο;

Σύμφωνα με το Nielsen Norman Group περισσότερο από το 40% των χρηστών δήλωσαν ότι αυτά που αναζητούν σε ένα newsletter είναι τα εξής:

  • ενημέρωση για ειδήσεις ή νέες ενέργειες της εταιρείας που στέλνει το newsletter (αναφέρθηκε από τα 2/3 των ερωτηθέντων)
  • ενημέρωση για προσωπικα ενδιαφέροντα-hobbies του παραλήπτη του email
  • ενημέρωση για εκδηλώσεις/προσθεσμίες/σημαντικές ημερομηνίες που αφορούν μια υπηρεσία, ένα προϊόν, ένα event της εταιρείας
  • ενημέρωση για τιμές, προσφορές και αγορές για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της επιχείρισης (αποστολέα)

Ορίστε κάποια παραδείγματα του τι μπορεί να περιλμβάνει το newsletter σας:

  • Δημοσιεύσεις blog
  • Συμβουλές, τακτικές, οδηγούς
  • Νέα στο κλάδο/χώρο της επιχείρισης
  • Εκδηλώσεις/Υπενθυμίσεις για σημαντικές ημερομηνίες
  • Ενδιαφέροντα γεγονότα
  • Κριτικές
  • Φωτογραφίες
  • Διαγωνισμόυς/Νικητές Διαγωνισμών
  • Πηγές
  • Νέα της εταιρείας – ειδήσεις, νέα προϊόντα, βελτιώσεις σε υπηρεσίες-προϊόντα, βραβεύσεις, εθελοντικά projects κ.α.
  • Infographics
  • Webinars και videos

2. Ξεκολλήστε από το ύφος πωλήσεων

Ο κόσμος σίγουρα αρέσκεται στο να μαθαίνει για νέες αγορές αλλά αυτό δε πρέπει να είναι το αποκλειστικό κομμάτι ούτε το επίκεντρο του newsletter σας. Φανταστείτε το newsletter σας σαν ένα έμπιστο φίλο που ο αναγνώστης έχει επιτρέψει να μπει στην αλληλογραφία του. Αν κάποιος σας καλέσει στο σπίτι του και εσείς το μόνο που κάνετε είναι να προσπαθείτε να το πείσετε να αγοράσει από εσάς, δύσκολα θα σας ξανανοίξει τη πόρτα. Αν θέλετε να προωθείσετε ένα προϊόν στο email σας κάντε το όπως θα το έκανε ένα φιλικό πρόσωπο: “Το ‘ξερες ότι καλούμε φίλους για να πουλήσουμε κομμάτια σε στενούς μας ανθρώπους; Έλα και θα γλυτώσεις 50%!”

3. Σχεδιάστε το απλό και στοχεύστε στο “κλικ”

Σκεφτείτε για λίγο πόσο χρόνο αφιερώνει ο μέσος χρήστης σε ένα newsletter. 51 ΔΕΥΤΕΡΟΠΛΕΠΤΑ! Μην πτοείστε, χωρίστε το περιεχόμενο σε ευανάγνωστα γραφικά κομμάτια (blocks), προσθέστε έντονες ατάκες και φωτογραφίες, κουκκίδες και κουμπιά που καλούν το χρήστη να δράσει (call-to-action buttons όπως π.χ. να μπει στη σελίδα σας για αγορά, να κάνει like στο Fanpage σας, να συμμετέχει σε διαγωνισμό) και οι αναγνώστες θα μπουν απευθείας στο θέμα. Απλά να θυμάστε, η σχέση σας με το καταναλωτή είναι “δούναι και λαβείν”, δώστε τους κάποιες πληροφορίες αλλά αφήστε κάποιες απ’ έξω ώστε να προθυμοποιηθούν να μπουν στο site/blog/fanpage σας για περισσότερη ενημέρωση. Σκοπός του newsletter εξάλλου δεν είναι να πετύχετε πώληση από αυτό, αλλά να χτίστε μια σχέση με το κοινό σας, να ενημερώνεσετε και να εκπαιδεύσετε τους αναγνώστες για να αποκτήσετε τα επιθυμητά “κλικ” που τελικά θα οδηγήσουν σε αγορές.

4. Να είστε αξιόπιστοι και συνεπείς

Όλοι έχουμε φίλους που δεν είναι και τόσο…σταθεροί και ενώ τους αγαπάμε πολλές φορές είναι αναξιόπιστοι και απρόβλεπτοι. Και όσο περισσότερο δείχνουν τέτοιες συμπεριφορές τόσο λιγότερο φίλοι είναι για μας. Έτσι είναι και με το newsletter. Αν οι αναγνώστες σας περιμένουν email από εσάς κάθε βδομάδα πρέπει να τηρείτε αυτό που υποσχεθήκατε. Ενημερώστε τους στην opt-in φόρμα (εκεί που εγγράφονται στο newsletter σας) κάθε πότε θα τους στέλνετε και μην ξεφεύγετε. Στους περισσότερους συνήθως δεν αρέσουν ούτε εκπλήξεις ούτε να τους στήνουν.

5. Ξεκινείστε με μια εντυπωσιακή ατάκα

Η πρώτη εντύπωση είναι σημαντική για να καθιερωθεί το είδος κάθε σχέσης, επαγγελματικής ή προσωπικής. Το πώς παρουσιάζετε για πρώτη φορά τον εαυτό σας μπορεί να τραβήξει ή όχι τη προσοχή του άλλου ώστε να συνεχίζει τη κουβέντα μαζί σας. Έτσι και στο newsletter, αν το θέμα σας (subject) δεν είναι εντυπωσιακό, ενδιαφέρον, προκλητικό, αν δε κινήσει τη περιέργεια τότε ο αναγνώστης μπορεί να μη περάσει στο περιεχόμενο του email. Μάλιστα το Nielson Norman Group δηλώνει ότι πολλοί χρήστες πριν προωθήσουν το email σε άλλους (forward) άλλαξαν πρώτα το τίτλο-θέμα ώστε να είναι πιο ενδιαφέρον..

Στο πεδίο From (Από) στο δηλώστε ξεκάθαρα από πού στέλνετε το email, συνήθως τυπικό είναι να χρησιμοποιείτε το όνομα της εταιρείας σας, αποφεύεγετε να χρησιμοποιείτε γενικούς τίτλους (όπως Newsletter Ιουνίου, Το μηνιαίο newsletter της εταιρείας) και εκμεταλευτείτε το pre-header που έχουν κάποια email clients. Αναφερόμαστε στο preview, τη προεπισκόπιση των emails, που είναι συνήθως μια γραμμή και πολλές φορές αν ο τίτλος αποτύχει, μια δεύτερη ευκαιρία!

6. Απαντείστε στο κοινό σας

Τίποτα δεν είναι χειρότερο από το να μιλάς σε ένα φίλο και αυτός να μη σε ακούει. Το να χρησιμοποείτε για απόστολή μια ηλεκτρονική διεύθυνση που δε παρακολουθείτε δείχνει στους αναγνώστες σας ότι δε δίνετε σημασία και ότι οι ερωτήσεις τους δε θα τις προσέξει κανείς όυτε θα απαντηθούν. Το να επιτρέπετε απαντήσεις στα newsletter σας δημιουργεί πραγματική σχέση εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές ενώ αποκτάτε πολύτιμο feedback, απόψεις χρήσιμες από το κοινό σας για τα προϊόντα, τις υπηρεσίες σας, ακόμα και για το ίδιο το newsletter σας!

7. Δυνατότητα Opt-Out

Οι χωρισμοί είναι σκληροί αναμφίβολα, αλλά καλύτερα να χωρίσει κανείς ήρεμα παρά να σου κάνουν κακό. Το να διαγραφεί κάποιος από το newsletter (unsubscribe) σας είναι κάτι που γίνεται και δεν είναι προσωπικό. Ωστόσο, όσο πιο δύσκολο βρίσκει κάποιος να κάνει unsubscribe τόσο εύκολο είναι για αυτόν να πατήσει το κουμπί spam (ανεπιθύμητη αλληλογραφία) και να κάνει κακό σε όλες τις καμπάνιες σας. Επιτρέψτε στα μέλη σας αν το επιθυμούν να σας αφήσουν και να βρουν εύκολα το κουμπί της διαγραφής από το newsletter σας (μπορεί εξάλλου να ξαναγραφτούν). Αλλιώς είναι αναπόφευκτο ότι αργά ή γρήγορα όλα τα στατιστικά της καμπάνιας θα πιάσουν πάτο.

αποτελεσματικό newsletter

Διαβάστε ακόμα: Πόσο αποτελεσματικό είναι το Affiliate Marketing;

Το να σχεδιάσετε ένα προσωπικό, όμορφο, εντυπωσιακό και αποτελεσματικό newsletter θέλει σίγουρα πολύ δουλειά και βοήθεια αλλά δημιουργεί με τους πελάτες σας μια σχέση που καμιά άλλη στρατηγική marketing δε μπορεί να σας προσφέρει. Ακολουθείστε τις παραπάνω οδηγίες ή ζητείστε βοήθεια από την EtherLogic και οι αναγνώστες σας θα σας το ανταποδώσουν!

Hashtags: #etherlogic #email #mail #emailmarketing #newsletter

0 Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

CONTACT US

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Sending

EtherLogic P.C. © 2017  - All Rights Reserved

Log in with your credentials

Forgot your details?